Fy For Helvede Noget Svineri...


Recommended Posts

Ak ja, ak ja, det vil ingen ende tage...

 

Som flere måske har bemærket, så fik jeg æren af at donere et beløb til et super formål, nemlig vores allesammens TS. Og som om det ikke var nok, fik jeg en super lilletromme oveni, bygget af TS' egen masterbuiler Hr. Rathje!

 

Den er som ses, faldet godt ind i samlingen der efterhånden har grebet noget om sig!

 

Først et klassebillede, derefter en beskrivelse af hvad der rent faktisk er på billedet:

HPIM0332.jpg

Venstre oppe fra og ned:

1. TS snare sn. 002, den lyder bare såååå fedt! SMÆK!

2. Mapex Black Panther Handhammered Brass, 14x5½. Lækker lækker, lidt ala en BB.

3. Animal Custom Birch, 14x7, Håndbygget sag fra UK. Selv kedlen er lavet in-house hos ACD.

4. Gretsch Fullrange Maple, 14x6½, woodhoops lyder altså fedt!

 

2. kolonne (Pearl Tower)oppe fra og ned:

1. Pearl Masters Custom Limited edition, 13x7 4 lags maple med re-rings, bubinga finish.

2. Pearl John "JR" Robinson signature, 14x4, maple, meget Phil Collins agtig lyd.

3. Pearl Masters Brass 1996, 14x6½ 24k guld HW, ser SÅ godt ud, lyder endnu bedre!

4. Pearl Tico Torres signature, 14x6½ FF, 3mm drejet alu keddel. Som Supra bare mere attack!

 

3. kolonne oppe fra og ned:

1. Sonor Signature Ferro steel, 14x8,12 lugs, 8,3 kg, tysk ingeniørkunst når det er bedst, BANG!

2. Pearl Omar Hakim signature, 13x5 en af de mere sjældne med guld HW.

3. Pearl 50th Anniversary, 14x5½, 1 ply, meget organisk lyd, ææælsker den!

4. Pearl Piccolo, 13x3 messing, fed 2. snare

5. Pearl Reference, 14x6½ 20 ply!! maple/birch, 7,2kg. En kampvogn! (Sonor'en slår den dog)

 

4 kolonne oppe fra og ned:

1. DW, 12x4 fra Minipro kittet, lyder af meget mere end den ser ud!

2. DW Collectors Segment Bamboo, 14x5 lækker DW sag!

3. Ludwig Supraphonic 78/79, 14x6½, Den der sidder på sættet 80% af tiden, gad vide hvorfor :hmm:

4. Niki's, 14x6½ bubinga/birdseye Maple. Keddel, reifer og lugs designet af mig, DW MAG strainer, virkelig lækker snare, som jeg ikke burde spille på, men bare ikke kan lade være. Den lyder for godt!

 

Det var så vist det...Kommentare, spydige bemærkninger osv. er velkomne! :whiteflag:

Link til kommentar
Del på andre sites

... det må være rart at have disse kedler at stille andre ting på hvis du får vand i kælderen én dag :gross:

 

- Niiiicccee ....

 

Sjovt nok står de i kælderen... Heldigvis ligger min kælder højere end de fleste 1 plans huse, så risikoen for katastrofe er minimal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow! Dejlig samling! Gider du ikke fortælle lidt om din Mapex Panther? Overvejer at købe sådan en...

 

Den minder som sagt lidt om en Black Beauty. Den er meget fokuseret i lyden, har et godt smæk samtidig med god nuance. Som skrevet bruger jeg næsten altid min Supra... Mapex'en ligger altid stand by til hvis der skal mere knald på!

Link til kommentar
Del på andre sites

wrrrrrraaaauuwwww.. for en samling! Jeg er en smule misundelig (jeg er nordjyde, så læs 'meget')..

 

Havde jeg så mange lilletrommer, ville jeg ikke lave andet end sidde og pudse, skifte skind og stemme - når jeg ellers ikke spiller!

 

Får du egentlig brugt dem alle fra tid til anden?

Link til kommentar
Del på andre sites

wrrrrrraaaauuwwww.. for en samling! Jeg er en smule misundelig (jeg er nordjyde, så læs 'meget')..

 

Havde jeg så mange lilletrommer, ville jeg ikke lave andet end sidde og pudse, skifte skind og stemme - når jeg ellers ikke spiller!

 

Får du egentlig brugt dem alle fra tid til anden?

 

Altså det der med at pudse og stemme, det er jeg blevet bedre til med tiden...

 

Skal i gang med Sonor'en og Omar Hakim snaren har lige fået turen, da guld HW ikke var så pæn.

 

Der er selvfølgelig nogle der bliver brugt mere end andre. Nogle er købt som samlerobjekter og bliver kun sjældent spillet på, som f.eks. den der 50 års jubilæums ting fra Pearl.

 

Som skrevet, så er det nok min supra jeg bruger mest og den lille blå DW til Minipro sættet.

 

Sonor'en har jeg faktisk slet ikke spillet på endnu, da muligheden ikke har været der! :argh: Regner dog med at den skal bruges i Garretts Green, da jeg ved det er en super fed rock tromme!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu