Vandre-Sæt...


Doktor Andersen

Recommended Posts

Hey Slagere.

 

En lidt fjollet tråd, trigget af at jeg her i sidste uge byttede mig til et dejligt Ludwig sæt fra Medlem Ok_Ralle.

 

Jeg ved at sættet har været hos andre medlemmer herinde, og tænkte at jeg ville se hvor langt tilbage jeg kunne spore det.

 

Det drejer sig om et hvidt (lakeret med autolak) B/O Ludwig i størrelserne 14", 18" og 24" - jeg snupper nogle billeder på onsdag, men allerede nu er der måske en klokke der ringer hos nogle af jer.

 

Som sagt ved jeg at sættet har haft et par ejere her på TS - måske det sæt der har haft flest TS-ejere, hvem ved - hvis nogen vil tage udfordringen op, er de velkomne ;-)

 

God aften.

 

Dok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Husker nu også noget med et star-sæt som har været mange steder omkring...

 

Så lad os da få det på banen også - måske er det i virkeligheden det sæt der har været ejet af flest TS'ere...

 

Indtil videre kan jeg med sikkerhed sige at det hvide Ludwig sæt har en omvendt kronologi som følger:

 

Maj 2011 - ?? Doktor Andersen

?? - Maj 2011 OK_Ralle

 

Men mener at sættet har været i hænderne på både Peter Sloth og Thor26 - muligvis flere...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Slagere.

 

En lidt fjollet tråd, trigget af at jeg her i sidste uge byttede mig til et dejligt Ludwig sæt fra Medlem Ok_Ralle.

 

Jeg ved at sættet har været hos andre medlemmer herinde, og tænkte at jeg ville se hvor langt tilbage jeg kunne spore det.

 

Det drejer sig om et hvidt (lakeret med autolak) B/O Ludwig i størrelserne 14", 18" og 24" - jeg snupper nogle billeder på onsdag, men allerede nu er der måske en klokke der ringer hos nogle af jer.

 

Som sagt ved jeg at sættet har haft et par ejere her på TS - måske det sæt der har haft flest TS-ejere, hvem ved - hvis nogen vil tage udfordringen op, er de velkomne ;-)

 

God aften.

 

Dok.

 

Jeg ejede det før. Før det var det Jonathan fra bl.a. Factory45's. Før det kan jeg ikke huske hvem der havde det.

 

Mit nye Fibes har ellers også været lidt rundt. Først Esbens, så en anden ts'er, så Frimodt-Møllers og nu mit.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener også jeg er fjerde eller femte led i et paiste giant beat 24" :) bla. peter sloth's gamle tror jeg :)

 

DET HAR JEG SAVNET!

 

AF folk der indgår i netop det bækken kan nævnes Gustav (Gulvtam) og en Søren som jeg ikke husker det sidste navn på.

 

Peace!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Og så er der selvfølgelig en all time greatest: Den sammensatte high hat jeg engang lavede af 2 smadrede Sabian hihats. Den bestod af to bundbækkener. Den har jeg set til salg 3+ gange på ts og siden lige så mange gange på dba.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ejet dette sæt fra D. 26/9-2002 til sommeren 2007.

Jeg Købte det i Modern Drums og fik ikke at vide hvor mange der havde det før mig, dog fik jeg at vide at det var blevet malet hos en autolakerer af den forrige ejer, som også havde udskiftet den orginale tom holder til den Premier der sidder på nu.

Da jeg købte sættet var størrelserne 13,14,18 og 24, 13" ved jeg ikke hvor er blevet af.

 

Gryden ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Faktisk kan du se det her i den gamle Modern Drums, det står oppe bagved og der er 13" med.

Gik lige ind på MD's hjemmeside under galleri/solgt, mærkværdigt nok ligger billedet af "vores" ;-) sæt ikke derinde :huh:

Fandt lige den gamle kvittering frem (deraf den præcise dato) og jeg troede egentlig at jeg gav 10.000,- for det, men jeg slap altså kun med 7.995,-

 

Gryden :-)

 

imagegenCA2T6KS0.jpg

Redigeret af snippergyppen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne også godt tænke mig at høre vandrehistorien bag det orange Sonor Phonic Sentennial jeg købte for et par måneder siden af medlem "Fysikjakob".

 

Medlem "magnus´" salgstråd på sættet fra sep 2010 ligger stadig på TS.

Her er lige et sløret mobilfoto fra sidst jeg havde sættet med ude:

Orange%20Phonic.jpg

Redigeret af dandue
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ejet dette sæt fra D. 26/9-2002 til sommeren 2007.

Jeg Købte det i Modern Drums og fik ikke at vide hvor mange der havde det før mig, dog fik jeg at vide at det var blevet malet hos en autolakerer af den forrige ejer, som også havde udskiftet den orginale tom holder til den Premier der sidder på nu.

Da jeg købte sættet var størrelserne 13,14,18 og 24, 13" ved jeg ikke hvor er blevet af.

 

Gryden ;-)

 

FEDT - sjovt med billedet fra Modern Drums.

 

Så nu ser ejerskabslisten indtil videre ud som følger (i omvendt rækkefølge)

 

Doktor Andersen

OK_Ralle

Peter Sloth

Jonathan (factory 45)

"snitte-gryden"

 

Men hvem havde det før gryden købte det i MD og hvem fik det lakeret???

Link til kommentar
Del på andre sites

DET HAR JEG SAVNET!

 

AF folk der indgår i netop det bækken kan nævnes Gustav (Gulvtam) og en Søren som jeg ikke husker det sidste navn på.

 

Peace!

Peter

August :tu: Yes, det er et knaldfedt bækken! Jeg købte også et igen umiddelbart efter vi byttede, Peter! Jeg købte det i sin tid af Christian Lynggaard.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne også godt tænke mig at høre vandrehistorien bag det orange Sonor Phonic Sentennial jeg købte for et par måneder siden af medlem "Fysikjakob".

 

Medlem "magnus´" salgstråd på sættet fra sep 2010 ligger stadig på TS.

Her er lige et sløret mobilfoto fra sidst jeg havde sættet med ude:

Orange%20Phonic.jpg

 

Yup... Det var "magnus" der havde det før mig. Jeg tror han havde haft det i et stykke tid, men jeg ved ikke hvem der ejede det før ham.

 

Er du forøvrigt glad for det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er næsten stensikker på at medlem Thor26 også har haft det i sin bessidelse, har lige lånt et billede fra "vis os dit vintage sæt" tråden, hvor man kan se det helt til højre, jeg er næsten 100% på at det er det.

 

Gryden.

post-670-1266165273.jpg

 

Du har helt ret - jeg har lige PM'et med Thor26, og han bekræfter at han har haft sættet også. Købt det i Søborg og solgt til en Københavner :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

yep korrekt.. det har været mit engang..

 

købte det af en mand i Søborg, hvis søn(er død nu) havde spillet på det

 

jeg havde det vist engang i 2006-2007(i følge mit cam dato)

 

 

ved ik så meget om det enlig..

 

men her er et foto/bevis.

stuen1.JPG

Redigeret af thor26
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu