Achermanns Logbog


Achermann

Recommended Posts

  • Svar 335
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 uger senere...
  • 3 uger senere...
jeg bøjer mig i støvet.. nu har jeg selv prøvet lignende sæt.. og det her gør ondt:-) men fuck hvor er det nice, og efter du har lavet et nyt set-up kører det sku meget fedt hva :P

lækkert sæt mathias

Tak Frede, det fungerer sku også rigtig godt, må man sige..

 

I øvrigt så kommer jeg igang med mit hjemmestudie inden så længe.. Jeg har bestilt et Focusrite Saffire Pro 26 I/O Firewireinterface og en KEL HM-1 mikrofon, så det bliver sku spændende, glæder mig som et lille barn...

Link til kommentar
Del på andre sites

Nice mand! Jeg har en MOTU 828mkII, som jeg har haft meget glæde af!! Glæder mig til at se nogle billeder når du får det op at køre!! Nice log forresten!

Fedt, det er også en fed maskine, glæder mig helt vildt til at komme igang med at lege ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Nå, en hel måned siden sidst, og der da sket lidt.

 

For det første, så jeg har orlov fra MGK i Esbjerg, da jeg har brug for lidt tid til at tænke over, om det nu er det rigtige osv. Desuden påvirkede det også min beslutning, at jeg skal i militæret på et tidspunkt, og dette får jeg så overstået på samme tid som orloven, nemlig fra 1. februar '07. Dette betyder dog, at jeg må holde 4 mdr. orlov fra Blaabjerg Musikskole, hvor jeg underviser. Måske er der nogen herindefra der er frisk på at tage en vikarstilling?

 

Derudover har jeg modtaget mit Focusrite Saffire Pro 26 I/O Firewire interface, men jeg har endnu ikke fået det til at fungere ordentligt. Jeg har læst mig frem til på nettet, at der åbenbart er et problem med min computers chipset og så firewire. Derudover er der åbenbart også problemer med windows service pack 2 - nogen der er kloge på det?

 

Nå, men jeg håber snart at høre fra computersupporten, for jeg vil bare have lortet til at fungere!

 

Jeg tror faktisk ikke, jeg har købt andet nyt grej sådan lige, men jeg har derimod solgt en del, lige fra lilletrommer til kasser.

 

Jeg har stadig mine Yamaha Maple Custom Definitive til salg (se evt. link i signatur). Hvis ikke, der bliver budt højere på dem, så ender det sku nok med, at jeg selv beholder dem :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Så er der sku nyt på grejfronten!

 

Jeg har solgt mit Yamaha Maple Custom Definitive og min Mapex Black Panther snare samt en masse hardware til Jacob Hansen (Hansen Studios), som skal bruge det i sit studie, hvilket jo er supersejt. Så bliver det endelig brugt, som det fortjener!

 

Jeg fik en god pris for det samt en Shure SM57 og en Sennheiser MD421 (den fede gamle grå), så nu er mit grej til hjemmestudiet snart ved at være i orden. Jeg har dog lidt problemer med at få det til at fungere optimalt - det er tilsynedeladende noget med min computer. Jeg tror snart, jeg køber en Mac :D

 

Derudover venter jeg på et sæt KEL HM-1, så det bliver sku bare lækkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at du fik det solgt.. Desværre var mine penge ikke til det.. :tu::(:hmm:

 

Men kan du så se at få lagt en opdateret grejliste op.. Vi vil vide præcis hvad du har..

 

Plus at jeg skal lige snakke med dig om Drumkit from hell engang..

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at du fik det solgt.. Desværre var mine penge ikke til det.. :-o :-o :-o

 

Men kan du så se at få lagt en opdateret grejliste op.. Vi vil vide præcis hvad du har..

 

Plus at jeg skal lige snakke med dig om Drumkit from hell engang..

Jamen here goes:

 

Roland TD-20 modul

2 stk. 10" pads

2 stk. 12" pads

20" stortromme med mesh-skind og trigger

 

7" Sabian HHX Evolution Splash

8" Sabian AAX Splash

13" Sabian HHX Groove Hats

14" Sabian AAX Stage Hats

16" Masterwork Resonant Crash

17" Sabian HHX Studio Crash

18" Sabian AA Medium-Thin Crash

21" Masterwork Resonant Ride

21" Sabian HHX Groove Ride

12" Stagg China (bruges ikke)

14" Sabian AA Sound Control Crash (bruges ikke)

 

Alt dette sidder på et Gibraltar rack med Tama bækkenarme. Derudover også et DW9000 snarestativ.

 

Desuden en Pearl Eliminator dobbeltpedal og hihatstativ.

 

Og så bruger jeg en Behringer linemixer til monitorlyden, som så kommer ud gennem et sæt Shure E5 - lækre plugs!

 

Det er vel ca. det, jeg bruger til at spille på. Derudover har jeg også lidt herhjemme:

 

Yamaha YDP-223 Digitalpiano

Focusrite Saffire Pro 26 I/O (firewire lydinterface)

Sennheiser MD421 (den fede, gamle grå)

Shure SM57

Snart 2 stk. KEL HM-1

Og på dette område kommer der også snart flere opgraderinger.

 

Mere du vil vide, Laust? :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Endelig kom du af med Yamahaet :D Det er jeg både trist over og glad på dine vegne! :lol:

 

Tak for sidst Matajjæs - det var sgu genialt :lol:

Du må lige sige til hvis du sælger en af dine hatte engang ! :D

Ja, jeg har sku også selv lidt ambivalente følelser mht. salget, men sådan er det jo altid lidt. Jeg må jo bare købe noget andet fedt engang, når jeg får brug for det igen!

 

Jeg synes da, det er utroligt, at I lufter så stor en interesse for min AAX hihat, som faktisk pt. ikke blir brugt ret meget. Kunne være, men skulle sælge? Hehe

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey!

 

Kan se du bruger et el-sæt, og kan se at du bliver spurgt til råds om DFH.

 

Har du nogen erfaringer med at trigge DFH fra dit el-sæt?

 

Hvis du har vil jeg rigtig gerne høre om det, da jeg overvejer sådan et setup...

 

:tu:

Hey DaPhunk,

 

Der går nok ikke længe, inden jeg prøver at kombinere TD20 med DFH, men jeg har ikke prøvet det endnu. Det skulle dog fungere ganske upåklagende sammen, og det ville være perfekt til mit hjemmestudie - måske endda også live.

 

Jeg skal nok lige vende tilbage, når der sker mere i denne sag ;-)

 

Skal vi i øvrigt ikke snart se billeder af dit nye sæt? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt!

 

Det glæder jeg mig til at høre om!

 

Har lige prøvet at trigge lidt fra min SPD-S, og det kører fino. Tænker mere på hvordan man får det sat op og assignet, mht til de forskellige typer slag, anslagsfølsomhed osv.

 

Men jeg har da også set nogen videoklip på Toontracks side, hvor de spiller på det, og det ser bestemt også ud til at fungere fedt!

 

Og jo, jeg napper lige kameraet med her i weekenden, så skal jeg nok få taget nogen billeder!!

 

:hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Puh ha, så har jeg foretaget mit et par nye investeringer. Først og fremmest har jeg bestilt en Macbook Pro, som man kan se HER - glæder mig som et lille barn til at få den.

 

Derudover har jeg også lige bestilt 2 stk. KEL HM-1, som jeg også glæder mig helt vildt til at modtage. Dvs. at mit hjemmestudie inden så længe nogenlunde kommer til at bestå af:

 

Macbook Pro 15,4"

Focusrite Saffire Pro 26 I/O - 8 mic. preamps, i alt 26 ind og ud

Yamaha YDP 223 digitalpiano - bruges også som MIDI-keyboard

2 stk. KEL HM-1 (vil prøve at bruge dem på så meget som muligt, men mest OH)

Shure SM57 - allround

Sennheiser MD421 - den gamle grå, allround - guitarcab, snare osv.

 

Mit næste køb bliver så et par studiemonitors. Jeg har kig på ADAM A7, som skulle være ret fede til prisen (5,5K hos nettomusic).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Lige lidt update:

 

Jeg har købt et sæt Genelec 1030A monitors, som jeg ser meget frem til at modtage. Derudover er der også en Audio-Technica 4033 mikrofon på vej - den skal først og fremmest bruges på vokal, men også som ambience m.fl, den er meget alsidig.

 

Min Macbook Pro skulle egentlig have kommet i dag (ifølge Apple's tracking), men den er her forhåbentlig imorgen. Ligeledes henter jeg mine 2 KEL HM-1 på posthuset imorgen. Skal prøve at lægge nogle billeder op.

 

En sidste lille ting: Jeg har købt et domæne og har oprettet en lille hjemmeside, hvor der står lidt om mig, og hvad jeg går og laver. Siden kan ses her:

 

Achermanns website

Redigeret af Achermann
Link til kommentar
Del på andre sites

Så er der lige lidt billeder af mit nyeste grej. De er dog taget om aftenen med min telefon (K800i), så de er ikke helt optimale.

 

Først et af den flotte indpakning m.m.

indpakning.JPG

 

Dernæst et af Macbook'en lukket

maclukket.JPG

 

Macbook åben - mums

mac.JPG

 

Et billede af de to KEL HM-1 mikrofoner

kel.JPG

 

Jeg satser på at få mine monitors og min AT-4033 i dag, så skal der nok lige komme lidt flere billeder!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Ja jeg har fået mine monitors (Genelec 1030a), og de er rigtig fede. Har også fået min AT-4033 mikrofon, som også lyder rigtig godt. Jeg har skrevet lidt mere på hjemmesiden og er igang med at lege med lidt nyt design og gæstebog osv.

 

Ellers nyder jeg at spille på Lauses Slingerland sæt for tiden - det er et ret eksperimenterende setup, jeg har fået bikset sammen.

 

Setuppet er:

22" BD

16" gulvtam

14"x5" Pacific håndhamret messing lilletromme (min gamle)

14" Zildjian A hihat (70'er USA model, tror jeg)

21" Sabian HHX Groove Ride

PJ barchimes

Tamburin på hihatstativet

 

DSC00417a.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu