Sværger Du Til Ét Mærke


jonaslind

  

137 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Mht. bækkener har jeg tidligere haft Sabian, så Zildjian og nu spiller jeg på Istanbul og Paiste og er utroligt heldig at have fundet nogle bækkener der passer fedt sammen, selvom jeg ikke har hørt dem sammen før jeg købte dem, men bare gik efter mine ører.

 

Mht. trommer spillede jeg tidligere Pearl, men spiller nu Tama og næste gang jeg skal have nyt sæt kommer der nok til at stå noget helt tredje på det. Har to Tama-snares og en custom lavet af en Pearl-kedel, men er kort sagt på ingen måde religiøs omkring hvad jeg spiller på..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er til Sabian, har nu Sabian hele vejen rundt (på nær ét, men det skal udskiftes med et china på et eller andet tidspunkt).

 

Trommerne er ens (Premier), men min lilletromme er Pearl. Valgt ud fra lyden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bækkener - Sabian over hele linien, med undtagelse af to Anatolian mini chinaer. Sabian er meget innovative, holdbarheden er emininent, de ser godt ud og så er lyden perfekt i mine ører.

 

Trommer - Pearl über alles. Købte min Masterworks Carbonply for 5 år siden og har ikke kigget tilbage siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et Sonor sæt, men en Yamaha Paul Leim sig. snare. Snaren som fulgte med sættet var noget crap.

 

Mht bækkener var jeg tidligere ren Zildjian mand, men ikke længere. Nu er de valgt ud for at ramme min lyd helt præcist. Mit Armand Sizzle ride ligger klangmæssigt lidt ved siden af de andre, men ikke meget. Måske bliver det skiftet til noget andet, som dog også skal være 19" og sizzle:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjov lille afstemning. :)

I mine unge dage var jeg overbevist om at zildjian var det bedste mærke, for det havde jeg ikke råd til. Senere har jeg dog fundet ud af at lyd og pris ikke altid følges ad. Nu er jeg jo også halvvejs 70, så lidt visdom skulle jeg jo have suget til mig. Faktisk er mit yndlingsbækken et oldgammelt paiste 602 ride jeg fandt til. .tadaa..50kr. :D. . Vedr. trommer kører jeg nu med fibes ahorn, men kunne egentlig også finde på at køre noget birk igen... måske premier, de lyder sku så godt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Bruger Yamaha trommer og en Tama snare :) De passer mig godt sammen, synes jeg :)

 

Derudover har jeg en Paiste hihat og to Paiste bækkener hhv. ride og crash. Mit sidste bækken jeg bruger i mit set-up er et Zildjian.. Derudover har jeg også et Istanbul bækken liggende i tasken, som der mangler et stativ at hænge på :whiteflag: Så jeg bruger sådan set bare de bækkener, jeg synes lyder godt (og var billige) :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. bækkener, så er 90% sabian. Spillede udelukkende A Custom før, men ville prøve noget nyt.

De Sabian jeg har, er så fra forskellige serier, alle nøje udvalgt efter lyd.

Dog er min hihat en Zildjian K. Så har jeg lidt Istandbul og Turkish til det andet sæt.

 

Mit store sæt er kun Pearl, dog er lilletrommerne ret forskellige... :doo:

 

Cafe sættet er ren DW.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg er fuldstændig ligelad, men der er en ret stor andel Dream i mit bækkensetup.

 

Trommerne har jeg købt for 1100 og et Cope ride og de lyder fantastisk i mine ører. Min ene lilletromme har jeg selv bygget og den anden er vidst en Peace, men der er intet badge på den. Købte den for 600 og efter den fik puresound seiding lyder den dejligt. Mit næste køb bliver en worldmax lilletromme, så man kan vidst roligt sige at jeg ikke er et mærkedyr.

Eller.... det er jeg faktisk lidt. Bruger KUN Yamaha hardware. Synes det ser godt ud og opfører sig lige som jeg vil have det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt lide at trommesættet ikke er sammensat, med undtagelse af lilletrommen. Det er simpelthen pga det æstetiske. Det gør ikke noget at det ikke ligner en bunke skrot det man spiller på.

 

Har et Gretsch sæt - med en Tama lilletromme ( overvejer dog et skift ).

 

Mht bækkener så blander jeg selv. Har dog mest avantgarde da jeg har kunnet få fat i det billigt når det har været på tilbud, sammentid med at jeg synes de lyder fantastiske. Men ejer også Zildjian, Paiste og Dream som jeg ligeledes bruger.

 

Men når alt dette er sagt så kan jeg veldig godt lide at vide hvad jeg spiller på. Har jeg noget no-name hardware eksempelvis, så gider jeg ikke rigtig bruge det. Så lidt mærkedyr er jeg vel :cigar:

Redigeret af Fedlarm
Link til kommentar
Del på andre sites

Mine to sæt er "født sammen" eller hvad man nu skal sige. Af lilletrommer har jeg både Slingerland, Ludwig og Pearl. Mht. til bækkener er jeg i teorien totalt ligeglad med hvilket mærke de er, men på trods af det er alle bækkener i mit set-up Istanbul Agop. Jeg er blevet totalt forelsket i deres varme, støvede, mørke og komplekse lyd, og har derfor efter jeg købte mit første Agop, som var et 23" Matt Chamberlain Signature, ikke købt andre mærker - Dermed ikke sagt at jeg ikke kunne finde på det i fremtiden. Dog holder jeg mig nok fra Zildjian, Sabian og Paiste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine to sæt er "født sammen" eller hvad man nu skal sige. Af lilletrommer har jeg både Slingerland, Ludwig og Pearl. Mht. til bækkener er jeg i teorien totalt ligeglad med hvilket mærke de er, men på trods af det er alle bækkener i mit set-up Istanbul Agop. Jeg er blevet totalt forelsket i deres varme, støvede, mørke og komplekse lyd, og har derfor efter jeg købte mit første Agop, som var et 23" Matt Chamberlain Signature, ikke købt andre mærker - Dermed ikke sagt at jeg ikke kunne finde på det i fremtiden. Dog holder jeg mig nok fra Zildjian, Sabian og Paiste.

 

Kan sagtens følge dig mht. Istanbul - jeg har mit gamle Paiste Giant Beat 24", men udover det, er jeg ret sikker på at der står Istanbul på mine bækkener fra nu af, tror aldrig kommer til at spille Sabian..

Link til kommentar
Del på andre sites

Har valgt ikke at stemme fordi at det ændrer sig ret meget!

 

Mit main kit er "fuldstændig perfekt". Trommer Fibes, ALT hardware DW (minus stolen som er Gibraltar Rock & Soc), ALLE bækkener Paise. Lilletrommen synes jeg er meget personlig så den er sin egen alt efter situationen.

 

Så er der mine andre kits som er meget tilfældige. Jeg har et 10x8 DW, 14x12 Premier Genista og 20x16 Premier Genista hvor jeg har smækket træreifer på tammerne, vilkårlige bækkener og random hardware på. Samme historie med Mapex Saturn.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enhver sælgers mareridt.. Går KUN efter lyden .. Og er trommerne grimme at se på sÅ fixer jeg dem så de bliver pæne

 

Bækkener: blander ALT.. både dyre og billige. Bare de passer sammen.. Men det gør de fleste sgu hvis man matcher på pitch

 

Anti mærke dyr af første klasse.. Har da favoritter men det er ikk pga mærkerne

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Af trommer er det vel ikke nogen overraskelse at jeg kan lide gamle Premier - men det er nu mest fordi det er et af de bedste steder at lede, hvis man vil have tynde 3-lags kedler til betalelige priser.

 

De koster under det halve af tilsvarende Ludwig...

 

Og når man som jeg render rundt og bygger om men stadig er nybegynder på feltet, så er det altså meget rart, at den dyreste tromme jeg har slebet kant på, stod mig i 800 kr.

 

Mine lilletrommer er der en del Premier i blandt, men den mest allround-fede, og den jeg ville beholde hvis jeg kun skulle have én - det er min Ludwig Standard. 14x5 alu.

 

Derudover har jeg så mit Tama Superstar og et Orange (by Capelle). Et Asba i træ står meget højt på ønskesedlen.

 

Men lidt mærkedyr er jeg blevet på Premier - kvaliteten var i orden, og der er noget i den engelske stil, der tiltaler mig.

 

 

Bækkener - jeg er endt med at de crashes, jeg bruger hjemme i "studiet" alle er Sabian HHX Evolution. Det begyndte med at jeg læste andre tale positivt om dem, og så dukkede et 16" op meget billigt, fordi det var bøjet. Jeg bøjede det tilbage igen, og det lyder lige som jeg ønsker mig det, uanset om jeg slår med stikker eller whiskers. Så jeg har købt 17 og 18" til, 20" var ikke mig, så det røg videre. Jeg får et 12" Splash sendt en af de nærmeste dage, og glæder mig!

 

Jeg har stadig mine gamle 16 og 18" Zildjian A Thin Crashes, som jeg har haft siden 1982 - og nogle Zanki, blandt andet et 20" Swish - china-crash med nitter....Guf! Hvis nogen har 16 og 18" Zanki Thin crashes, så sig til!

 

Rides er enten gamle Paiste 602 i 20 eller 22", eller et 20" K crash/ride. Skal jeg have "Ping" har jeg et K Custom.

 

 

Hihatte er for tiden mix - enten 602 rillebunde med Zanki eller Zildjian A Thin Crashes ovenpå - og skal have det lidt mere diskant, har jeg en tung Zildjian A Rock bund. Larmer det for meget, har jeg både 12 og 13" Zanki hatte, som er tynde og ikke giver så meget lyd fra sig.

 

Jeg har et par Meinl Generation X Filter Chinas - sådan nogle china-splashes - i 10 og 12" og et par "almindelige" Anatolian splashes i 8 og 10".

 

Så - for tiden er kun et 20" Paiste Sound Formula Dry Ride og en 13" Zildjian A Quick Beat til salg....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke et mærkedyr! Bækkener er stor samling af hhv. nye, gamle og midt-imellem Zildjian, Bosphorus, Istanbul. Trommer er hhv. Gretsch, Yamaha og vintage Ludwig - nogle gange blandet sammen. Hardware: DW pedal og Yamaha stativer (har prøvet DW hardware, men det var sgu ikke ligeså godt som mine Yamaha-ting, og det kostede det dobbelte, så de røg videre og for fremtiden bliver det Yamaha!).

 

Dog er jeg tilbøjelig til KUN at bruge Vic Firth stikker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er en Tama-mand. Men jeg er dog ked af alle sammenblandingerne de senere år, så jeg holder stædigt fast i mine starclassic birke-trommer. Ren birk holder.

 

Hvad angår bækkener er jeg til Zildjian - bortset fra china, der må Wuhan ind over. Desuden har der også sneget sig et Super Zyn Crash/Ride ind (fra 60'erne). Det er noget være skrammel, men det lyder mørkt og fedt - perfekt tilføjelse til setup'et og så kan man jo ikke lade det ligge bare fordi man er til Zildjian ellers.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nok noget pjat med mærkevarer. Men jeg har (næsten udelukkende) spillet på Ludwig siden 1978. Så det blir jeg sikkert ved med, da jeg ved, det dur - og gir den lyd, jeg kan li'!! :doo:

 

Mht. bækkener har jeg altid sværget til Paiste 2002 - men efter at have hørt Istanbul Agop - er jeg så småt på vej mod et komplet sæt af dem.

Af samme grund som Mathias Jensen her skriver "...Jeg er blevet totalt forelsket i deres varme, støvede, mørke og komplekse lyd..." :tu:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er total Rogers-mand, og synes bare de har en fed lyd. Jeg har nu heller ikke prøvet så mange mærker fordi jeg kom i gang med at spille trommer i en meget sen alder. Jeg har kun prøvet Yamaha,Pearl,Premier og så Rogers. Jeg spiller med en Black panther 14x6.5 lilletromme fordi min Rogers dyna-sonic kun er en 14x5 og jeg ikke slår så hårdt.

 

Bækkener har altid været mit store problem, fordi jeg har ikke rigtig fundet den lyd som passer til det musik vi spiller og den lyd som jeg selv kan lide. Men nu fik jeg et Sabian HHX Evolution 18" crash med posten igår og så håber jeg det er den lyd jeg søger.

 

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu