Ny! Dk Vs. Thomann


Anders Olesen

  

128 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Har stemt både i DK og Thomann.

 

Jeg (vi i det gamle band) har købt vores lysudstyr hos Thomann, men jeg vil gerne støtte op om vores egen tromme/musikforretninger, så gør mine køb dér.

Der er efterhånden ikke ret meget at spare ved Thomann, hvis man som jeg kun køber tilbehør.

Men hvis en vare ikke kan fås i DK eller er ublu yr, så er E-handel da ok.

Link til kommentar
Del på andre sites

undskyld at jeg er sådan en douche der blander mig, men handler dit projekt specifikt om Thomann, eller handler det om danskeres holdning til Thomann, eller handler det om at danskere handler i udlandet (I hope not), for jeg får lidt knopper af at forstå så lidt af, hvad det skal bruges til... anyway, handler vel både ved thomann og i Danmark, for har handlet ved Thomann to gange, og ca. 1000 gange i Danmark.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jahh.. Hvordan forklarer man det..

 

Med denne afstemning vil jeg give nogen tal til en grafisk opgave, hvor indholdet ikke betyder særlig meget.. jeg skal bare vise jeg kan designe og indsætte et diagram

 

Mit hovedemne er Thomann til denne eksamen, da Aage Jensen var mit projekt sidste gang (12 !! wuhu!).

Og det er en tværfaglig opgave denne her.

(Der skal laves 7 store opgaver og censor vælger så hvad denne vil høre)

 

Så jeg skal både have blandet økonomi, IT, Salg Og Service, Dansk, Engelsk og Erhversøkonomi ind i projektet..

 

Ja, det er lidt indviklet og kedeligt :zzz:

Link til kommentar
Del på andre sites

- jeg stemmer på begge to ... vi er jo alle bare affald på den kapitalistiske mødding ... og handler med dem der har den bedste pris ... og Thomann har den store fordel at de har styr på pisset, teksten er på dansk, og fragten er billy .... ... ... .. ... .. .. . . den lokale biks har bare ikke varen, og Åge ligger mentalt lige så langt væk som Hamborg, inde i min hjerne ...

 

Semi-off topic! . ..forhandleren ved stedet hvor jeg køber trommer kalder nu thomann for Hitler. :ph34r:

 

semi semi OT ... hvorefter han sætter sig ud i sin Tysk produceret Merzedez på gule plader ... kører ned og henter billige øl syd for grænsen, og¨på vejen hjem napper han lige 4 liter mælk og en kvart ko i Lidl ... .... ... ... ... ... moral er godt ... dobbeltmoral er dobbelt så godt ... i procent kan man vel sige at din trommehandler er 90% klogere end havregrød med den udtalelse om Hitler ... eller også er han hjernedød og en eller anden sygesøster har glemt at slukke for pacemakeren ... I sku´ sku´ bare ha´ stemt nej i 72´ til EF ...

Rant over ...

 

PS: - så kom vi vist omkring IT, Engelsk, Dansk, Økonomi, Salg og service

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

- jeg stemmer på begge to ... vi er jo alle bare affald på den kapitalistiske mødding ... og handler med dem der har den bedste pris ... og Thomann har den store fordel at de har styr på pisset, teksten er på dansk, og fragten er billy .... ... ... .. ... .. .. . . den lokale biks har bare ikke varen, og Åge ligger mentalt lige så langt væk som Hamborg, inde i min hjerne ...

 

 

 

semi semi OT ... hvorefter han sætter sig ud i sin Tysk produceret Merzedez på gule plader ... kører ned og henter billige øl syd for grænsen, og¨på vejen hjem napper han lige 4 liter mælk og en kvart ko i Lidl ... .... ... ... ... ... moral er godt ... dobbeltmoral er dobbelt så godt ... i procent kan man vel sige at din trommehandler er 90% klogere end havregrød med den udtalelse om Hitler ... eller også er han hjernedød og en eller anden sygesøster har glemt at slukke for pacemakeren ... I sku´ sku´ bare ha´ stemt nej i 72´ til EF ...

Rant over ...

 

PS: - så kom vi vist omkring IT, Engelsk, Dansk, Økonomi, Salg og service

 

Hey hey hey! Han kører BMW :) Men! Det er jo ment som en spøg.

 

For lige her at komme med mine "købe-vaner", så køber jeg så lidt på the big T som muligt - får priserne og får det til det samme (eller mindre...Meinl bækner er fx billige i Drumcity end på Thomann (!!)) hos min lokale trommepusher. (Sharp Music Herning = episk nice.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har stemt, at jeg handler både hos Thomann og i DK.

Men det kommer helt an på hvad jeg køber. Efter Aage er blevet til 4sound og dermed et instrument-supermarked for mig, så kan jeg sgu ligeså godt handle hos udenlandske forretninger. Trommegrej prøver jeg såvidt muligt, at købe hos de små trommeforretninger. (DRS, Drumstick og Drumcity). Lydudstyr osv. handler jeg hvor det er billigst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil så gerne have, at min yndlingstrommebutik overlever, så jeg kører gladeligt de 100 km dertil, når jeg skal handle nyt trommeguf. Det synes jeg mange flere burde gøre.

 

... ville gerne finde såén en butik ... har prøvet diverse på sjælland, men det er ikke lykkedes mig at blive "imponeret" eller fået lyst til at komme igen !!! ... bedste betjening har jeg fået i den i Holbæk !!! og det er endda en blandet landhandel ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Må indrømme at der er butikker i Århus der leverer både i udvalg og i kundeservice(uden at nævne navne)

 

Men den bedste kundeservice har jeg alligvel fået i GuitarCenter i Minnesota. Vi kunne generelt lære meget af amerikanerne omkring service...

 

(Århus er dog godt med) ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Men den bedste kundeservice har jeg alligvel fået i GuitarCenter i Minnesota. Vi kunne generelt lære meget af amerikanerne omkring service...

 

 

Uha, der er jeg godt nok uenig :-) , har være i GuitarCenter i både SF og NY, og det var en helt helt anden oplevelse.. rigtig dårlig service.. det virkede som om de ikke havde tillid til deres kunder, og jeg blev næsten beskyldt for at stjæle. men nok om det OT :tu:

 

Århus er det fedeste for mig ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde en fast kontakt i GuitarCenter i den tid jeg var i USA, og har var super entusiastisk, meget interesseret og snakkede meget om Danmark. Handlede hos ham en 5-6 gange, og han ringede til mig efter jeg var kommet tilbage til dk, for at høre om jeg stadig var tilfreds med mine trommer. Cool dude!

 

Det kan selvfølgelig være et enkeltstående tilfælde...

 

Anyway, Århus wuhuuu! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en historie fra i dag.

 

Jeg var i 4sound i dag, skulle lige have en lille dims.

Og jeg fortalte om min lilletromme, hvor strainersystemet ikke fungerede.

(Jeg vile tage den med til ts-dagen, for at få experterne til at kigge på den). Heldigvis havde jeg den i bilen, og ham jeg handlede med spurgte om han lige måtte kigge på den.

Og så skilte han systemet ad, lavede straineren, strammede samtlige skruer og satte nyt bundskind på.

Pris= 0 kr.

 

(Jeg købte så to bundskind foruden dimsen til 59 kr., men jeg skulle nok have bundskind alligevel på et tidspunkt).

 

Det er dælme kanon service, som Thomann ikke kunne give, og jeg er da hammer glad for, at jeg ligge smuttede forbi 4sound og tilfældigves havde min lilletromme med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg godt nok svaret at jeg handler både i DK og hos Thomann, men det er yderst sjældent (2 gange, hvor kun den ene var trommerelateret) jeg handler hos Thomann, stikker, skind og tilbehør bliver ALTID købt hos den lokale pusher ved Frederiksberg rådhus :doo: mener det er vigtigt at støtte de danske tromme bixer, så meget som overhovedet muligt.

Redigeret af snippergyppen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg køber det der hvor det er billigst, og hvor fragten er hurtigst! (;

 

Skal det forstås sådan, at du til en hver tid vil foretrække ex. thomann frem for vores egne lokale/danske butikker? (Altså hvis prisen er bedre hos Thomann?)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu