Nyt Skind Generelt


Gæst kcin

Recommended Posts

 

Hey, har et YAMAHA power speciel sæt, leder efter nyt skind. Hva gør jeg? Bare ned i den nærmeste musikshop, eller kan i komme med gode råd, så det måske var bedre og billigere at købe på nettet? Vil gerne skifte alle trommerne! Det må gerne være en a la rocklyd, stadig en tung lyd, men heller ikke for dyb.. ved sku ikk hvordan det kan forklares !

Link til kommentar
Del på andre sites

Et forslag: Sæt coatede Remo Ambassador på tammerne og coated Remo Powerstroke3 på gulvtammen. Så er der smæk for skillingen i tammerne og gulvtammen siger SLASK!

 

 

HURRA, mit indlæg nr. 1000 :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hey, har et YAMAHA power speciel sæt, leder efter nyt skind. Hva gør jeg? Bare ned i den nærmeste musikshop, eller kan i komme med gode råd, så det måske var bedre og billigere at købe på nettet? Vil gerne skifte alle trommerne! Det må gerne være en a la rocklyd, stadig en tung lyd, men heller ikke for dyb.. ved sku ikk hvordan det kan forklares !

Hvis du har mulighed for det, synes jeg du skulle gå ned i en trommebutik og prøve en masse sæt, og lægge mærke til hvilke skind der sidder på.

 

Når du har dannet dig et indtryk af de forskellige skind, kan du gå herind på siden under Forum>Søg og finde en masse tråde, der handler om skind (dem er der rigtig mange af!). Læs hele skidtet igennem, og bliv klogere.

 

 

Hvis du ikke har tåmodighed til dette, så gør som mig:

 

Lilletromme: "Evans Genera Dry coated" på slagsiden (ingen ubehagelige overtoner) og "Evans Hazy 300" på resonanssiden (bunden).

 

Tammer: "Evans G2 coated" eller "Evans G2 clear" på slagsiden og "Evans G1 clear" i bunden.

 

Stortromme: "Remo Powerstroke 3 clear" eller "Evans EMAD clear" på slagsiden og "Evans EQ1" eller "Evans EQ3" (tilsvarende, men med 5" hul i)

 

Så rammer du i hvert fald ikke langt ved siden af. Det vil koste dig godt 1500 kr.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes virkelig, du skulle prøve et Aquarian Superkick II til din stortromme. Det er det fedeste stortrommeskind, jeg til dato har prøvet.

Eller hold dig til til Superkick 1 (enkeltlagsskind) = lidt mere lyd!

 

Prøv eventuelt med at købe et skind til 12'eren, så kan du danne dig et (lyd)billede af, hvad du vil have, i stedet for at købe noget forkert :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu