Stortrommeskindskombinationer


Hydrex

Recommended Posts

Jeg skal kigge på nye skind til min stortromme, og mangler lidt hjælp med at vælge en god combo af slag- og frontskind. Jeg har ikke råd til at købe mig frem til det jeg foretrækker, så spørger jer. Hvad er jeres erfaringer? Stilen er rock, men må gerne kunne bruges til det meste. :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du som udgangspunkt har et Remo Powerstroke 3 Clear (eller coated) giver det super lyd, næsten ligegyldigt hvad for et skind du har foran... :doo:

 

 

Men hvis du bor i nærheden af én, så tag ind i en trommeforretning, hvor de burde have sæt med forskellige kombinationer..... Held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig i tråden, men er også meget interesseret i dette spørgsmål. Min drømmelyd er en rigtig punchy dyb rock lyd. Ikke boomy og tør, men heller ikke alt for "klask".. Punchy er det bedste udtryk jeg kan finde på..

Er spændt på hvad i skind-eksperter svarer!

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig i tråden, men er også meget interesseret i dette spørgsmål. Min drømmelyd er en rigtig punchy dyb rock lyd. Ikke boomy og tør, men heller ikke alt for "klask".. Punchy er det bedste udtryk jeg kan finde på..

Er spændt på hvad i skind-eksperter svarer!

Tror du skal have et coated slagskind med dæmpning indbygget, samt et frontskind med hul (ca. 5"). Dæmpning derfra kan du så eksperimentere med...

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for rådet.. Men hvilket tykkelse vil du foreslå? Hvad med et coated emad og med et ambassador med et 5" hul?

Jeg har iøvrigt en ahorn 8 lags stortromme (Keller).

 

Mvh Mikas

Lyder som en god løsning.

 

Langt de fleste slagskind er enkeltlags. Mange har så en intern ring af et ekstra lag "skind", men deciderede dobbeltskind er vel kun Remo Pinstribe, Emperor, PowerStroke 4 og... hmmm har jeg glemt nogle?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder som en god løsning.

 

Langt de fleste slagskind er enkeltlags. Mange har så en intern ring af et ekstra lag "skind", men deciderede dobbeltskind er vel kun Remo Pinstribe, Emperor, PowerStroke 4 og... hmmm har jeg glemt nogle?

EQ2 ja,

 

Jeg ville nok vælge et emad + eq3 så (mikas løsning).

 

 

Jeg er selv glad for (tadaaaaa) emad, og PS3 Fiberskyn eller et coated EQ3.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, lyden jeg søger er nok et kontant og hurtigt punch a'la Matt Sorrum på Velvet Revolver - Contraband pladen. :hmm:

Et løst emad med noget dæmpning burde være fint. Hvilke trommer har du?

 

Tror faktisk også et PS3 ville fungerer her, men synes bare de lyder af lort (især) på billige trommer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et løst emad med noget dæmpning burde være fint. Hvilke trommer har du?

 

Tror faktisk også et PS3 ville fungerer her, men synes bare de lyder af lort (især) på billige trommer.

Som slag- eller frontskind? Jeg har et Pearl Eksport, hvor bd vist nok er 22x18 :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg foretrækker frontskind uden hul. I mit tilfælde PS3 på slagsiden og Evans EQ1 coated (som eq3, bare uden hul). Dette er enkeltlags med lille dæmpering langs kanten og en masse små huller langs dæmperingen.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har god erfaring med et Remo PS3 på slagsiden og et Fiberskyn 3 på resonanssiden. De giver et dybt, punchy huk selv på en 20".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, lyden jeg søger er nok et kontant og hurtigt punch a'la Matt Sorrum på Velvet Revolver - Contraband pladen. :-)

Sorum bruger clear Ps3 som slagskind og sort ambassador som frontskind. vist nok med en smule dæmpning

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg foretrækker frontskind uden hul. I mit tilfælde PS3 på slagsiden og Evans EQ1 coated (som eq3, bare uden hul). Dette er enkeltlags med lille dæmpering langs kanten og en masse små huller langs dæmperingen.

 

Jeppe

Hej Jeppe.

Er der stor forskel på et frontskind med hul (afhængig af størrelse og placering selvfølgelig), og et skind med dæmperring og en masse små huller?

 

Eller er det udelukkende udseende-mæssigt du snakker, når du foretrækker eq1 fremfor eq3?

Link til kommentar
Del på andre sites

PS3 slagskind og et coated EQ3.. det ser/ lyder så røv fedt... tag et coated PS3 for mindre klask.. (mikas)

hydrex tag et Clear... det er og bliver verdens fedeste skind kombi til stortrommen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jeppe.

Er der stor forskel på et frontskind med hul (afhængig af størrelse og placering selvfølgelig), og et skind med dæmperring og en masse små huller?

 

Eller er det udelukkende udseende-mæssigt du snakker, når du foretrækker eq1 fremfor eq3?

Hullerne i EQ1 er ikke de store (som jeg tror du tænker på), de er bitte små og sidder langs med kanterne - de tager overtonerne.

 

men ja, der er stor forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået lavet små huller i mit coated ambassador front skind (ligesom på evans eq1 mener jeg det hedder - rundt i kanten). nu vil jeg lige høre jer skind-eksperter: Vil det blive "for meget" hvis jeg også smider et 5" hul i med en HOLZ ? Min tromme skulle jo ikke gerne "dø".. Den skal bare ha et lækkert punch.. vil helt sikkert købe mig et coated emad når jeg får råd :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået lavet små huller i mit coated ambassador front skind (ligesom på evans eq1 mener jeg det hedder - rundt i kanten). nu vil jeg lige høre jer skind-eksperter: Vil det blive "for meget" hvis jeg også smider et 5" hul i med en HOLZ ? Min tromme skulle jo ikke gerne "dø".. Den skal bare ha et lækkert punch.. vil helt sikkert købe mig et coated emad når jeg får råd :lol:

Personligt bryder jeg mig ikke om holz. Jeg synes det får skindet til at runge og blafre udkontrolleret.

 

Det er ikke sådan, at hvis du har små 'nåle'-huller får du lidt dæmpning, og hvis du har et stort hul, for du meget dæmpning. De gavner for to forskellige ting. Overtonerne og varigheden af tonen. Det vil altså ikke være 'for meget' at putte et 5" hul i, da det ikke bliver 'mere'. Det er alene et spørgsmål om man kan lige hul eller ej. Håber det var forståeligt.

 

Og personligt synes jeg, hvis du skal have hul, at det skal være uden holz-ring.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu