Trommeslager Og Noder!


Jens Madsen

Recommended Posts

som overskriften siger handler dette indlæg om noder! jeg har altid haft svært ved at læse trommenoder, men fuck det! jeg har lært det "nogenlunde" efter 6års øvelse :) mit spørgsmål er: hvordan har i andre det med noder der angiver toner? 3stemmighed, kvintcirklen osv??

 

jeg har nemlig været så smart at vælge musik på A-niveau på gymnasiet, og jeg er simpelthen ved at blive drevet til vanvid over de noder! det giver slet ingen mening i mit lille trommehoved!!

 

er der nogle der har noget der kan hjælpe mig til at lære de skide noder, så jeg kan bestå min eksamen næste år? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hopper på vognen med albertbp...

 

Ellers: Terpe, Terpe... Terpe!

 

Et lidt sjovere alternativ: En stor del af musiklinjerne på gymnasier landet over får på et eller andet tidspunkt udleveret et program til computeren. Alternativt kan man købe dem, de koster alt vidt forskelligt, men er tit meget sjove :)

 

Et eksempel er "Ear-Master". Synes selv det er meget godt :P

DOG koster det jo penge, men kan bruges i lang, lang, laaaang tid

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg nørdede RIGTIG MEGET musik, gjorde jeg det på den hårde måde. Lærte at spille klaver ! Det åbner altså mange muligheder og giver meget mere mening når man skal lære noder. Nu siger jeg godt nok "lærte at spille klaver", det er en sandhed med modifikationer. Jeg lærte at finde rundt på et klaver og spille lidt til husbehov. Men det hjalp mig rigtig meget :-)

 

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

1: tag et stykke nodepapir

 

2 lav nogle tilfældige prikker på nodelinjerne (fx G, D, Bb, Eb, Fis)

 

3: Sig/råb navnene på noderne højt til en metronom! fx. tempo 60 til at starte med. (eller uden metronom indtil du kan med)

 

10 min med det her om dagen og så er du meget godt på vej.

 

Husk at gøre det både i g og f nøglen

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu