Optage På Pc


WollaMan

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er ret ny i dette univers, og kunne nu godt tænke mig at prøve at optage mig selv når jeg trommer.

 

MEN, jeg har ikke en idé omkring hvad jeg skal bruge, udover et midi kabel i midiout, over til PC. Er det nok med et Midikabel --> jack stik som kan komme i line in på pc? Hvis ja, hvilket program skal jeg bruge? Jeg har pt. Guitar pro 6, og der kan jeg umiddelbart ikke lige se hvordan man kan optage.

 

Håber der er en der kan dele ud af sin erfaring :) Jeg har søgt en del herinde, dog uden held. Muligvis fordi jeg ikke er god nok til at søge, eller også findes der bare ikke rigtig nogen trådde omkring dette, hvilket jeg tvivler på :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Det burde virke...

Altså ligesom en alm. mikrofon fra FONA, mener det det er samme koncept.. Overover du får en væsenlig bedre lyd.

 

Og så vil jeg råde til at bruge Audiacity.

Det mest simple og nemmeste program at bruge til at optage trommespor på fritidsplan.

 

Men der er nok nogen EL folk derude der retter den første del hvis det er mig der sludre :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal bruge et kabel fra hovedtelefonudgang eller line out (højre og venstre) fra dit trommemodul over til line in/ mikrofon-indgang på din pc. Det skal så være noget med adaptere fra standard-jackstik til stereo minijackstik. Så kan du bruge audacity til at optage lyden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal bruge et kabel fra hovedtelefonudgang eller line out (højre og venstre) fra dit trommemodul over til line in/ mikrofon-indgang på din pc. Det skal så være noget med adaptere fra standard-jackstik til stereo minijackstik. Så kan du bruge audacity til at optage lyden.

Adapter burde ikke være nødvendig. Har selv bestilt nedenstående kabel hos Thomann. Det burde kunne gøre tricket. Brug line out og "mikrofon-indgang" i pc - efterfulgt af det gratis program "Audacity".

 

http://www.thomann.de/dk/the_sssnake_ypk2050.htm

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går ud fra det er et eltrommesæt, eftersom du skriver om Midiout.

 

Midi giver ikke lyd, kun signal. Du vil ikke kunne finde et kable fra midi til minijack. Det findes ikke.

 

Hvis du vælger at bruge midi skal du have en converter fra midi til usb. Sådan en koster 2-300 kr. Derved får du trommesignaler ind i din pc. Pc'en/programmet skal så selv lave trommelydene. Det du får ind på dit midi spor bliver bare en masse må prikker, som programmet så læser.

 

Vælger du at køre fra Jack til minijack, får du lydmodulets trommelyde. Altså de samme som du høre i dine høretelefoner når du spiller. Her er det bare plug and play.

 

- Peter

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gik faktisk og tænkte på at man vel egentlig bare kunne køre det fra lyd ud fra modul, til lyd ind på pc. Så det må jeg lige gøre til at starte med.

 

Jeg troede faktisk at midiout var der lyden skulle komme fra :) Men tak for input, så blev jeg da lige en smule klogere :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu