Yamaha's Wedges


Rasmus D

Recommended Posts

Jeg har tænkt mig at invistere i en af Yamaha's Wedges til montering på tammer eller lilletrommen. Hvad det så skal være for en af dem (jingle, groove etc.) ved jeg ikke endnu. Jeg skal selvfølgelig ind og høre dem i en forretning før jeg køber, men jeg vil gerne høre hvis der er nogen der har erfaringer med dem.

Det ville glæde mig at høre fra folk der har spillet med dem. Kan de bruges til noget eller er det bare lir? Meninger/erfaringer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet en, og de er faktisk ret fede. Vil nok især passe godt ind i dine latinprojekter.

Yes, det var nemlig i den forbindelse jeg havde tænkt mig at bruge den. :D

 

Andre - der evt. selv ejer en - der kan komme med nogle erfaringer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes, det var nemlig i den forbindelse jeg havde tænkt mig at bruge den.  :lol:

 

Andre - der evt. selv ejer en - der kan komme med nogle erfaringer?

Nope - men NÅR du køber den må du da gerne lige tjekke om den virker godt på en 12" lilletromme til at "genskabe" reifeslaget... :tu:

Jo det ville jeg da meget gerne! Hvis bare jeg havde en 12" lilletromme.. :D;-)

 

Men jeg vil da gerne komme med en lille anmeldelse af den på henholdsvis 14" snare og 13" timbale hvis det er..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes, det var nemlig i den forbindelse jeg havde tænkt mig at bruge den.  ;)

 

Andre - der evt. selv ejer en - der kan komme med nogle erfaringer?

Nope - men NÅR du køber den må du da gerne lige tjekke om den virker godt på en 12" lilletromme til at "genskabe" reifeslaget... :tu:

Jeg så en eller anden trommeslager der kun spillede 12" og som netop brugte Yamahas Wedge til at genskabe reifeslaget. - Det bliver jo nok ikke helt det samme, men det kan Rasmus jo nok afgøre for os...

 

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, så har jeg købt en Yamaha Groove Wedge. Jeg har foreløbig monteret den på min lilletromme. Da det er en Groove Wedge og ikke Jingle Wedge har den ingen effekt når jeg slår normalt på lilletrommen, men den giver kantslagene en SÅ lækker lyd!

Den er af 19-ply ahorn og har forstærkning i toppen.

Link til kommentar
Del på andre sites

I Aage; 295 kr.

 

En sjov lille historie:

Jeg stod nede i kælderen og savlede over Tama's Exotic sæt og Dave Weckl's fede Yamaha sæt. Jeg ventede på Henrik som var på vej over på lageret for at hente min Groove Wedge. Pludselig kommer der en mand ned og begynder at afmontere Weckl-sættet. Jeg står sådan lidt og kigger mærkeligt på ham indtil han kigger på mig.. Jeg spurgte så om han havde købt det. "Ja det har jeg. 35 k for sættet uden hardware og den ekstra stortromme." hm...

Henrik kom tilbage med min Groove Wedge og bedte mig gå op og blive betjent af en af de andre. Der var så bare meega lang kø. Hmpf!

Man føler sig lidt som den lille ubetydelige kunde i den situation, når jeg bruger ca. 500 kr. og der står en ved siden af og spenderer 35.000..

 

hmm.. :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
I Aage; 295 kr.

 

En sjov lille historie:

Jeg stod nede i kælderen og savlede over Tama's Exotic sæt og Dave Weckl's fede Yamaha sæt. Jeg ventede på Henrik som var på vej over på lageret for at hente min Groove Wedge. Pludselig kommer der en mand ned og begynder at afmontere Weckl-sættet. Jeg står sådan lidt og kigger mærkeligt på ham indtil han kigger på mig.. Jeg spurgte så om han havde købt det. "Ja det har jeg. 35 k for sættet uden hardware og den ekstra stortromme." hm...

Henrik kom tilbage med min Groove Wedge og bedte mig gå op og blive betjent af en af de andre. Der var så bare meega lang kø. Hmpf!

Man føler sig lidt som den lille ubetydelige kunde i den situation, når jeg bruger ca. 500 kr. og der står en ved siden af og spenderer 35.000..

 

hmm.. :argh:

Hej Rasmus,

 

Det er jeg ked af at du føler det sådan! Men grunden til at jeg sendte dig op og betale uden at gå med var jo fordi jeg var igang med ham der købte Weckl sættet og hentede din Wedge mens han gik igang med at pakke sættet. Det har altså ikke noget at sige om man køber for 35K eller 500,- man bliver betjent i rækkefølge. Jeg kunne selvfølgelig have valgt at vente med at hente din Wedge til jeg var færdig med den anden, men det havde nok taget lidt lang tid og så var du nok for alvor blevet lidt "træt"!! Ellers syntes jeg da nok jeg plejer at tage mig tid også til dig...??

 

Mvh

Henrik Lund

AAGE

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Rasmus,

 

Det er jeg ked af at du føler det sådan! Men grunden til at jeg sendte dig op og betale uden at gå med var jo fordi jeg var igang med ham der købte Weckl sættet og hentede din Wedge mens han gik igang med at pakke sættet. Det har altså ikke noget at sige om man køber for 35K eller 500,- man bliver betjent i rækkefølge. Jeg kunne selvfølgelig have valgt at vente med at hente din Wedge til jeg var færdig med den anden, men det havde nok taget lidt lang tid og så var du nok for alvor blevet lidt "træt"!! Ellers syntes jeg da nok jeg plejer at tage mig tid også til dig...??

 

Mvh

Henrik Lund

AAGE

Ja, selvfølgelig! Tag det ikke så tungt. Det er sgu helt i orden! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu