Valg Af Trommesæt Til Hard Rock/heavy


thechrist

Recommended Posts

Tror lidt valget står mellem disse 3 sæt.

Tama Superstar Hyper-Drive SK62HZBNS - SGW

ama Superstar Hyper-Drive SK62HZBNS - RCS

Pearl Pearl Vision VBA Limited Edition

Ved dog ikke hvordan de korte hyperdrive tammer lyder til det lidt "tungere" musik??

Synes alle 3 sæt er virkelig fede!

 

Jeg kan i hvert fald anbefale Superstar. Der får de rigtig meget for pengene.

 

Mht. hyperdrive størrelser er det min opfattelse at mange metaltrommeslagere er glade for det ekstra punch de har. Og du skal ikke være bange for at de mangler bund - det har de masser af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pearl Vision er jo, så vidt jeg ved ikke meget vildere kvalitet end dit nuværende Sonor, dog får du jo lidt flere kedler, men mener ikke du kvalitetsmæssigt kommer højere op. Superstar er jo heller ikke topklassetrommer, men synes virkelig det er fede trommer til prisen. Jeg selv spiller ikke på Hyperdrive, men tror ikke de er så dumme til hård rock/metal, så det er bare med at komme ud og prøve nogle sæt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja skal lige ud og lytte de forskellige kedler, hvis jeg kan finde nogle steder der har de Tama superstar hjemme, hvilket det ikke ser ud til :-(

Tja, brugt ka' vel osse gøre det?? :huh:

Her er et sæt, der koster 6000,- uden bækkener og dobbeltpedal - det er vist ikke så dyrt!

 

http://www.dba.dk/trommesaet-tama-superstar/id-76189059/

 

Og - jeg kender ikke manden - og får ikke procenter ved salg :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Pearl Vision er jo, så vidt jeg ved ikke meget vildere kvalitet end dit nuværende Sonor, dog får du jo lidt flere kedler, men mener ikke du kvalitetsmæssigt kommer højere op. Superstar er jo heller ikke topklassetrommer, men synes virkelig det er fede trommer til prisen. Jeg selv spiller ikke på Hyperdrive, men tror ikke de er så dumme til hård rock/metal, så det er bare med at komme ud og prøve nogle sæt ;-)

Jo.. Efter min mening er vision KLASSER over 503!.. Adskillige.. Langt bedre trommer i min verden. Vision er undervurderet efter min mening

Link til kommentar
Del på andre sites

Ville også fandens gerne lytte til begge sæt. Kan bare se de ikke Har superstar sætte hjemme i hverken Aalborg eller Aarhus :-(

Men regner med at køre en tur i Aalborgs musik butikker imorgen. Fredag tager jeg dem i Aarhus.

Køber også gerne brugt, alle mulighederne er åbne. Så længe jeg kan høre sættet inden det bliver købt og jeg er tilfreds med sættet og prisen så skulle der ikke være noget problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ville også fandens gerne lytte til begge sæt. Kan bare se de ikke Har superstar sætte hjemme i hverken Aalborg eller Aarhus :-(

Men regner med at køre en tur i Aalborgs musik butikker imorgen. Fredag tager jeg dem i Aarhus.

Køber også gerne brugt, alle mulighederne er åbne. Så længe jeg kan høre sættet inden det bliver købt og jeg er tilfreds med sættet og prisen så skulle der ikke være noget problem.

 

De har flere superstar sæt i Drum City i Århus. Se i bunden af denne side:

 

http://www.drumcity.dk/produkter/trommesaet/tama/

 

Hvis du tager hele vejen fra Ålborg for at prøve et af dem, vil jeg råde dig til at ringe til butikken først, da de ikke har meget plads og sættet derfor sandsynligvis ikke er stillet om. Men jeg er sikker på at de gerne stiller det op så du kan prøve det, hvis du ringer til dem i god tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ring og spørg Aage om de har det hjemme... Min erfaring siger mig at man ikke altid kan regne med deres hjemmeside når det kommer til lager status. Nogen gange står der at de har det men når man kommer i butikken er det alligevel udsolgt, og andre gange står der at de ikke har det, men så er det alligevel i butikken.

 

Men jeg kan nu ikke forstå hvorfor du er så vild efter at købe et nyt trommesæt. Lige for tiden kan man gøre nogle rigtig gode køb på brugt markedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj!

nu har jeg læst tråden igennem og kan se, at du har rigeligt at kigge på...

 

Dog må jeg anbefale dig at kigge nærmere på akryl kedler. De er perfekte til hård rock og metal. lydbilledet hedder masser af bund samt masser af top, ikke meget mellemtone, og det er præcis hvad man oftest bruger i den genre. Jeg spiller selv på (og sælger IKKE) et Ddrum Diode Fly, som er en eller anden akryl topklasse, og jeg kan virkelig stå inde for lyden.

 

Kirchoff laver nogle sæt der ligger i din prisklasse, og dem vil jeg anbefale dig at lytte til, hvis du har muligheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj!

nu har jeg læst tråden igennem og kan se, at du har rigeligt at kigge på...

 

Dog må jeg anbefale dig at kigge nærmere på akryl kedler. De er perfekte til hård rock og metal. lydbilledet hedder masser af bund samt masser af top, ikke meget mellemtone, og det er præcis hvad man oftest bruger i den genre. Jeg spiller selv på (og sælger IKKE) et Ddrum Diode Fly, som er en eller anden akryl topklasse, og jeg kan virkelig stå inde for lyden.

 

Kirchoff laver nogle sæt der ligger i din prisklasse, og dem vil jeg anbefale dig at lytte til, hvis du har muligheden.

Ok, jamen det vil jeg prøve at se nærmere på! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det endte ud et Tama superstar med 10, 12, 14, 16, 22, 14. Er dog lidt i tvivl om det er hyperdrive? Ham jeg købte det af viste knapt nok det var et trommesæt. men 10" er omrking 20-23 cm "lang/dyb"?

Men fuck et fedt sæt, er utrolig glad for det. Det lyder bare godt!

Btw tak for alle de gode svar!<3 i har været til meget stor hjælp!

Redigeret af thechrist
Link til kommentar
Del på andre sites

https://dl-web.dropbox.com/get/Photo%2014-08-11%2017.15.30.jpeg?w=a428fb29

Lige et hurtigt et med iphonen. Får lige taget et bedre med spejlrefleks imorgen..

Men nogle der ved hvor højt luftfugtigheden højst må være? Det kom jeg lige til at tænke på.

Mindst 40% og højest 60-70%, plejer jeg at går efter, nogle vil sikkert sige noget andet..

Du kan også købe sådan en sjover, der kan holde rummet på en bestemt %, men den koster en del..

Link til kommentar
Del på andre sites

Glem

Luftfugtigheden.. Med mindre fugten driver med af væggene eller tønderne er mugne indeni så betyder det ikk noget

 

Har haft sæt jeg har fragtet i sne og slud og regn bag i en fugtig varevogn i årevis, overhældt med øl, spillet i regnvejr.. INGEN problemer .. Kun hvis du lader stå i vand efter et skybrud SÅ sjal du bekymre dig.. Trommer er ret stærke normalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu