Super Snare!


Recommended Posts

Nu blev jeg simpelthen nød til at prøve det der DIY som alle snakker om...

 

Da jeg så ikke har lige så meget tid til den slags som jeg kunne tænke mig, er det ikke blevet helt fra bunden, men har dog designet det hele selv.

 

Kedlen er en 14x6½ bubinga/birdseye maple segment, lavet af Addiction Drum Design i US, som ejes af en super flink gut der hedder Alan.

 

Lugs er 24k tube step lugs custom lavet hos Allstardrums i US.

 

Reifer er bubinga/birdseye maple Thick ply hoops custom lavet hos Stellar Drums i US.

 

Strainer er DW's nye MAG system(selvfølgelig i 24k), som har 3 trins indstilling på butt siden. Virker faktisk ret godt.

 

Seiding og tension rods er også 24k fra Pearl.

 

Og lyden? Kom til TS dagene, der kommer den nemlig også :)

 

Og så skidt da, i får lige et par billeder, ellers er det jo ikke rigtig sjovt :tu:

 

HPIM0290.jpg

HPIM0291.jpg

HPIM0295.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Wow!

 

Den er virkelig noget for sig. Ingen kompromisser, så vidt jeg kan se.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

... deet .... deeen .... øøhhh .... kan man ... altså .... ... ... ... altså hvis man kan kalde en tromme for smukt, må det være denne her der er udgangspunktet ... sååå .... nå!

 

- du nænner vel ikke at slå på den vel .... ... det vil næsten være blasfemi ... ... den må gerne køre med mig til Fyn ... jeg skal nok passe på den ... ... ... ... ... gad godt at skifte terninger i forruden ud med den tromme ...

 

Stort Tillykke med et godt resultat ... den er sku smuk !

Link til kommentar
Del på andre sites

Den må da ha' kostet hele opsparingen? :argh:

 

Flot er den sgu, men er birdseye ikke stjernedyrt? For slet ikke at tale om alt det guld du har sat på den!

 

 

Altså den endte med at blive væsentligt dyre end først beregnet. :argh:

 

Det er ikke så meget at det er birdseye der gør det dyrt, mere at skidtet kommer fra US, og vores kære SKAT også lige skal have en bid af kagen...

 

Tror de første 1200,- alene er røget i SKAT's kasse på dette projekt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså den endte med at blive væsentligt dyre end først beregnet. :argh:

 

Det er ikke så meget at det er birdseye der gør det dyrt, mere at skidtet kommer fra US, og vores kære SKAT også lige skal have en bid af kagen...

 

Tror de første 1200,- alene er røget i SKAT's kasse på dette projekt!

 

De første ord jeg tænkte: AV, shit! 1200,- alene til SKAT, ja AV!

Link til kommentar
Del på andre sites

SMUK !

 

 

Tak!

 

Det var sådan set også eneste mål med at bygge denne...

 

Ville lave noget der var unikt, og smukt at se på.

 

Hele ideen kom af, at jeg godt ville eje en af Pete Stanbridge´s trommer, men synes at 2000$ er lidt udenfor mit budget til den slags...

 

Så har lavet min egen udgave :-)

 

Har ikke regnet de nøjagtige omkostninger ud(tør ikke), men vi er over 6k!!! :argh:

 

Så een ting er sikkert: Den skal aldrig sælges!

Link til kommentar
Del på andre sites

Glæder mig MEGET til at se den live!

Hvor tyk er kedlen?.. Hvilke kanter er der på?

 

 

Puh, 7/16", så omkring 1,1 cm. Kanter er 45 grader.

 

Hvis jeg skal prøve at beskrive lyden så er den meget afbalanceret, crispy og tør.

 

Har ikke leget så meget med stemning, men virker som om den kan både kan gå højt og lavt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Så kom den med på sit første job, på trods af den egentlig ikke skulle.

 

Var utrolig dejlig at spille på, ikke så kraftig som man skulle tro.

Især fedt med sedingsystemet, så jeg hurtigt kunne ændre lyd fra nummer til nummer. Kunne jeg godt finde på at sætte på andre af mine lilletrommer også.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Ved ikke om det er for meget reklame, men her er en lille video af Alan som har lavet kedlen til mig.

Super flink gut og som det ses, rigtig dygtig til sit håndværk.

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object> Redigeret af Niki
Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke om det er for meget reklame, men her er en lille video af Alan som har lavet kedlen til mig.

Super flink gut og som det ses, rigtig dygtig til sit håndværk.

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

 

Fed video!

Mand, hvis jeg også havde sådan en træ pusher lavede jeg heller ikke andet!!! :ph34r: :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Fed video!

Mand, hvis jeg også havde sådan en træ pusher lavede jeg heller ikke andet!!! :ph34r: :ph34r:

 

 

 

Hehe ja, han har adgang til nogle lækre stave...

 

Er nu også ret vild med hans 3D udskæringer, dem begyndte han først på efter jeg bestilte min. Havde jeg vist det, så havde min nok set lidt anderledes ud... 3Dbiggrin.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu