Venstre Fod, Hihat


Recommended Posts

Har efterhånden fået en del bedre koordination, og kan sagtens spille simple beats og lave et par fills mens hi-hatten kører på 1 og 3 eller 2 og 4, men lagde mærke til noget her i dag. Når jeg klapper hihatten med venstre fod spiller jeg den heel-up, for det hjælper mig med at bare holde en takt, men gør mig samtidig træt i benet hvis jeg skal spille noget lidt hurtigere som 8.-delene i "The Mars Volta - Teflon". Jeg har set at næsten alle andre trommeslagere jeg kender klapper hihatten med heel-down, eller endda laver en special vippe-bevægelse med foden, og det giver en bedre og mere diskret lyd.

 

Kan man kun bruge heel-up ordentligt til stortrommen (jeg bruger begge teknikker til stortrommepedalen), og er det måske mindre udmattende at spille 8.-dele med heel-down på hihatten, eller har det intet at sige? Det er lidt småforvirrende (det er den her post sikkert også):doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke nogen rigtig eller forkert teknik, det er vel bare et spørgsmål om at træne din heel-up (da det virker til at være den du foretrækker?) så du kan spille de 8. dele du snakker om uden at blive træt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nemlig! Begge teknikker er rigtige. Personligt foretrækker jeg hælen plantet i jorden, også selv om det er 8&16-dele. Det er, som med alt andet, blot et spørgsmål om nok træning. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu