Gretsch Us Custom


Recommended Posts

For ca. 3 uger siden, købte jeg mit første Vintage sæt af Anders Meinhardt, et såkaldt Gretsch Us Custom i natur finish. Størrelserne er 12x8" 13x9" 16x16" 22x16"

Jeg glæder mig sindsygt meget til at sætte dem op i øveren. Jeg har kun spillet på dem en gang, og det var nok til at sige "jeg køber dem". det var for ca en måned siden.

Så har sættet lige været en tur i Drumstick for lige at give det et sundhedtjek... Alt var i tip top form. Der er kommet nye skind over hele linjen, så nu er jeg simpelt hen så spændt på hvordan de lyder.

 

Jeg har taget et par billeder af det. Jeg håber i kan lide dem. Der kommer flere når sættet er sat op.

 

thumb-CF47_4DD4E33D.jpg

 

thumb-A7AF_4DD4E33D.jpg

 

thumb-2F48_4DD4E33D.jpg

 

thumb-6C5F_4DD4E33D.jpg

 

 

thumb-A849_4DD4E33D.jpg

 

 

Jeg vil gerne sige tak til Mikkel Villingshøj og Anders Meinhardt for at lade mig købe dette vidunderlige sæt

Nu kan jeg også være med i Vintage-snakken haha

 

Kh Kristian

Redigeret af kristian riege
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Som skrevet i din anden tråd - de kommer vist ikke hverken smukkere eller bedre.

 

Tillykke med det!

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Glemte lige at spørge... Er det et Tama tamholderbeslag eller hvordan?

 

Ja det er det, også fra 80erne. Men den sidder det underligste sted. Derfor har jeg tammerne på to DW 9000 single tom stativer.

 

Du skulle ikke tilfældigvis sælge noget af det ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er det, også fra 80erne. Men den sidder det underligste sted. Derfor har jeg tammerne på to DW 9000 single tom stativer.

 

Du skulle ikke tilfældigvis sælge noget af det ???

Øhhh....er ikke helt med. Sælge noget af hvad? Stativer eller trommer?

Eller det er jo egentligt underordnet, for svaret er i begge tilfælde et: nej, desværre:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nu har jeg godt set at du efter spørger en Tama tomholder.

 

I forhold til hvordan rosetten siider på et Tama, ser det ikke så underligt ud på dit.

 

Lån en Tama tomholder før du enten dropper tanken eller køber en for dyrt.

 

Det er ikke utænkeligt at det vil passe dig fint, men man ved jo aldrig.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Et andet problem er at hvis tammaerne skal placeres på stortrommen, så kommer tammerne for langt ind mod mig selv. Jeg gør jeg hved det. Der skal ikke bores nye hullerog det hjælper jo ikke at vende det hele om, for der sidder stortromme benene, så hvad gør jeg lige ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller du altid med både 12'er og 13'er?

 

Jeg ville bruge det DW9000-stativ og bruge en enkelt tam. Hvis du er besluttet på at benytte begge tammer, kunne du jo overveje et buet rack til dem. Det ser faktisk ikke så skidt ud.

 

Bruger selv rack når jeg har to eller flere tammer oppe...

 

DevilsGretsch.jpg

 

bare et bud...

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller du altid med både 12'er og 13'er?

 

Jeg ville bruge det DW9000-stativ og bruge en enkelt tam. Hvis du er besluttet på at benytte begge tammer, kunne du jo overveje et buet rack til dem. Det ser faktisk ikke så skidt ud.

 

Bruger selv rack når jeg har to eller flere tammer oppe...

 

DevilsGretsch.jpg

 

bare et bud...

 

Hahahahaha....Jeg har lige solgt mit Rack.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu