Flækket 22" K Ride?


SKOefoed

Recommended Posts

Dette er scenariet:

 

Jeg nailede min skriftlige eksamen i går, super fedt!

 

Tager ud i øveren til de andre med mit "nye" 18" K Crash/ride. Der er kolde øl i skabet, og alt er godt.

 

Lige før første pause knækker kalbet i min remote Eliminator hihat. Kablet var ellers fra oktober, men hul i det. Jeg låner et hihat-stativ, og vi spiller videre.

 

Til sidst i øveren får mit 22" K ride en den mest ubehalige lyd, lyden af et flækket bækken!

Jeg undersøger bækken i hoved og r*v, men kan ikke se tegn på brud eller revner.

 

Rider jeg på klokken, og området tæt derved, er der ingen problemer. Det er ude ved kanten problemet opstår.

 

Spørgsmålet til jer er så: Hvad gør jeg nu? Spiller jeg videre, trods lyden, og venter på, at en tydelig revne opstår? Eller hvad?

 

HJÆLP!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare et gæt. Prøv at checke der hvor du sætter dit ride på om plastic-dutten er slidt igennem og måske er derfor at du får en mislyd.

 

Der har jeg desværre tjekket. :confused: Og jeg har ligeledes skiftet plastik-dimmeren, OG spændt skruen helt stramt.

 

@Gulvtam94:

 

Jeg har tjekket alle steder, men kan vidterligt intet se. Det er møg frustrende. Bækkenet er jo ikke ret tykt, så det måtte jo ske. Hvis revnen nu findes ved yderkanten, håber jeg det kan skæres ned til fx 20".

Link til kommentar
Del på andre sites

Der har jeg desværre tjekket. :confused: Og jeg har ligeledes skiftet plastik-dimmeren, OG spændt skruen helt stramt.

 

Okay..Synes ihvertfald ikke jeg har decideret har kunnet hører med det samme at mine bækkener er begyndt at flække, men det har så heller aldrg været store størrelser. Kan btw nok heller ikke anbefale at stramme dine skruer helt stramt. Så er det da først dine bækkener flækker :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay..Synes ihvertfald ikke jeg har decideret har kunnet hører med det samme at mine bækkener er begyndt at flække, men det har så heller aldrg været store størrelser. Kan btw nok heller ikke anbefale at stramme dine skruer helt stramt. Så er det da først dine bækkener flækker :)

 

 

Good point med skruen, men der er intet filt på toppen, så skruen er faktisk spændt helt til dem rammer plastik-dimmeren. Ingen problemer der, i hvert fald.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, der var ingen garanti på kablet.

 

Svar fra forhandleren: "It is something like drumsticks.

Some of them you can play for a while other one broke really fast."

 

Ærgeligt, men et nyt H2000 er bestilt, og afsendt fra Thomann. Yes!

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan da godt købe et kabel til en H-2000.

 

Og det er ikke den fedeste idé, at skære et bækken ned, i hvert fald hvis man gerne vil have en lyd, der ligner den man havde før skaden opstod. Et bækken bliver tykkere og tykkere i godstykkelse jo længere man komme ind mod klokken. Bækkenet vil derfor lyde meget mere pinget og mindre sustainet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan da godt købe et kabel til en H-2000.

 

Og det er ikke den fedeste idé, at skære et bækken ned, i hvert fald hvis man gerne vil have en lyd, der ligner den man havde før skaden opstod. Et bækken bliver tykkere og tykkere i godstykkelse jo længere man komme ind mod klokken. Bækkenet vil derfor lyde meget mere pinget og mindre sustainet.

 

Ja, man kan sagtens købe et nyt kabel. Men de sidste knækkede som sagt efter under 6 måneder, og den sidste tid har det ikke været helt troværdigt som hihat-stativ!

 

Du har fuldstændigret i din observation omkring bækkenet. Kiggede lige igen i dag, og fandt stadig ingenting.

 

Kan en fag mand, fra fx Slagtøjscenteret mon finde den? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du måske lytte dig frem? Slå bækkenet stille an, mens du drejer det rundt på stativet, så du kommer hele kanten rundt? Bare en idé.

 

Det underlige, (foruroligende?) er at jeg kun kan høre det, når det koger op "og musikken" spiller. Jeg prøvede netop dit forslag her til aften, uden held.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det underlige, (foruroligende?) er at jeg kun kan høre det, når det koger op "og musikken" spiller. Jeg prøvede netop dit forslag her til aften, uden held.

 

Det lyder godt nok mærkeligt. Du helt sikker på, at vibrationerne fra bækkenet når det koger ikke får nogle dele på stativet til at rasle?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder godt nok mærkeligt. Du helt sikker på, at vibrationerne fra bækkenet når det koger ikke får nogle dele på stativet til at rasle?

 

 

Indrømmet, jeg har ikke prøvet at skifte stativ. Men det skulle nu undre mig.

 

Tak for dit input.

Link til kommentar
Del på andre sites

Indrømmet, jeg har ikke prøvet at skifte stativ. Men det skulle nu undre mig.

 

Tak for dit input.

 

Tjah, det kunne jo være vlrd at prøve. Jeg har selv været udsat for, at der var en del inden i et af mine Roadpro stativer der havde løsnet sig, hvilket larmede en helt det når bækkenet kom i svingninger. Og det lød en del ligesom et revnet bækken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Simon tag bækkenet på din finger og spil på det og se hvad der sker. Drej det rundt og lyt.

Det er med al sandsynlighed en hair line crack, hvis nogen overhovedet. Dvs. du muligvis kun kan finde den ved at forsøge at bøje bækkenet og derved udvide sprækken - HVIS der altså er nogen! :-)

 

Prøv at se hvad der sker.

 

Hvilket type K bækken er det?

 

/Morten aka cuz ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Simon tag bækkenet på din finger og spil på det og se hvad der sker. Drej det rundt og lyt.

Det er med al sandsynlighed en hair line crack, hvis nogen overhovedet. Dvs. du muligvis kun kan finde den ved at forsøge at bøje bækkenet og derved udvide sprækken - HVIS der altså er nogen! :-)

 

Prøv at se hvad der sker.

 

Hvilket type K bækken er det?

 

/Morten aka cuz ;-)

 

Det lyder f***ing voldsomt!? :-o Er du gal? Bøje det? Det er værd at prøve, men AV!!

 

Det er et Zildjian 22" K ride. Plain and simple! Rock og rul!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, jeg fandt revnen i går. Den er ca 1½" lang, og skide svær at se. :argh:

 

I dag har jeg så afleveret ride't og et par gamle crashes til reparation

hos Slagtøjcenteret.

 

Så må vi se, hvor længe reparationen holder. :argh:

 

Tak for råd, og hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu