Selvklæbende Wrap. Billigt!


Frederik Qvitzau

Recommended Posts

fås på ebay, hedder sparklewraps http://shop.ebay.com/sparkledrumwraps/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

 

fås også som d-c-fix hvis det "bare" skal være krom!.. ville nok sige køb d-c-fix.. i Silvan eller lign. hvis du siger "krom".. den de har hos Sparklewraps er ikke bedre når vi snakker Krom/spejl varianten

 

og d-c-fix er MOONSTER billigt:dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

skide fedt! Tak du! Det er et gammelt woodfiberglas jeg skal recoate. Det er krom nu, og den coating der sidder på har nogle få hakker, vil du anbefale at jeg piller den af, eller bare coater udenpå? Har du erfaring med at købe sparklewrap på ebay og ikke mindst med at pille coatin af et woodfiber?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er krom nu, og den coating der sidder på har nogle få hakker, vil du anbefale at jeg piller den af, eller bare coater udenpå? Kommer an på om hakkerne er dybe.. er de det, så ville jeg pille den gl. af, da d-c-fix er meget tynd, og selvom den farvemæssigt vil blende ind, så vil niveauforskellen være tydelig.

 

 

Har du erfaring med at købe sparklewrap på ebay ja... no problems..spørgsmål?

 

og ikke mindst med at pille coatin af et woodfiber?ja og nej.. altså det er vel ikke anderledes end andre.. Pearls coating sidder normalt ikke SÅ fast igen(ikke som de gl. Ludwig og Premier)..

du skal bruge en læderhandske, en varmepistol (eller en kraftig hårtørrer du låner hos kæresten når hun ikke ser det!), og en fladtang.. og så tålmodighed og en god aftens arbejde.. husk tålmodigheden.. ikke hive i coatingen før den er opvarmet nok til at den slipper, ellers flår du træ med op!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ganske nysgerrig her!

 

Hvordan bestiller man den rette mængde hjem, og hvad vil det for eksempel koste at re-wrappe hele mit sæt, som består af 24x18 BD, 13x9 tom, 18x16 floortom og 14x6,5 snare?

 

Hvis jeg en dag skulle finde på at smide en anden wrap på sættet, er det rart at vide hvordan og hvorledes ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu snakker jeg kun om krom og ensfarvede d-c-fix folier.. De mettalic udgaver er også fine men på tæt hold ses at mønstre er præget i A4 stykker så der er fine linjer imellem dem.. Men det ses ikke på et par meters afstand.. Men snakker vi Sparkle så er Sparklewraps meget flottere!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er lidt forelsket i Gold Sparkle og Champagne Sparkle, så jeg skal bare lige spare op til det.. Men du har selvfølgelig ret i at selvklæbende slet ikke er det samme som traditionel wrap, men de billeder ham ebay-fyren har af sine omcoatede sæt ser overraskende gode ud! Så jeg synes det skal prøves, når pengene er til det.

 

Tak for svaret!

Link til kommentar
Del på andre sites

post fra sparklewrap selv på youtube:

 

Nice job! Drums look awesome. You can now mix 4 drops of dish liquid soap, ivory,dawn, ect in 1 1/2 cups water and pour into a spray bottle. Spray the old wrap and the adhesive glue won't stick on contact. It delays the bond giving you time to position the wrap straight and pull it tight before it sticks solid.

 

Hvis dette virker, er det da super smart! Tror i det holder?

Link til kommentar
Del på andre sites

hvad tænker du på?.. ja det virker .. det er når du sætter det på.. så forsinker det klæbe effekten.. så man kan skubbe det lidt rundt indtil det sidder rigtigt.. når vandet fordamper så begynder det at klistre.

Ja, det kan jeg forstå, det var mere om det også virkede i praksis, men det gør det så. Det er sgu smart :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu hentede jeg en rulle d-c-fix (eller hvad det nu hed, ekspedienten i Silvan, anede i hvert fald ikke hvad jeg snakkede om :) ) Har lavet et par test på en gammel keddel, på direkte på trætet og uden på coating! Overraskende lækkert resultat! Uden på den gamle coating, er der intet at se, hvor træet virkelig skal være glat før det sidder helt perfekt! Fedt, og så koster en rulle 80 kr :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu hentede jeg en rulle d-c-fix (eller hvad det nu hed, ekspedienten i Silvan, anede i hvert fald ikke hvad jeg snakkede om :) ) Har lavet et par test på en gammel keddel, på direkte på trætet og uden på coating! Overraskende lækkert resultat! Uden på den gamle coating, er der intet at se, hvor træet virkelig skal være glat før det sidder helt perfekt! Fedt, og så koster en rulle 80 kr :)

 

Billeder billeder billeder!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg skal også forsøge mig.

 

Jeg har købt det her Cocktail-sæt i det nydeligste, lakerede lyse ahorn - og da det skal bruges i mit Rockabillyband er det ikke den rigtige finish.

 

For at gøre finishen aftagbar har jeg valgt ikke at få dem lakeret, men vil påsætte d-c-fix.

 

 

Matsort og med typiske Hot-Rod flammer i gult og rødt nedefra....

 

 

Jeg har bestilt det pr. postordre - prisen virker overkommelig.

 

Skal nok sende billeder, når det er gjort.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal også forsøge mig.

 

Jeg har købt det her Cocktail-sæt i det nydeligste, lakerede lyse ahorn - og da det skal bruges i mit Rockabillyband er det ikke den rigtige finish.

 

For at gøre finishen aftagbar har jeg valgt ikke at få dem lakeret, men vil påsætte d-c-fix.

 

 

Matsort og med typiske Hot-Rod flammer i gult og rødt nedefra....

 

 

Jeg har bestilt det pr. postordre - prisen virker overkommelig.

 

Skal nok sende billeder, når det er gjort.

 

 

Venligst

 

Jon

 

Hvor har du bestilt fra?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alle

 

Er intereseret i at høre hvordan i får det "stramt" på? Jeg har det problem at når lugsne bliver spændt på og skindet skal strammes, ja så trækker det i coatingen/folien og så kommer der grimme luftbobler.

Det irriterer mig grænseløst og kan endda nogle steder ses på afstand. Det er ikke et problem ved stortrommen, men især lilletrommer og de mindre toms driller, da skindet her bliver spændt hårdere...

 

Hvordan får jeg folien klistret stramt på?

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu