Bedste Film?


Andreas Hansen

Recommended Posts

- American History X (Virkelig sej fotografering, og Edward Norton er genial)

- Control (Om Ian Curtis og Joy Division - men også superfed selvom man ikke er inde i bandet og musikken. Stor stor filmkunst!)

- Into The Wild (Lidt lang, men tålmodigheden værd. Kan anbefale at læse bogen først)

- Tombstone (den med Val Kilmer)

- A Cross The Universe (Musikdokumentar om elektro-duoen Justice. Benhårdt turnéliv.)

- The Shawshank Redemption

- REC (En mere vellykket splatter/gyserfilm end hvad jeg plejer at spilde tid på :)

 

Mvh. Morten

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Mange er blevet nævnt men nogle kan ikke nævnes (eller ses) for mange gange:

 

Donnie Darko

Shawshank Redemption

Remember the Titans

The Boondock Saints

The Boat that Rocked

Zombieland

Fanboys

Almost Famous

Ray

Se7en

Jarhead

Sherlock Holmes (den nye)

Forgetting Sarah Marshall

 

Jeg kunne blive ved :D

Redigeret af Pickle
Link til kommentar
Del på andre sites

Mange gode er blevet nævnt, men jeg fatter ikke at hverken Godfather, Gladiator, Cinderella Man, Black Swan, 127 Hours,Kilden i Provence og dens efterfølger Manon og kilden (fransk film, når det er allerbedst), De Andres Liv, Oh Brother Where Art Thou, eller Love Actually(helt seriøst!) er blevet nævnt.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

En verden udenfor - ubestridt verdens bedste film.

 

 

Det er jo løgn, Jonas. Shawshank Redemption er en super film, men alle ved jo, at verdens bedste film er Terminator 2. Ingen over, ingen ved siden af!

Af andre seværdige film kan jeg nævne (uden forhåbentlig at gentage alt for mange af de andres anbefalinger):

Deer Hunter

The Ciderhouse Rules

The Basketball Diaries

Terminator 3

Die Hard 1, 2 og 4

Top Gun

Martha (er desuden et glimrende drukspil)

Sommer I Tyrol

Smalla Sussie (den svenske Pulp Fiction. Seriøst mærkelig og vildt grineren film)

Eurotrip

Jackie Brown

Tilbage til Fremtiden 1, 2, 3

Blues Brothers

Apocalypse Now

Cool Hand Luke

The Rocky Horror Picture Show

Blinkende Lygter

Schindlers Liste

Gøgereden

Silence Of The Lambs

Amelie

Life of Brian

The Green Mile

Braveheart

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du er til splat:

Braindead og Bad Taste. Low-budget splattere af bedste slags. Der er brugt flere penge på blod end på skuespillere i førstnævnte. Instrueret af Peter Jackson (ja, ham der siden instruerede Ringenes Herre...)

 

Ellers er Trapped in the Closet en kultfilm jeg netop har opdaget! Fantastisk underlig og dog underholdende (især hvis du ryger en ordentlig bønne først)

Link til kommentar
Del på andre sites

The Rock har en helt sindssyg lydserie ja!

 

... jeg boede på værelse med en kollega i 6 fulde måneder, og hver evig eneste dag blev jeg vækket med dette lydspor fra hans BOOMblaster ... ... .... og kollegaen vågnede aldrig før jeg smed noget i hovedet på ham ... ... ... - tilgengæld kan jeg lugte Hans Zimmer på en kilometers afstand når Han har begået lydbilled til diverse storfilm ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Thjaaaa Der er jo masser af film som allerede er nævnt......Men undrer mig at ingen nævner.....

 

-Lord of The rings trilogien ! Selvføgelig extended versionen !!!!

 

-True Grit. Den er bare for vild !

 

-Lock stock and 2 smoking barrels ! En af de bedste film EVER

 

Og Godfather trilogien ! De 2 første er simpelthen filmkunst af højeste skuffe, 3'eren er jeg ikke så vild med, men den hører ligesom lidt med.

 

-The Apocolypse now ! Marlon i hans bedste rolle nogensinde !

 

-Mystic river ! Spillet mellem Sean Penn og Tim Robbins er i denne film på allerhøjeste plan. At handlingen/plottet i denne film er et af de bedste filmplot i nyere tid, gør dæl'me ikke noget !

 

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Smalla Sussie (den svenske Pulp Fiction. Seriøst mærkelig og vildt grineren film)

The Rocky Horror Picture Show

Life of Brian

 

+1 - især til Rocky horror - altid en fornøjelse.

 

Med fare for at blive jaget ud af TS af en vred horde med høtyve, vover jeg mig ud i nogle lidt "skæve", men ikke desto mindre fantastiske film:

 

Blind chance (Kieslowski)

El Bola (Manãs)

Arizona dream (Kusturica)

Everything is illuminated (Liev Schreiber)

The science of sleep (Michel Gondry)

 

5 meget forskellige fim, der har gjort uudsletteligt indtryk på mig...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst 1martin

og så skal man jo også se Die hard filmene, det må være et must! og hvis du har god tid tage godfather med, specielt hvis vejret er lidt kedeligt. Og så er der jo M*a*s*h, KLASSISK!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu