Sjove Episoder I Øveren.


Anders Olesen

Recommended Posts

Lad os da høre hvad der sker af sjove ting når sporlightet er slukket! ;-) .

 

Jeg starter!

 

1. Da jeg 3. gang skulle øve med mit band RANT i prøveperioder, var jeg nede i køkkenet efter en kande vand.

Dette var dog svært at finde, men der stod en blender som fungeret helt fint.. (;

 

2. Vi skulle spille vores set igennem, for at høre hvordan det hele ligesom hang sammen.

Jeg skulle så kaste stikken op, og ville gribe den, slå et slag på lilletrommen og så forsætte..

Jeg havde bare ikke lige tænkt på at jeg sidder halvt under en skrå-væg :huh: ..

 

 

 

Så er der jeres tur! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Sad for et par år siden med min guitarist og øvede et par riffs.. På det tidpunkt spillede jeg med et par Ahead stikker og for dem der ikke kender dem er det alustikker med en plasticskinne der dækker det meste af stikken, denne kan tages af og udskiftes, hvilket så også skete, da jeg slog efter mit højre chrash.. plasticskinnen fløj af lige det jeg slog og røg afsted med fuld fart, ramte stikkontakten i den anden ende af lokalet, slukkede lyset, fløj op i luften og ramte derefter guitaristen i knolden. :argh:

Han anede ikke hvad fanden der var sket og jeg var ramte af et pænt voldsomt grineanfald, men hans ansigt udtryk var guld værd :lol:

Redigeret af Eveldo
Link til kommentar
Del på andre sites

Sad for et par år siden med min guitarist og øvede et par riffs.. På det tidpunkt spillede jeg med et par Ahead stikker og for dem der ikke kender dem er det alustikker med en plasticskinne der dækker det meste af stikken, denne kan tages af og udskiftes, hvilket så også skete, da jeg slog efter mit højre chrash.. plasticskinnen fløj af lige det jeg slog og røg afsted med fuld fart, ramte stikkontakten i den anden ende af lokalet, slukkede lyset, fløj op i luften og ramte derefter guitaristen i knolden. :argh:

Han anede ikke hvad fanden der var sket og jeg var ramte af et pænt voldsomt grineanfald, men hans ansigt udtryk var guld værd :lol:

 

Hvor smukt! :lol:

 

I mit gamle band havde bassisten det med at få krampe i fødderne, så det skete rimelig ofte at han midt i numrene begyndte at stå og "danse" rundt, til stor fornøjelse for os andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Med min nyerhvervede titel; Bach.Psyk fornemmer jeg hvor anal-fikseret mine to historier er... men here goes.

 

 

1: Vi har hygget md Chili Con Carne umiddelbart før øveren, og da vi så når øvelokalet og er kommet godt igang med smadder, stopper bassisten pludselig med armene i vejret og et kæmpesmil: "jeg har skidt i bukserne".

 

2: Selvsamme bassist brækker sig da guitaristen slår en jævnt vild prut...

 

 

 

 

... Jacob 7 år :ph34r:

Redigeret af The Tormentor
  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Det her skete ikke for mig, men for min fader og hans band.

 

De står i øveren, og min far står med guitaren i hånden og bevæger sig hen til mikrofonen og får et kæmpe stød, og al strømmen går i øvelokalet. Herefter er de nødt til at gå ud og slå HFI relæet (hedder det ikke det?) til igen. Så der må have været pænt meget kraft på det stød. Min far tager for sjov, og prøver at vende stikket om i stikdåsen, og siden da har han ikke fået stød.

 

Herefter er stort set alt blevet jordet i lokalet, og jeg har fået købt et par vindhætter til mikrofonerne, som kan smækkes på, just in case.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det første band, jeg var med i, var egentlig bare noget jam. Men vi havde det pissesjovt med at spille gamle favoritter med Black Sabbath, Ted Nugent, Thin Lizzy osv og et par hjemmelavede numre. Vi øvede på øverste etage i en 3 etagers bygning og det var en meget varm sommer. Vi skriver '81 eller '82. Vi rocker løs og sveder som svin. Jeg har problemer med at holde stikkerne i de svedige hænder og taber tilsidst den ene stik, da jeg slår efter et bækken. Stikken rammer bassisten i panden og ryger gennem hans hår og rammer væggen bagved. Vi grinede lettet, for tænk, hvis den havde ramt ham i øjet! Efter det, holdt vi fyraften...

 

Et par år senere i et andet band, sad vi og holdt pause. Vi sad og fortalte om weekendens udskejelser på diverse værtshuse og diskoteker og keyboardspilleren fortalte om et par dejlige piger, han havde mødt. Han sad ligesom henslængt i stolen og netop som han afsluttede sin beretning om pigerne, sprang hans bukseknap og trillede henover gulvet. 'Kæft, vi grinede :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

da vi øvede i sommers i mit gamle band, havde vi åbnet alle vinduer.. pludselig står der en skide stiv grønlænder og spørger om vi vil købe hans fender strat, fordi sådan en har han altså, han har altså sådan en.. HAN HAR ALTSÅ SÅDAN EN. da vi får ham overbevidst om vi IKKE vil købe hans skrammel spørger han om han må komme ind og høre. og da vi øvede i kommunens "ung-projekt" lokaler, måtte der ikke medbringes alkohol :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: så det blev også et nej.

 

ham grønlænderen beslutter sig for at han synes vores musik bare er SKIDE FUCKING GOD, og står og danser ude på åben gade :dialaugh_trans: umiddelbart da vi tror han er gået, og vi "tør" at stoppe i troen om han er gået, kigger vores kvindelige forsanger ud af vinduet og udbryder "jeg tror sgu han er gået.." hvorefter man hører en bøvet rusten gebrokken dansk stemme under vinduet... hvad han sagde fandt jeg aldrig ud af, men siden da insisterede vores forsanger på at vinduerne ud mod vejen blev holdt lukket :uhm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Med min nyerhvervede titel; Bach.Psyk fornemmer jeg hvor anal-fikseret mine to historier er... men here goes.

 

 

1: Vi har hygget md Chili Con Carne umiddelbart før øveren, og da vi så når øvelokalet og er kommet godt igang med smadder, stopper bassisten pludselig med armene i vejret og et kæmpesmil: "jeg har skidt i bukserne".

 

2: Selvsamme bassist brækker sig da guitaristen slår en jævnt vild prut...

 

 

 

 

... Jacob 7 år :ph34r:

 

Det er svært at komme i tanke om noget, der bare nærmer sig at være sjovt, når man lige har læst dette...

Link til kommentar
Del på andre sites

Endnu en crasher historie:

Vi stod og øvede med vores heavyband (det er vel snart 10 år siden) og lige pludselig står der en mand i døren af øvelokalet - og ikke bare hvilken som helst mand..... Se det for jer: en et-benet, hjemløs, godt bedugget, begsort afrikaner i nedslidt militær jakke med guldøl i hånd. Han har kun én krykke, men det standser ham ikke i at danse endog meget indlevende i et kvarters tid inden han uden meget postyr ganske stille forsvinder igen. Kommunikationen med han er noget ensidig, da han endten hverken snakker dansk eller engelsk, eller er for langt væk til at mestre sprogets brug....

 

En anden god historie udfoldede sig i vores gamle (første) øvelokale, der lå i det gamle pigelokum i skolens gård. (Her er tale om 20 kvm. med æggebakker på vægene, spraymalet i flipper-orange.... yep) Sagen er, at vi havde fået tiltusket os en nøgle, så vi ku komme og øve om aftenen, hvilket er fint. Den lune sommernat, hvor historien udfolder sig, er vi dog ikke i stand i til at præstere så meget..... klokken er henad 5 om morgenen, og vi har brugt de foreløbende 12 timer rundt om et bål med hver vores ølkasse (som alle på dette tidspunkt er ved at vores godt tomme....) Det går således hverken værre eller bedre, end at vi får igangsat en eller anden alarm i vores beruselse, hvilket selvfølgelig resulterer i en bil med vagt og hund.... Han er umiddelbart ikke villig til at godtage historien om at vi 3 ungknøse har ret til at være der (på lokummet....hvor vi iøvrigt i gerningsøjeblikket alle sidder bag et lille lortekeyboard og 'jammer' - hvilket vi også fortæller ham! ....altså: morgensur vægter: 'Hvad laver i her?!' ...døddrukne, langhårede teenagere i kor: 'Vi jammer....' ) ...... han vil iøvrigt også gerne vide hvem der kører den skriggule knallert 45 der holder udenfor.... Jeg ved stadig ikke helt hvordan vi får ham overbevist om vores oprigtighed, men vi fik lov at jamme videre..... Y-Argh.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

I vores unge dage øvede vi i et lille kælderlokale, med æggebakker på væggene og kun en smule lys fra to små vinduer oppe ved loftet. En dag SPRANG vi en rude i en af disse to vinduer, fordi vi spillede hjernedødt højt. Derefter kom der nogle plader med æggebakker op foran vinduerne. Slut med dagslys. :-)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

I band nr.1 Lord E Band var der øver i spejderhytten, som vi havde fået lov at låne. Mine første bækkenstativer var af noget tvivlsom kvalitet, og midt i en guitar solo hvor den ikke fik for lidt, vælter det ene bækken og klipper 230V ledningen til guitar forstærkeren. Dette resulterede i total mørke, og da ingen af os var særligt el-kyndige måtte vi opgive resten af øveren. Vi snakkede dog en del om at indbygge det i vores sceneshow, for det kunne bare være kanon-kodylt. ;)

Under den næste øver opdager jeg en svejseklat på kanten af bækkenet, som åbenbart kom fra det pludselige møde med elnettet, og der går kun et par måneder før det begynder at flække. :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

I vores unge dage øvede vi i et lille kælderlokale, med æggebakker på væggene og kun en smule lys fra to små vinduer oppe ved loftet. En dag SPRANG vi en rude i en af disse to vinduer, fordi vi spillede hjernedødt højt. Derefter kom der nogle plader med æggebakker op foran vinduerne. Slut med dagslys. :-)

 

:dialaugh_trans: :dialaugh_trans: :dialaugh_trans: :dialaugh_trans: :dialaugh_trans:

 

RÅÅÅÅÅÅWK! :dev: :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

En dag i øveren sider vi bare og hygger lidt. vores forsanger rejser sig for at gå ud og hente en kold øl i køleren. på vej der ud snubler han over en ledning, vælter over mod mit trommesæt og vælter et af mine bækkener, der lige præcis ramme kanten af en hat der ligger på bordkanten. hatten flyver så gennem luften og lander perfekt på hovedet af mig (der sidder bag sættet) :ph34r:

prøv lige at regne sandsynligheden ud for det da!

Link til kommentar
Del på andre sites

To små sjove historier fra mit gamle band.

 

1. Det er vinter, det er mørkt, vi jammer for sygt og nok også for højt. På et tidspunkt bliver mit trommesæt meget oplyst. "Det var da mærkeligt", tænker vi, men spiller videre. Sekunder senere sker det igen. Denne gang vender jeg mig om og kigger ud af vinduet og op på nabobygningen. Deroppe, i en lejlighed, sidder en mand med en HUGE lommelygte og lyser ned gennem vores vindue. Det sjoveste er han fortsatte det samme 2 gange om ugen i det næste halve år. Han var åbenbart vores største fan.

 

2. En god crasher historie. Vi øver endnu engang. Pludselig står der en gammel tudse af en kvinde i døren og høvler op om hun vil ringe til politiet fordi vi larmer osv. Hendes anklage var at vi havde et orgel der kørte det samme loop igen og igen (hvilket vi ikke havde). Samtalen lakker mod slutningen og hun er lige ved at vende sig og gå, da hun fortæller hendes mand er i musikbranchen og hun udemærket kan høre hvilke instrumenter der spiller og hun ved en masse og instrumenter. Et øjeblik efter kigger hun på mig, kampsvedende fra øveren, med trommestikker i hånden, siddende BAG mit trommesæt og spørger: "Hvad spiller du på? Er det der da ikke et elektrisk orgel?". Derefter flækker vi alle af grin og hun vender sig og går ud med uforrettet sag.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

To små sjove historier fra mit gamle band.

 

1. Det er vinter, det er mørkt, vi jammer for sygt og nok også for højt. På et tidspunkt bliver mit trommesæt meget oplyst. "Det var da mærkeligt", tænker vi, men spiller videre. Sekunder senere sker det igen. Denne gang vender jeg mig om og kigger ud af vinduet og op på nabobygningen. Deroppe, i en lejlighed, sidder en mand med en HUGE lommelygte og lyser ned gennem vores vindue. Det sjoveste er han fortsatte det samme 2 gange om ugen i det næste halve år. Han var åbenbart vores største fan.

 

 

 

eller det modsatte :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

igår da vi øvede, tænkte jeg lige i et split sekund at stortrommepedalen virkede underlig.... den tanke resulterede i at jeg blev skudt af fjederen i hovedet :dialaugh_trans:

 

tror aldrig jeg har grint så meget før! og det værste var, at jeg var den eneste der opfattede det(sjovt nok), og de andre kiggede bare uforstående, og skældte mig ud over at jeg stoppede midt i en sang :whiteflag::doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

I min vennekreds er vi mange som spiller (eller har spillet) musik. Derfor holdt vi en overgang fest en gang om året hvor der var fri jam, masser af pils + diverse og et eller andet aggregat som kunne optage vores udskejelser. Vi havde et år lånt et lokale i en fritids- ungdomsklub, beliggende lige op af en boligblok, og ga’ den selvfølgelig max gas. Der var specielt en ældre dame der ikke brød sig om vores ellers lækre fortolkninger af diverse hits, og hun måtte forbi nogle gange for at lufte sine frustrationer. Da vi efterfølgende distribuerede vores arbejde til de medvirkende, og skulle bruge et navn til albummet, så var der kun et navn der faldt helt naturligt: Pla’en. (Udtalt med Østjysk accent) :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu