Metronom Til Trommeslager


Fnullerman

Recommended Posts

Jeg er desværre kommet til at ødelægge start/stop knappen på min yamaha clickstation, og skal derfor ha fundet mig en ny metronom... MEN da clcikstationen ikke sælges mere, hvad skal jeg så købe ?

 

Hvad bruger i ?

 

 

Hva med at få fixet knappen?

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

min clickstation døde sidste år og jeg prøvede alle mulige metronomer men, endte op med Boss DB-90.

 

Jeg er fint tilfreds med den men savner dog vibratorfunktionen.

 

Tamas rythmwatch har verdens mest irriterende clicklyd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hva med at få fixet knappen?

 

Nimbas

 

Jeg har splittet den ad i atomer, og umiddelbart er det ikke noget der kan fikses.

 

Gummiknappen går bare ned og rører ved et print nedenunder.... og der er ikke nogen synlige skader på nogen af delene.

 

Kan man ikke få noget mere lækkert til os trommeslagere? Synes ikke udvalget er særlig spædende på Aages hjemmeside. :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke Iphone.... og søger også efter en løsning jeg kan bruge i live. Så den skal helst kunne spille højt. Selvom jeg dog bruger en lille mixer til click og monitor.

 

Boss Db 90 ender det jo så nok med at blive.

 

Men ja hvorfor filan laver de ikke en clickstation 2....

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg er gået en lidt anden vej og bruger min bærbar sammen med programmet Fruity Loops. Det er et fedt program, der kan en masse - bla kan man let programmere perc-loops eller simple metronomloops. Men der er selvfølgelig ingen "vibrationer" men et hav af lyde at vælge imellem. Programmen kan en hulens masse andet, men er meget simpelt opbygget og man kan let gemme sin setliste for hurtige skift mellem sange...

 

Hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Vibratorfunktionen på en Click Station lyder smart (jeg har desværre aldrig selv haft mulighed for at prøve den), men jeg har i snart ti år haft glæde af en Boss Dr. Rhythm. De fås i forskellige udgaver (jeg har DR-770) og kan fås for typisk 1000 kr. er mindre brugt. Det gode ved dem frem for almindelige metronomer er, at de indeholder en masse lyde, så du selv kan programmere et behageligt beat. Er der noget jeg hader, er det nemlig den typiske click-lyd, der gør ondt helt ind i hjernen på mig!

 

Udover at kunne vælge en behagelig lyd, kan du også programmere underdelinger/accenter/taktarter frit og du kan sammensætte forskellige af disse taktarter. Endelig kan man lave et trommetrack til et helt nummer med specifikke fills, som kan sættes ind efter behag ved tryk på en knap eller ved brug af en pedal. På de store udgaver er der også baslyde (og måske andre lyde...), så man kan programmere basgrooves, man kan øve sammen med.

 

Har man en computer kan den selvfølgelig klare tricket, men en trommemaskine er mere mobil og kan tåle lidt flere skrammer, skulle jeg mene. En app til telefonen kan også gøre det, men selvom den indeholder forskellige lyde indeholder den ikke lige så mange lyde og kan heller ikke programmeres lige så detaljeret (sammenlignet med de apps, jeg er bekendt med).

 

Så Dr. Rhythm får altså min varmeste anbefaling - jeg havde aldrig øvet så meget til click, hvis ikke det var for den, tror jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu