Tasker Eller Kasser?


Kasper Stougaard

Recommended Posts

Hey!

 

Jeg skal til at fælde lidt ønsker til min snart-kommende fødselsdag ned på papir, og jeg ønsker mig noget at pakke mine kedler i. Nu er jeg så kommet i tvivl om om jeg vil have kasser eller tasker, og så er det jo med at trække på erfaringerne fra nogle der ved noget:

 

Så hvad foretrækker i? Tasker eller kasser?

 

Eventuelle specifikke anbefalinger er også velkomne.

 

På forhånd tak

 

Mvh Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du skal meget ud at spille, så vil da helt klart være bedst med kasser/hardcases.

De beskytter bedst trommerne, og med megen transport i diverse biler/trailers, så skal de jo passes ekstra på.

 

(Selvfølgelig er de tungere, men det er nok værd at tage med...)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var selvfølgelig også en relevant information fra min side - skal ikke meget ud at spille, men vil selvfølgelig gerne passe godt på dem når jeg skal.

 

Men tak for svarene, har i nogensinde været ude for at en 6,5" dyb lilletromme, ikke kunne være i en taske beregnet til en 5,5"?

Link til kommentar
Del på andre sites

det er nice at have begge dele. Så kan man bruge taskerne, hvis man eksempelvis skal have fragtet sine trommer med en privat bil.

 

Jeg er enig med Mads Valther i at taskerne beskytter rigeligt under normale omstændigheder. Der er dog situationer, hvor kasser klart er at foretrække, idet der ellers vil være risiko for skind-, reife- eller kedelskader. Disse er:

 

- flytransport

- lastbilstransport, i særdeleshed, hvis man ikke selv er med til at læsse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er dog situationer, hvor kasser klart er at foretrække, idet der ellers vil være risiko for skind-, reife- eller kedelskader. Disse er:

 

- flytransport

- lastbilstransport, i særdeleshed, hvis man ikke selv er med til at læsse.

 

altså for 99.9999% af alle trommeslagere fuldstændig usandsynlige situationer - PRÆCIS min pointe i forhold til tasker.

 

Du glemmer dog også rumfart;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er af den overbevisning, at tasker beskytter bedre mod fugt og temperatur, eftersom en kasse ikke lukker 100% tæt. Det er det der bekymrer mig mest når jeg transporterer trommer - tasker beskytter selvfølgelig ikke lige så godt mod slag som kasser gør, men som det også er sagt, så tror jeg også at tasker er rigeligt i langt de fleste situationen, hvis man bare tænker sig lidt om når man pakker. Men skal de stå i en varevogn sammen med en masse andet gear som kan rutsje frem og tilbage, beskytter kasser mere mod slag.

 

Ang. dit spørgsmål vedrørende lilletrommetaske, så vil jeg sige at det afhænger af modellen. I nogle kan der, i andre kan der ikke. Jeg har f. eks en 14/6,5" Profile taske, som uden problemer kan indeholde min 14/8" snare. Til gengæld har jeg også haft en 14/5,5" Gatortaske, som ikke kunne indeholde en 14/6,5".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov forresten.

 

Til stortromme vil jeg anbefale kasse. Stortrommeben, tomholder etc. for tit ridset hul i det indvendige stof, og det kan blive max irriterende...

 

 

Enig, jeg har en gammel taske til min stortromme, og den er efterhånden godt smadret.

Og jeg har ikke flyttet mine tromme mere end max. 4 gang pr. halvår.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt, masser af gode inputs! Jeg kan sige af jeg altid kommer til at pakke mine trommer selv og det bliver oftest bag i min egen bil (har en semistor stationcar, og vores guitarist kører Ford Focus C-max, så til sammen kan vi sagtens have alt vores gear, så det bliver sådan transporten kommer til at køre.

 

Har samme tanker som dig Mathias mht. tasker evne til at beskytte mod fugt og temperatur. Så det bliver nok tasker til snare og tammer, og kasser til bd og bækkener..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bliver nok også en kasse, tænker umiddelbart det er mest håndterligt..

 

Det er kun min anbefaling af få en flightcase m. hjul til stativer og andet hardware.

Godt nok kan du nok ikke få plads til den i bilen, men det er lettest, synes jeg. Jeg har tidligere haft min i en taske, og det fik jeg sgu dårlig ryg af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu