Film Om Bands


seitan

Recommended Posts

For nylig så jeg filmen Funky Monks, om tilblivelsen af Red Hot Chili Peppers' album Blood Sugar Sex Magik. Super interessant, synes jeg.

 

Kender du til film i spillefilmslængde om, eller af, bands – så anbefal dem! :tu:

 

Jeg har fået blod på tanden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fede film ja.

 

Some kind of monster og Rocket Brothers er også værd at se. Og, nå ja bare for at nævnte det som den første idet den jo må komme, Spinal Tab filmen.

 

OG i særdeleshed, idet jeg hermed bliver ledt i den retning; Spinal Tab findes næsten i virkeligheden i form af Anvil. Se The story of Anvil. Skide fed. Og de kommer på Copenhell :)

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Sigur Ròs har lavet en film der hedder Heima og det er bare så flot en film fra Island. Så prøv og tjek den ud selvom det måske ikke lige er det musik du høre til daglig.

 

Ramones filmen End Of The Century er også rigtig fed og Backyard Babies: Jetlag The Movie er også værd at tjekke ud.

 

Så kommer Foo Fighters også med deres film her i juni og den skulle være vild fed, og den glæder jeg mig til at se.

 

 

Lars

Redigeret af Zakarias
Link til kommentar
Del på andre sites

Sigur Ròs har lavet en film der hedder Heima og det er bare så flot en film fra Island. Så prøv og tjek den ud selvom det måske ikke lige er det musik du høre til daglig.

 

Lars

 

Fed film!

 

Buena Vista Social Club er i høj grad også værd at anbefale!

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kommer Foo Fighters også med deres film her i juni og den skulle være vild fed, og den glæder jeg mig til at se.

 

 

Lars

det er bare en film jeg MÅ se... :) deres seneste album er jo bare for fedt :cigar:

angående bandfilm kan jeg desværre ikke tænke på nogen lige nu... :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Dr2 har lige sendt "rock gennem 7 årtier" ret fede udsendelser, selvom det ikke er decideret film. Prøv at check det ud: her

 

Ellers er der The making of dark side of the moon som er fuldstændig fantastisk!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke set den selv, men har hørt rigtig meget godt om filmen "Dig", som handler om The Brian Jonestown Massacre.

Fantastisk film!

Kan ikke anbefale den nok! Den film gjorde at Brian Jonestown er blevet til et kultband over hele verden. Selv hvis man ikke kan lide musikken tror jeg man ville synes det er en fed film. Forsangeren Anton Newcombe er det mest sindssyge menneske.

 

En fed musik spillefilm er filmen om Joy Division "Control".

Handler primært om forsangeren Ian Curtis og hans kæmpe personlige problemer med kærlighed og epilepsi.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er jo også filmen (koncerten) Come Hell or High Water med Deep Purple.

En skøn blanding af koncert og interviews, hvor bl.a. Ian Paice fortæller opm en Yiihaa, der er ved at skyde ham til koncert, hvor Ian Gillan fortæller om Ritchi Blackmoores smiden med vand efter en kameramand etc. .....

Link til kommentar
Del på andre sites

..... - dog syntes jeg der gik lidt for terapiklub i den, i Some Kind Of Monster....

Ja, lige præcis - Hr. Lars bliver lidt pigesur ind i mellem, synes jeg! :confused:

 

Elsker selv "Deep Purple - Live in Montreux 2006". Særlig bonus-dvd'en, der er optaget i en "Hard Rock Cafe" - meget intimt. Plus der er interview med nuværende medlemmerne - bla. om tidligere medlemmer - meget interessant!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er "The Rolling Stones - Time is on our side" lige nu på DR K!

 

Der er sgutte meget "rolling stone" over Bill Wyman, han står helt fast som en bautasten :dialaugh_trans:^_^

 

Tilbage til trådstarters emne, så er "Stjernekiger" også en udemærket dokumentar film om Swan Lee, om hvor svært det er at være et dansk band der bare gerne vil udgive musik men løber panden mod muren så mange gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad mig anbefale Eric Idles "The Ruttles" - en kærlig og pastiche over The Beatles, hvor en række ægte stjerner er med på spøgen. Det hjælper, hvis man kender lidt til The Beatles i forvejen, da der er en del indforståetheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen jeg har da også et par bud!

 

Nu er Walk the Line - filmen om Johnny Cash allerede nævnt.

Men derfor vil jeg gerne tilføje en satire over selvsamme film der hedder Walk Hard - The Dewey Cox Story. Det er en fantastisk satire over Walk the Line med en udmærket historie, nogle fantastiske skuespillere og sange.

http://www.imdb.com/title/tt0841046/

Ikke lige hvad du efterspurgte, men kan man lide satire og synes man at Walke the Line er god, så vil man nok kunne lide Walk Hard :-)

 

Jeg vil også gerne give mit besyv med om The Brian Jonestown Massacre-filmen "Dig!".

Virkelig fantastisk film om Anton Newcombe.

http://www.imdb.com/title/tt0388888/

 

Men en af mine absolutte yndlingsfilm omkring et band er The Doors.

Jim Morrison bliver spillet af Val Kilmer og man skal godt nok lede længe efter en skuespiller der rammer så meget plet. Fantastisk film og skuespil når det er aller bedst.

http://www.imdb.com/title/tt0101761/

 

Jeg kan også nævne den gamle film Rock Star med Mark Wahlberg. Filmen er fiktiv, men er baseret på historien om Judas Priest da de erstattede Rob Halford med Tim Owens da Rob Halford skred.

Filmen handler ikke om Judas Priest, men om det fiktive band Steel Dragon.

En udmærket film, men der findes afgjort bedre. Dog et kig værd hvis man kan lide 80'er metal.

http://www.imdb.com/title/tt0202470/

 

Håber det var brugbart :-)

 

PS.

Hej til alle jer gamle rotter der stadig er at finde her på TS. Det er godt nok længe siden jeg har været aktiv!

Planlægger at lave om på det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu