Underbud I Markedsdelen.


kajak

Recommended Posts

Når jeg læser alle de indlæg der er kommet her i denne tråd er der meget delte meninger om emnet og heldigvis da for det. Jeg syntes at underbud er ok., men først efter at annoncen har stået et stykke tid hvor der intet er sket. Selvfølgelig farer man ikke ud og giver et underbud den første uges tid eller noget, eller så længe der er almen aktivitet, og man giver heller ikke et underbud som er mere latterligt end man selv vil stå ved det.

Når nu en annonce er sat offentlig frem her, og debat m.m. foregår her hvorfor skal så et evt. underbud pludselig foregå over PM. det kan da ligeså godt foregå her, det er da det der gør markedsdelen levende og spændende.

Med hensyn til DBA er der oftr emner det er prissat noget højt men de står der ofte meeeeeeeeeeget længe, eller også dukker de op igen ofte flere gange, og så er det vel et spørgsmål om varen i det hele taget bliver solgt, og hvad er så bedst?

Nogle gange får jeg det indtryk af en annonce, at sælger er mere ude på at blære sig over sit grej end at være interesseret i at sælge, det er også bare ok.

 

Hilsen Finn Bidstrup.

Link til kommentar
Del på andre sites

"Markedet er helt i bund for tiden".

Denne sætning var noget af det første jeg læste, da jeg blev medlem for 7 år siden. Og folk har gentaget det til ukendelighed som et mantra lige siden.

Come on guys, markedet er som det er og det har et hele tiden været.

 

Jeg synes det er fint at underbyde. Den eneste som bliver til grin, er personen som skambyder. Jeg er bestemt ikke enig i det, du siger, JSL. Er man bange for at ens vare skal blive vurderet for lavt af de interesserede, kan man blot skrive nypris på. Så burde der ikke være noget at være i tvivl om. Lige ledes, skriver de fleste jo også "Intet bytte", hvis de kun er interesseret i cool cash.

Og SÅ svært er det jo heller ikke at takke nej til et underbud. Hvis folk bliver ved selvom andre er blevet afvist, er det tilladt blive irriteret. Men jeg synes godt nok ikke at det er et så stort problem, at der behøver være en diskussion omkring det (eller åbenbart, for de fleste er jo uenige med mig). Det er jo ikke ligefrem fordi markedet er blevet undermineret af underbydere. Bortset fra Lauritzcool som bliver ved og ved - Yeah I said it! Stik lige en finger i jorden, makker. Du har jo tydeligvis råd til alverdens gear i en alder af 13...

 

I øvrigt er det ganske ofte således, at sælger går med til at slippe en ting 10-20% under HBO i sidste ende, netop fordi han ingen bud får.

 

Jeg ved godt at dette er et debatforum, men helt sikkert er det at ingen debat kan få folk til at betale flere penge for brugte varer.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

"Markedet er helt i bund for tiden".

Denne sætning var noget af det første jeg læste, da jeg blev medlem for 7 år siden. Og folk har gentaget det til ukendelighed som et mantra lige siden.

Come on guys, markedet er som det er og det har et hele tiden været.

 

Jeg synes det er fint at underbyde. Den eneste som bliver til grin, er personen som skambyder. Jeg er bestemt ikke enig i det, du siger, JSL. Er man bange for at ens vare skal blive vurderet for lavt af de interesserede, kan man blot skrive nypris på. Så burde der ikke være noget at være i tvivl om. Lige ledes, skriver de fleste jo også "Intet bytte", hvis de kun er interesseret i cool cash.

Og SÅ svært er det jo heller ikke at takke nej til et underbud. Hvis folk bliver ved selvom andre er blevet afvist, er det tilladt blive irriteret. Men jeg synes godt nok ikke at det er et så stort problem, at der behøver være en diskussion omkring det (eller åbenbart, for de fleste er jo uenige med mig). Det er jo ikke ligefrem fordi markedet er blevet undermineret af underbydere. Bortset fra Lauritzcool som bliver ved og ved - Yeah I said it! Stik lige en finger i jorden, makker. Du har jo tydeligvis råd til alverdens gear i en alder af 13...

 

I øvrigt er det ganske ofte således, at sælger går med til at slippe en ting 10-20% under HBO i sidste ende, netop fordi han ingen bud får.

 

Jeg ved godt at dette er et debatforum, men helt sikkert er det at ingen debat kan få folk til at betale flere penge for brugte varer.

 

Word! Det kunne jeg ikke have formuleret tydeligere selv. Og nej, jeg forstår heller ikke det med den intense snak om at markedet er helt i bund - synes tit kommentaren kommer fra folk der har haft deres vintage Ludwig-sæt til salg i en uge og ikke forstår at der ikke står 5 på nakken af hinanden for at få lov til at give 15.000 for det. Her anfægter jeg ikke sættets værdi, konstaterer bare at penge ikke gror på træerne og at markedet for trommer over 10.000 kr. trods alt har en rimeligt snæver målgruppe, og derfor sælges dyre ting ikke på en uge, der kan sagtens gå et halvt år.

 

Jeg vil lige pointere at jeg ikke tænker på specifikke personer eller situationer, det er en mere generel betragtning. Al den snak om at markedet er i bund, tror jeg også bare resulterer i at folk lige venter lidt eller vælger at underbyde, fordi man tænker at så bliver sælger nok desperat på et tidspunkt.

Redigeret af Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Markedssituationen er en helt anden og spændende debat. Og ja, der er ting, der bliver sat for højt, enten af uvidenhed eller af håbefuldhed.

 

Jeg tror nu nok vores lille marked er præget af resten af samfundets økonomi, men er helt enig i at de dyre tinge tager tid at sælge - og altid vil gøre det. Der er INGEN grund til at sætte et 12.000 kr.´s Ludwig ned fordi det ikke er solgt efter en uge!

 

Jeg tror forskellen fra for 2 år siden og til nu skal findes længere nede i detaljen - såsom priser for standardvarer som Zildjian A 14" hihatte, der nu ligger under/på 1000, tidligere måske 11-1200. Lause har lige solgt en 13" K hat for 950...det er altså billigere end for 2 år siden.

 

Og ja, Lauritzcool kommer til at lære det, hvis han vil have venner herinde. Han er nu ikke den eneste, omend den seneste.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

... - Bortset fra ... - i en alder af 13...

 

... Man er pricipiel meget enig med Leo ... -og med det in mente er der jo i praksis forskel på en gut på 13 og en gut på 43 ... én gut på 13 kan man jo "vejlede" til at få den "rette korpsånd" , og derfor nemmere bære over med ... ... én gut på 43 der ikke har fattet "korpsånden" må nødvendigvis være uden for pædagoisk rækkevidde, og derfor lige så nem at bære over med ... ( - ved det er noget vrøvl jeg skriver ... fortvivl ikke ... mine egne børn forstår mig heller ikke ) ...

 

... Man har før set at der er slagere der bruger tiden foran tastaturet til at formulere deres ønsker ... én skiver til eksembel at skambud eller bytte eller off topic er velkomment ... en anden ( som jeg beundrer ) er Esben fra Fyn der som regel er meget stram i sin tekst, og venligst anfører at Off Topic, skambud, og underlødige indlæg ikke hører hjemme i hans annoncer ( som jeg beundrer ) ...

 

... Herren forbyde flere regler i dette regelbesatte land .. fra jeg står op til jeg går i seng er der i forvejen mindst 42143 paragraffer, regler, påbud og forordninger jeg skal kende og overholde ... jeg magter ikke flere ...

:cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

... Man er pricipiel meget enig med Leo ... -og med det in mente er der jo i praksis forskel på en gut på 13 og en gut på 43 ... én gut på 13 kan man jo "vejlede" til at få den "rette korpsånd" , og derfor nemmere bære over med ... ... én gut på 43 der ikke har fattet "korpsånden" må nødvendigvis være uden for pædagoisk rækkevidde, og derfor lige så nem at bære over med ... ( - ved det er noget vrøvl jeg skriver ... fortvivl ikke ... mine egne børn forstår mig heller ikke ) ...

 

... Man har før set at der er slagere der bruger tiden foran tastaturet til at formulere deres ønsker ... én skiver til eksembel at skambud eller bytte eller off topic er velkomment ... en anden ( som jeg beundrer ) er Esben fra Fyn der som regel er meget stram i sin tekst, og venligst anfører at Off Topic, skambud, og underlødige indlæg ikke hører hjemme i hans annoncer ( som jeg beundrer ) ...

 

... Herren forbyde flere regler i dette regelbesatte land .. fra jeg står op til jeg går i seng er der i forvejen mindst 42143 paragraffer, regler, påbud og forordninger jeg skal kende og overholde ... jeg magter ikke flere ...

:cigar:

 

Morsomt, men et meget klogt indlæg!

Ja man kan (måske) rette en ungersvend ind, både hvad angår "uskrevne regler i fora" og generel opførsel, de andre må man have overbærenhed med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis en vare hedder HBO 500,- byder man 500,- eller mere eller finder sig en anden knallert. Længere er den vel ikke. Hvis annoncen står laannggg tid uden bud må det være op til sælger selv at lave en ny med lavere HBO eller bare lade den stå. Nogle har masser af penge på bogen og dermed også masser af tålmod. Andre panikker efter 2 timer og prutter sig selv ned :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror også, at de fleste er enige i, at hbo skal holdes og underbud skal gives over PM.

Og når vi samtidig har et forum, hvor vi stoler blindt på hinanden i forhold til at sende osv., så skal de almindelige regler overholdes.

Link til kommentar
Del på andre sites

"Markedet er helt i bund for tiden".

Denne sætning var noget af det første jeg læste, da jeg blev medlem for 7 år siden. Og folk har gentaget det til ukendelighed som et mantra lige siden.

Come on guys, markedet er som det er og det har et hele tiden været.

 

Jeg synes det er fint at underbyde. Den eneste som bliver til grin, er personen som skambyder. Jeg er bestemt ikke enig i det, du siger, JSL. Er man bange for at ens vare skal blive vurderet for lavt af de interesserede, kan man blot skrive nypris på. Så burde der ikke være noget at være i tvivl om. Lige ledes, skriver de fleste jo også "Intet bytte", hvis de kun er interesseret i cool cash.

Og SÅ svært er det jo heller ikke at takke nej til et underbud. Hvis folk bliver ved selvom andre er blevet afvist, er det tilladt blive irriteret. Men jeg synes godt nok ikke at det er et så stort problem, at der behøver være en diskussion omkring det (eller åbenbart, for de fleste er jo uenige med mig). Det er jo ikke ligefrem fordi markedet er blevet undermineret af underbydere. Bortset fra Lauritzcool som bliver ved og ved - Yeah I said it! Stik lige en finger i jorden, makker. Du har jo tydeligvis råd til alverdens gear i en alder af 13...

 

I øvrigt er det ganske ofte således, at sælger går med til at slippe en ting 10-20% under HBO i sidste ende, netop fordi han ingen bud får.

 

Jeg ved godt at dette er et debatforum, men helt sikkert er det at ingen debat kan få folk til at betale flere penge for brugte varer.

 

Klogeste indlæg i denne tråd synes jeg!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis en vare hedder HBO 500,- byder man 500,- eller mere eller finder sig en anden knallert. Længere er den vel ikke. Hvis annoncen står laannggg tid uden bud må det være op til sælger selv at lave en ny med lavere HBO eller bare lade den stå. Nogle har masser af penge på bogen og dermed også masser af tålmod. Andre panikker efter 2 timer og prutter sig selv ned :doo:

 

Helt enig - den, der har grisen, sætter prisen.

 

Men, denne tråd handler i bund og grund om personlige værdier og derfor den store uenighed.

 

For mig at se må vi bare køre videre som hidtil. Hvis man ikke vil have underbud eller OT i sin salgstråd, må man skrive det og være rummende og tilgivende, hvis nogle skulle have overset de ønskede konditioner. Og slette tråden hvis den bliver meget anderledes, end man gerne vil have.

 

Mange hilsner

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg er bestemt ikke enig i det, du siger, JSL.

 

 

 

Hva' katten. -_-

 

;-)

 

Jeg synes det her var smukt formuleret:

 

Hvis en vare hedder HBO 500,- byder man 500,- eller mere eller finder sig en anden knallert.

 

Haha ..men hold jer fra den her folkens, den er vidst lidt slidt i stel og bremser

Link til kommentar
Del på andre sites

"Markedet er helt i bund for tiden".

Denne sætning var noget af det første jeg læste, da jeg blev medlem for 7 år siden. Og folk har gentaget det til ukendelighed som et mantra lige siden.

Come on guys, markedet er som det er og det har et hele tiden været.

 

Jeg synes det er fint at underbyde. Den eneste som bliver til grin, er personen som skambyder. Jeg er bestemt ikke enig i det, du siger, JSL. Er man bange for at ens vare skal blive vurderet for lavt af de interesserede, kan man blot skrive nypris på. Så burde der ikke være noget at være i tvivl om. Lige ledes, skriver de fleste jo også "Intet bytte", hvis de kun er interesseret i cool cash.

Og SÅ svært er det jo heller ikke at takke nej til et underbud. Hvis folk bliver ved selvom andre er blevet afvist, er det tilladt blive irriteret. Men jeg synes godt nok ikke at det er et så stort problem, at der behøver være en diskussion omkring det (eller åbenbart, for de fleste er jo uenige med mig). Det er jo ikke ligefrem fordi markedet er blevet undermineret af underbydere. Bortset fra Lauritzcool som bliver ved og ved - Yeah I said it! Stik lige en finger i jorden, makker. Du har jo tydeligvis råd til alverdens gear i en alder af 13...

 

I øvrigt er det ganske ofte således, at sælger går med til at slippe en ting 10-20% under HBO i sidste ende, netop fordi han ingen bud får.

 

Jeg ved godt at dette er et debatforum, men helt sikkert er det at ingen debat kan få folk til at betale flere penge for brugte varer.

Perfekt formuleret ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

En væsentlig årsag til denne tråd forekommer mig at være det seneste tilfælde i en lang række af tilsyneladende unge mennesker, der ikke helt har forstået vigtigheden af at pejle sig ind på et fællesskabs måde at fungere på.

 

Men - jeg har indtil flere venner, der ville synes det var pis-se-sjovt at se hvor mange normalt besindige voksne, de kunne bringe i kog med nogle få, velvalgte virkemidler.

 

Kan I forestille jer, hvor sjovt det må være for vedkommende, hvis det hele bare er en Troll?

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

En væsentlig årsag til denne tråd forekommer mig at være det seneste tilfælde i en lang række af tilsyneladende unge mennesker, der ikke helt har forstået vigtigheden af at pejle sig ind på et fællesskabs måde at fungere på.

 

Jeg synes ikke det er væsentligt, om det er unge eller gamle der gør det... Det er cirka lige så væsentligt, som om de der har gjort det er lyshårede.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

En væsentlig årsag til denne tråd forekommer mig at være det seneste tilfælde i en lang række af tilsyneladende unge mennesker, der ikke helt har forstået vigtigheden af at pejle sig ind på et fællesskabs måde at fungere på.

 

Men - jeg har indtil flere venner, der ville synes det var pis-se-sjovt at se hvor mange normalt besindige voksne, de kunne bringe i kog med nogle få, velvalgte virkemidler.

 

Kan I forestille jer, hvor sjovt det må være for vedkommende, hvis det hele bare er en Troll?

 

 

Jon

 

Haha det har du ret i. Måske vi skal være obs. på en "Needy little things" tråd hvis den opstår. Det kunne være en lille troll hehe :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Arh. "Needfull things" hedder Stephen King klassikeren hvor djævlen spiller indbyggerne i en lille by ud mod hinanden. Han er ikke blot en lille troll i den film. Han er en krøllebølle rocker

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg synes ikke det er væsentligt, om det er unge eller gamle der gør det... Det er cirka lige så væsentligt, som om de der har gjort det er lyshårede.

 

Det er bestemt heller ikke min pointe, selvom "Lauritz, 13 år" netop lever op til betegnelsen "rilsyneladende ungt menneske".

 

Jeg mener ganske enkelt, at hvis nogen lavede en Troll på det, ville vedkommende netop IKKE være 13 år - deraf vendingen "tilsyneladende unge mennsker". Med fremhævet "tilsyneladende".

 

Men det lader det til ikke at være?

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

hej alle.. det er så mig der har skabt røre i andedammen. dejligt at mærke at blodet suser rundt :-)

jeg er flittig bruger af dba, og andre salgsmarkeder, og har da aldrig oplet noget lignende, lad mig lige stille det lidt klart op...

 

en vare er til salg

der gives et bud

A. sælger tager mod buddet eller afviser

B. hvis der afvises kan han jo komme med et andet udspil (for at holde gang i handelen)

C. sælger kan også holde fast i sin pris.

 

det jeg oplevede var at efter et bud nåede sælger hverken at afvise eller acceptere buddet, der kom derimod en del indslag fra folk som gerne ville blande sig i om mit bud var etisk eller ej.

 

er det etisk korrekt at blande sig i andres handler? nedgør man ikke sælger ved at blande sig og indikere at sælger er for dum til at hanle på egen hånd?

 

kan nogen her sige sig fri for at have presset prisen på en bil eller en hushandel???

 

det er bare mine tanker om hvordan man handler.

 

ps. hbo respekteres selvfølgelig.

 

vh låsby svendsens uægte fætter ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at andre ikke skal blande sig i handler, det koster ikke sælger noget at sige nej tak.

 

Når det er sagt, er det folk reagerer mod jo hvordan underbuddene foregår. Når man "prånger" (som vi siger her i Nordjylland), altså handler, drejer det sig jo om lægge sig bud så sælger lige nøjagtigt stadig kan tage en seriøst. Hvis du tager ud og kigger på en bil der er udbudt til 200.000, byder du jo ikke 45.000 for den, eller hvis du kigger på et hus til 2.000.000, så byder du jo ikke 450.000 for det. Derfor byder man heller ikke 450 kr for et sæt mikrofoner der er sat til salg til 2000.

Link til kommentar
Del på andre sites

Meget kort så handler vi på TS ikke som på dba feks ... Vi holder en høj moral og vi har derfor meget få problemer i handlerne herinde .. Modsat dba, hvor det mere er reglen end undtagelsen at trådene er fulde af usaglige mere eller mindre useriøse indlæg..

 

Af samme grund har vi bare en uskreven rege,l der siger at krejleri med i forvejen MEGET lave priser, det er bare ilde set..

Vil man byde under en meget lav pris, så gør det via pm.. Og hør om sælger er frisk.

 

Men som sagt har TS nogle af de laveste priser på brugte ting, så regn ikk med det :-)

  • Upvote 3
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at andre ikke skal blande sig i handler, det koster ikke sælger noget at sige nej tak.

 

Når det er sagt, er det folk reagerer mod jo hvordan underbuddene foregår. Når man "prånger" (som vi siger her i Nordjylland), altså handler, drejer det sig jo om lægge sig bud så sælger lige nøjagtigt stadig kan tage en seriøst. Hvis du tager ud og kigger på en bil der er udbudt til 200.000, byder du jo ikke 45.000 for den, eller hvis du kigger på et hus til 2.000.000, så byder du jo ikke 450.000 for det. Derfor byder man heller ikke 450 kr for et sæt mikrofoner der er sat til salg til 2000.

 

+1

 

Jeg ville som sælger end ikke værdige et sådant bud et svar.. Spild af tid

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu