Maling På Trommer


Bjællen

Recommended Posts

Jeg overvejer stærkt at overlade mine hjemmelavede darlings til en ny makeover ved kæresten.

hun er ferm med en pensel (hahahahaha) og kunne sikkert lave noget mega fedt istedet for det sorte jeg har kørende lige nu (no pun intended mod sorte trommesæt)

Jeg tænkte bare på om det skader trommerne lydmæssigt? og alt muligt, nogle der har erfaringer med maling på trommer?

og overvejer stærkt at købe en spraydåse i en mere børnevenlig farve (da hun nok ender med at male pokemon over det hele, og pokemon på blå eller gul baggrund er nok mere dope end på sort).

så alt i alt, spray først (ny grundfarve), derefter kreativ maling. kan dette gøres ovenpå allerede bejdsede kedler? og hvad kunne konsekvenser ved dette være?

håber nogen kan hjælpe! i skal nok få billeder af det færdige resultat hvis dette nogensinde bliver til noget!

 

ærbødigst

Svend Buus

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du kan roligt male ydersiden af dine kedler - det påvirker ikke lyden nævneværdigt.

 

Det fremgår at de er bejdsede nu - hvad har du gjort efter bejdsen?

 

Olie er OK at male på, når den først er hærdet op - voks er ikke.

 

Hvis du vil give dem en farve, kan det sandsynligvis betale sig at grunde med hvid - så skal du male færre lag før det dækker, og farven vil fremstå klarere, især hvis det er en lys farve. Gul dækker for eksempel som regel dårlig - meget dårligere end hvid...

 

Husk at dække bearing edges af - de skal ikke have maling.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

tusind tak for svaret, de har fået voks en enkelt gang for lang tid siden, men det var før de fik olie.

jeg ved godt det er lidt spøjst, men den gik: farve - voks - olie

olien er hærdet.

men altså, hvis jeg køber en hvis grundspray, og derefter de forskellige farver til de forskellige trommer, og til sidst maler dem - det ville fungere?

apropos, tak for det lynhurtige svar.. tror dog lige jeg skal købe spray imorgen først

Link til kommentar
Del på andre sites

tusind tak for svaret, de har fået voks en enkelt gang for lang tid siden, men det var før de fik olie.

jeg ved godt det er lidt spøjst, men den gik: farve - voks - olie

olien er hærdet.

men altså, hvis jeg køber en hvis grundspray, og derefter de forskellige farver til de forskellige trommer, og til sidst maler dem - det ville fungere?

apropos, tak for det lynhurtige svar.. tror dog lige jeg skal købe spray imorgen først

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Mmmm - jeg bliver altså lidt valen ved det, når der er voks indblandet - så vil jeg ihvertfald foretage en meget grundig affedtning med cellulosefortynder eller lignende - udendørs!

 

Lægger du lak udenpå noget blødt, som voks, vil det kunne krakelere og vil iøvrigt ikke hænge fast i andet end voksen.

 

Et alternativ er at købe noget hvid (eller den farve du vil have) selvklæbende plastic-folie og male Pokémons på - det har også den fordel at du kan vende tilbage til de bejdsede kedler igen, hvis du skulle få lyst.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

mjo... måske... men hvis vokslaget ikke er for tykt, så tror jeg olien trænger ind og hærder det også.. til dels i hvert fald?...

 

men prøv det.. prøv evt. på en BD reife.. et lille overskueligt område?

 

men ja, det er sgu egentligt en god ide med noget folie... MEN det er super glat og meget svært at male på... så skal du slibe overfladen med ståluld eller fint sandpapir først.. så det materes.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg skal desværre ud og rejse lige her om lidt, så det hele begynder nok først til august, men dér går det så også vildt for sig!

hvis nogle er interesserede i look-valget tænkte jeg følgende:

Lilletromme (rød)

 

Charmander growlithe ponyta

 

Hængetom (gul)

 

Pikachu magnemite voltorb

 

Gulvtom (grøn)

 

Bulbasaur oddish ekans

 

Storetromme (blå)

 

Squirtle magikarp horsea

 

Reife 1 (brun)

 

Onix diglett

 

Reife 2 (hvid)

 

Dratini rattata

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

haha lyder fedt med de pokemons :dialaugh_trans:

 

nu da det er bragt på bane, kan man så godt spraymale på coating? har nemlig overvejet at spraymale alle mine trommer hvide, og så spraye reifer, lugs og skruer sorte... kan det lade sig gøre? :confused:

 

Det kan godt lade sig gøre, med visse forbehold;

 

Coatingen skal du slibe ned med fint sandpapir inden du maler, så malingen kan binde (det kan den ikke på glat coating)

 

Hardwaren er sværere. Mht. skruerne vil du nok ikke kunne male dem så det holder - og det er også noget af et arbejde at slibe, grunde og male alle de småstumper (og efter min ydmyge mening ser hvid/krom-kombinationen også væsentligt bedre ud end hvid/sort, men det er jo smag og behag) - maling ovenpå krom er bare svært at få til at holde.

 

Derudover skal du selvfølgelig være klar på at det sandsynligvis forringer værdien af dit sæt betydeligt (nu ved jeg ikke hvilket der er tale om), med sådan en modifikation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan godt lade sig gøre, med visse forbehold;

 

Coatingen skal du slibe ned med fint sandpapir inden du maler, så malingen kan binde (det kan den ikke på glat coating)

 

Hardwaren er sværere. Mht. skruerne vil du nok ikke kunne male dem så det holder - og det er også noget af et arbejde at slibe, grunde og male alle de småstumper (og efter min ydmyge mening ser hvid/krom-kombinationen også væsentligt bedre ud end hvid/sort, men det er jo smag og behag) - maling ovenpå krom er bare svært at få til at holde.

 

Derudover skal du selvfølgelig være klar på at det sandsynligvis forringer værdien af dit sæt betydeligt (nu ved jeg ikke hvilket der er tale om), med sådan en modifikation.

tak ;)

der er tale om et billigt peace og du har nok ret i at det er et stort arbejde med de små dele, hvis man skal slibe, grunde og male dem alle... hmmm...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er tæt på umuligt at male stemmeskruer så det holder men de koste jo kun 5-6 kr stk så køb dem?

 

Reifer kan man godt male men igen er de ikk så dyre at købe..

 

Lugs er nemmere .. De er ikke så udsatte så de holder nok ok 1-2 år.. Så kan man jo male dem igen hvis de skaller..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu