Kasper Winding Hvor?


ohm-ish

Recommended Posts

Det er korrekt, at KW var én af de forskellige trommeslagere der medvirkede på Badminton. At oplyse hvilke sange KW har spillet trommer på, vil være alt for omfattende... :argh:

 

Men han var god - faktisk et vidunderbarn på trommer af en meget sjælen kaliber.

 

Måske er dette forum heller ikke det rette sted at fremhæve KW's kvaliteter som trommeslager, da de fleste herinde nok mest kender ham som sanger/producer.

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Mig bekendt er der ingen video optagelser af KW som trommeslager tilgængelig for offentligheden... desværre :(

 

Kunne ellers være super fedt at se dette nummer med Entrance hvor en meget ung Kasper leger bag gryderne :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Men der må da være nogle oplagte ting man kan checke ud? ;)

Overalt og i lang tid har jeg hørt om hvor god en trommeslager han var/er. Men jeg har aldrig hørt eller set ham spille trommer

Du kan tjekke ovenstående musik ud og finde masser af musik på biblioteket......... men du kommer aldrig til at se ham spille trommer på video eller opleve ham spille trommer live.

 

Den side af ham er et overstået kapitel.

Link til kommentar
Del på andre sites

ak- ak. - der var en tid før Youtube hvor man sad med store øre på sit værelse og gentagende gange satte pladenålen Liiiiige der i vinylrillen hvor der var en detalje der skulle forståes ....... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

ak- ak. - der var en tid før Youtube hvor man sad med store øre på sit værelse og gentagende gange satte pladenålen Liiiiige der i vinylrillen hvor der var en detalje der skulle forståes ....... :-)

 

Ja, det var sgu noget lort. Hurra for den teknologiske revolution! Og hurra for YouTube.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Måske er dette forum heller ikke det rette sted at fremhæve KW's kvaliteter som trommeslager, da de fleste herinde nok mest kender ham som sanger/producer.

 

/Gandrum

 

ahhh.... hvis man har lidt dannelse så bør man vide at han er en af de få der har fået personlig ros fra Steve Gadd.. såvidt jeg husker.. manden er et naturtalent på trommer!

Link til kommentar
Del på andre sites

ahhh.... hvis man har lidt dannelse så bør man vide at han er en af de få der har fået personlig ros fra Steve Gadd.. såvidt jeg husker.. manden er et naturtalent på trommer!

:tu::tu: Et naturtalent på trommer er hvis meget rammende. KW er uden tvivl min største inspirationskilde til dato, og det er derfor til at græde snot over, at han "spilder" sit talent med andet end trommer.

 

I dette interwiev bliver han bl.a. spurgt om han nogensinde vender tilbage til jazz igen... men ak og ve...:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen der har et link hvor Kasper W. spiller Jazz?

Nu ved jeg jo ikke præcis hvad du mener med jazz, da jazz jo er et vidt begreb.

 

Men Kasper har spillet meget eksperimenterende/jazz-influerede musik som f.eks. med Entrance (tjek link foroven), Per Carstensen, Palle Mikkelborgs V 8. Desuden spillede han som 14 årig med Radioens Big Band, så han er ikke nogen hvem som helst :-) I USA spilled han med Brecker Brothers.

 

Jeg oplevede Kasper som ung på Montmartre med bandet KICK, og jeg ved godt at dette er store ord i en verden fuld af fremragende trommeslagere, men jeg har aldrig siden oplevet noget lignende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 år senere...

undskyld, men hvem er giga douchebag'en der sidder til højre? Aldrig har jeg oplevet SÅ nederen attitude!

 

Ser lige det her indlæg igen og får lidt dårlig smag i munden.

Han hedder Nicolai og siden jeg skrev dette indlæg i 2011 er vi blevet venner og han er den fineste fyr!

 

Det var vist en lektion i at snakke ordentligt om andre mennesker! 😁

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu