Achermanns Logbog


Achermann

Recommended Posts

Ja, så fik jeg endelig snøvlet mig sammen til at oprette en bruger herinde, på trods af at jeg har læst flittigt herinde i utrolig lang tid.. Men nu er det altså gjort.

 

Jeg vil lige give en kort beskrivelse af mit gear:

 

Pearl EX 22"x16" (2), 10"x10", 12"x10", 13"x11", 16"x16"

 

Snares:

14"x5½" Mapex Black Panther (ahorn)

14"x5" Pacific håndhamret messing (TIL SALG)

14"x5" Ludwig Supraphonic fra 1975 (TIL SALG)

14"x6½" Pearl Export stålsnare

8"x5" Sweetspot stålsnare

 

Bækkener:

8" Sabian AAX Splash

12" Stagg China

14" Sabian AA Sound Control Crash

14" Sabian AAX Stage Hats

18" Sabian AA Medium Crash (SOLGT)

18" Sabian AA Medium Thin Crash

18" Wuhan China

20" Sabian AA Rock Ride (left)

21" Masterwork Resonant Ride (right

 

Gibraltar rack

Pearl Eliminator dobbeltpedal

Evans skind

 

Desuden har jeg også et sæt PJ Percussion barchimes i aluminium :tu:

 

Udover dette sæt har jeg haft et ældre Pearl Woodfiberglas sæt, som jeg så skiftede ud med dette. Jeg har planer om at bestille nyt sæt i denne måned - men mere om dette senere :P

 

Jeg har desuden også et Yamaha YDP223 digitalpiano samt en billig akustisk guitar...

 

Jeg spiller trommer i flere forskellige sammenhænge, bl.a. musicals osv., men har også to bands, hvoraf det ene er midlertidigt på "on hold".

Nimb

Flash

 

Jeg starter på MGK i Esbjerg nu her, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til.

 

Her er to billeder fra et job på Varde Gymnasium igår (er selv lige blevet student fra samme sted :tu: )

 

Back.jpg

 

Front.jpg

 

Det første billede er taget med en Sony Ericsson K750i (en kammerats), mens det sidste er taget med min egen - en Sony Ericsson K700i. Billedkvaliteten er derfor ikke perfekt... ;)

 

P.S. Det er ikke mig på det sidste billede..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 335
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 uger senere...
Hey hey Mathias.. Velkommen.. Det skal jo nok blive godt.. Det tog også lang tid for dig at oprette en bruger da.. :tu: Hehe.

 

Har du billeder af det Woodfibergals? Bare for skægs skyld..

Jeg har desværre ikke noget billede af mit tidligere sæt - det var dog heller ikke i ret god stand, og det lød efter min mening heller ikke specielt godt.

 

Update: Der er nu kommet billeder af mit nuværende sæt...!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu fundet frem til de størrelser, mit næste sæt skal bestå af.

20"x18"

10"x7"

12"x8"

14"x14"

16"x16

 

Det sværeste for mig nu, er at vælge hvilken finish, trommerne skal have. Jeg er lidt i klemme - har overvejet en red sparkle/glitter eller en blue fade - evt. blue fade sparkle.

 

Jeg regner med at skulle have støbte reifer på hele molevitten... :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Desuden har jeg også for længst modtaget min supra, som dog ikke er i perfekt stand. Men det behøvede den heller ikke være til den pris, jeg fik :-o

 

Som på så mange supraer skaller kromlaget lidt af aluminiumskedlen, men det er vel til at leve med. Jeg har været i gang med en pudseklud, og det hjalp gevaldigt på trommens overordnede udseende.

 

Trommen har en lille defekt, og det er seidingen, det er galt med. Sælgeren snakkede om, at det måske var hele seidingsystemet, men så vidt jeg kan se, er det kun selve seidingen der skal skiftes. Det ser dog ud som, at der skal bruges nylonbånd i den ene side, mens der skal bruges tråd i den anden side (strainersiden) - nogen der ved noget om dette?

 

Jeg skal nok prøve at få et billede af den ind inden alt for længe - der skal også lige nye skind på B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor er der ingen herinde der stopper mig :tu:

 

Nu kom jeg sku til at købe endnu en snare - dvs. at jeg har 5 lige i øjeblikket. Den ene skal dog sælges sammen med mit sæt inden for kort tid...

 

Det drejer sig om en 8"x5" Sweetspot stål lilletromme fra auktionen på Modern Drums. Jeg fik den til under ½ pris, så det er jo en ganske god pris. Det var egentlig lidt et tilfælde, at jeg bød på den, men nu er den altså min - snart i hvert fald...

 

Op.jpg

 

Side.jpg

 

Ned.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg fået min 8" Sweetspot snare, og den lyder sku rigtig fedt. Den er ret tør i lyden, men ikke så tynd som man skulle tro, da den jo er 5" i dybden. Jeg har dog ikke prøvet den sammen med mit sæt endnu, men altså kun for sig selv...

 

Men indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds..

 

Jeg fik også et sæt seidingsnore, som jeg skal have sæt på min supra sammen med en ny seiding. Så burde den også snart være klar til brug... ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil samtidig lige fortælle lidt om de første 2 uger på MGK:

 

SSB (sang, spil og bevægelse) er sku egentlig ret sjovt. Ingen tvivl om, at det her er en fordel at være trommeslager, da det til tider stiller store krav til koordinationsevnen.

 

Kor er sku også ret fedt. Noget helt andet end det, vi forsøgte at lave på musikholdet i gymnasiet - fedt at synge med nogle mennesker, som tør synge igennem. Vi har sunget lidt forskellige arrangementer indtil videre - bl.a. nogle 4-stemmige afrikanske sange.

 

Teori/hørelære er egentlig også spændende, selvom det måske er det "tørreste" fag, vi har dernede.. Teori er ikke så svært igen, men hørelære stiller sku en del krav til én. Helt klart et af de fag, jeg skal øve mig mest i. Desuden er der også her ting som bladsang, rytmelæsning og mange andre ting.

 

Trommer er jo naturligvis et af de fedeste fag at have - har en dygtig lærer (Sten Elten), som også giver mig lidt undervisning i marimba (privat aftale, som ikke har noget med MGK at gøre). Håber på at opnå rigtig meget her, da det jo først og fremmest er trommerne, det drejer sig om.

 

Sammenspil har jo på to forskellige hold - det ene er lidt mere funkpræget end det andet, som er lidt mere jazzet, men på en lidt underlig måde. Indtil videre med musik af Victoria Tollstoy (lidt a'la Randi Laubæk). På det lidt mere funkede hold har vi indtil videre spillet "Midnight at the Oasis" med Brand New Heavies. Et rigtig fedt nummer, som dog kræver at man har styr på 16.delene på hihatten..

Klaver har jeg på to forskellige måder - såmænd rytmisk og klassisk. Rytmisk er jeg igang med Toto - I'll Be Over You, som er utrolig lækker at spille på klaver. Det skyldes nok, at David Paich har skrevet det (tror jeg?) Klassisk går indtil videre mest ud på at bruge de korrekte fingre samt at opnå den korrekte teknik.

 

Det sidste fag, jeg har, kaldes "klaverlaboratorium". Det går ud på, at man sidder 5-6 elever med hver sit digitalpiano i samme rum med høretelfoner på. Så kan læreren skifte kanel i sine egne høretelefoner og derved høre den enkelte. Her øver vi bl.a. prima vista, transponering, akkorder osv. Rigtig spændende og eksperimenterende fag.

 

Tror nok, det var det hele ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu fundet frem til de størrelser, mit næste sæt skal bestå af.

20"x18"

10"x7"

12"x8"

14"x14"

16"x16

 

Det sværeste for mig nu, er at vælge hvilken finish, trommerne skal have. Jeg er lidt i klemme - har overvejet en red sparkle/glitter eller en blue fade - evt. blue fade sparkle.

 

Jeg regner med at skulle have støbte reifer på hele molevitten... ;)

Så må du jo se om du kan lokke mit Yamaha fra mig..... 10x7.5" 12x8" 14x14" 16x16" og 22x18" Det er da næsten de ønskede str. Sættet er med støbte reifer. Tjaee, overvejer lidt om de skal videre men er langt fra sikker

Her er lige et billede af nogle af kedlerne :)

yamm.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt sæt Erge, men jeg har desværre besluttet mig for et andet sæt :)

 

Jeg har nu prøvet min 8" sweetspot snare sammen med resten og sættet, og den lyder satme utrolig fedt. Især når man laver rimshots på den - uha uha.. Er virkelig allerede blevet glad for det gode køb, jeg gjorde mig der.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

I aften starter jeg med at øve sammen med rytmedelen af orkestret til musicalen "Magic Moments of Broadway", som skal opføres i Musikhuset Esbjerg i efterårsferien. Vi skal spille musik fra en masse forskellige musicals, bl.a. Cats, Les Miserables, Evita, Lion King, West Side Story, Annie Get Your Gun m.fl. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så må du jo se om du kan lokke mit Yamaha fra mig..... 10x7.5" 12x8" 14x14" 16x16" og 22x18" Det er da næsten de ønskede str. Sættet er med støbte reifer. Tjaee, overvejer lidt om de skal videre men er langt fra sikker

Her er lige et billede af nogle af kedlerne :D

Tror du, det er muligt, at lokke sættet fra dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så må du jo se om du kan lokke mit Yamaha fra mig..... 10x7.5" 12x8" 14x14" 16x16" og 22x18" Det er da næsten de ønskede str. Sættet er med støbte reifer. Tjaee, overvejer lidt om de skal videre men er langt fra sikker

Her er lige et billede af nogle af kedlerne :D

 

 

Hey!

 

Jeg er da BESTEMT heller ikke uinteresseret i de Yamaha trommer...

 

Må jeg få dem?

 

Hvis ikke vil jeg gerne høre hvad du havde tænkt de skulle koste.....hvis det var`

 

 

(lokke lokke lokke lokke)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey!

 

Jeg er da BESTEMT heller ikke uinteresseret i de Yamaha trommer...

 

Må jeg få dem?

 

Hvis ikke vil jeg gerne høre hvad du havde tænkt de skulle koste.....hvis det var`

 

 

(lokke lokke lokke lokke)

Erge´s internet er i gedeknep lige pt, så han svarer først når han kan finde et net et sted :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu solgt mit 18" Sabian AA Medium Crash og satser stærkt på at få det afløst af Masterwork Resonant crashes inden for den nærmeste fremtid.

 

Derudover sælger jeg nu også to af mine lilletrommer:

Pacific håndhamret messing og

Ludwig Supraphonic fra 1975.

Begge har jeg oprettet en salgstråd til...

 

Har desuden fået et bud på mit sæt, som jeg højst sandsynligt går med til. Det har ellers tjent mig godt..

 

Alt dette skyldes, at jeg skal til at have et nyt sæt. For tiden er jeg meget hooked på at købe et Yamaha Maple Custom Definitive, og det bliver nok bestilt inden alt for længe. Størrelserne ville i så fald blive:

20"x17"

10"x8"

12"x9"

14"x13"

16"x15

Men mere herom senere :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Alt dette skyldes, at jeg skal til at have et nyt sæt. For tiden er jeg meget hooked på at købe et Yamaha Maple Custom Definitive, og det bliver nok bestilt inden alt for længe. Størrelserne ville i så fald blive:

20"x17"

10"x8"

12"x9"

14"x13"

16"x15

:huh: nogle fede størrelser! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja sq...godt nok noen korte tammen med hvad fanden. Jeg syntes nu ox dit trommesæt lød mega fedt. Det skal du nok få solgt til laust. hehe

Tak for det :)

 

Laust´s bud er dog desværre blevet overgået, så det bliver højst sandsynligt en anden, der løber af med det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Så drenge.. og piger..

 

Nu har jeg sku bestilt et nyt sæt... :D

 

Det blev følgende:

Yamaha Maple Custom Definitive

20"x17", 10"x8", 12"x9", 14"x13", 16"x15" (de sidste to gulvtammer med ben) i Blue Oyster

Protechtor kasser til det hele

Pearl Eliminator hihatstativ

Tama HC73BW bækkenstativer og et par clamps og boomarme

Tama HS700W lilletrommestativ

 

Trommerne kommer med G2 på tammer og PS3 på stortrommen.

 

Det bliver sku rigtig fedt. Jeg regner med at bruge min Black Panther som main snare for det meste og så med min sweetspot monteret på hihatstativet. Men min supra skal jo nok også bruges engang imellem. ;)

 

Hele skidtet bliver sendt engang i denne uge, og jeg glæder mig sku som et lille barn :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Damn det lyder lækkert det sæt !

 

.. Noget nær drømme-sættet (for mit vedkommende) ;)

 

Tillykke herfra ! :-)

Jo tak... :D Jeg glæder mig også helt vildt..!

 

Dem der vil høre det, kan jo komme og se/høre musicalen "Magic Moments of Broadway" i Musikhuset Esbjerg i efterårsferien..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Mathias.

Tillykke med sættet, håber du bliver glad for det

Jo tak, jo tak :lol:

 

Tror nu nok, jeg skal blive glad for det.... :D

 

Har forresten også fået solgt mit sæt - skal af med det imorgen. Det bliver sku lidt vemodigt :P Det har sku tjent mig godt de sidste 4-5 år...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu