Spørgsmål Vedrørende Dmf


jonaslind

Recommended Posts

Hej drummers

 

Jeg har en elev, han er rapper, og han er ved at skrive kontrakt med med et selskab.

Jeg anbefaler ham, at han skal være medlem af DMF, for at hans kontrakt bliver så fordelagtig for ham som muligt, uden skjulte ting og andre dele, som kan give bagslag senere.

Men nu er jeg i tvivl, hvor meget kan DMF hjælpe og bør alle musikere være medlem (også selvom det ikke er deres hovedinkomst eller man er fritids/hobby/amatør-musiker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nope. :-)

 

Ok, blev bare nødt til at høre.

 

Lige til emnet: Er der så ikke mere en advokat han har brug for? Som kan kigge kontrakten igennem. Det kræver self. at der er nogen penge i det (eller at han selv hoster op) da advokater jo ikke er gratis ;)

 

Dette er sagt uden nogen form for speciel kendskab til emnet så undskyld mig hvis jeg er galt på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes han skal sende en mail til Mikael Højris fra DMF om det, selv om han ikke engang er medlem vil han som regel gerne kigge kontrakten igennem :-)

 

Det synes jeg ikke;)

 

Mads@ Er artistforbundet bedre end DMF?

 

Lauszus@ tak for rådet.

 

Alt er jo personligt, men jeg synes artisten generelt er bedre til at se det fra kunstnerens side.

Lang forklaring kort: Der er som udgangspunkt ikke nogen kontakter som er gode rent juridisk. Du giver ofte afkald på rettigheder og potentiel indtjening og får forskellige modydelser i stedet. Hvor DMF (og i særdeleshed Højris) altid hagler kontrakterne igennem, er artisten bedre til at se at en kontrakt "ofte" er et nødvendigt skridt for kunstneren for at komme videre i sin karriere, og så prøve at skabe det bedste ud fra det ståsted.

 

At jeg så ALLE de gange jeg har været til møde hos DMF er blevet anbefalet Iceberg records gør mig i den grad mistroisk, men det er en HELT anden snak, og står KUN for min regning..

 

Alle de kontrakter jeg har skulle forhandle har været glade for at vi tog til DMF, og lunkne over vi tog til artisten, og det er jo også et godt tegn - at de ved at kunstneren får mere forhandlet igennem ved artisten.

 

Som sagt: Det er min personlige erfaring, og jeg kender altså også mange som er glade for dmf.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu