Betaling Ved Ean - Hvordan?


drum

Recommended Posts

vil kraftigt opfordre til at de enten betaler nogle dage FØR i spiller ved en kontooverførsel til jer... ELLER at de betaler kontant på dagen INDEN I stiller op.

 

begge dele ER muligt.. lige meget hvad de siger!

 

EAN nummer kan I ikke bruge til noget.. såvidt jeg ved.. men måske jeg tar fejl.

 

personligt vil jeg dog altid sige: penge først, så musik!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps, skoler og andre offentlige institutioner, er berygtede for ikke at kunne finde ud af at udbetale penge ved løse engagementer. Der kan gå måneder, hvis I falder i kløerne på en medarbejder, som kun vil udbetale løn efter fast HK overenskomst, eller på en anden mærkelig misforstået måde.

 

EAN nummeret er til brug for momsregistrerede virksomheder, som skal fremsende en elektronisk faktura.

 

Jeg gætter kraftigt på, at det ligger uden for jeres spidskompetencer, at opkræve pengene på den måde ;-)

 

Men I slipper nok ikke uden om, at skulle fremsende en regning med en bankkonto og et Cpr. nummer.

Den der lægger cpr. nummer til, skal så sørge for at få kvitteringer fra de andre, så vedkommende ikke skal betale hele skatten.

 

Men I har vel allerede sørget for at lave en kontrakt, som specificerer hvorledes I vil have jeres honorar udbetalt??

 

Bedste hilsener

Peter S.

Redigeret af conguero
Link til kommentar
Del på andre sites

men såvidt jeg kan læse behøver man ikke være moms registreret eller have CVR nummer?.. eller ved nogen mere om det?

 

men jeg ville også sige: lav en kontrakt hvor I skriver alles cpt numre på, og deler hyren op der.. og beder dem betale FØR I spiller...

Link til kommentar
Del på andre sites

men såvidt jeg kan læse behøver man ikke være moms registreret eller have CVR nummer?.. eller ved nogen mere om det?

 

 

I do...

 

EANnr er det offentliges form for en numerisk stregkode og man behøver ikke have cvr.nr. eller være momsregistreret..

 

Når I fremsender regning/faktura skal der være oplyst cpr.nr. og bankoplysninger. Cpr.nr er til brug for oprettelse i kommunens økonomisystem.

 

Hvis I ønsker, at der skal indbetales til hver enkelt medlem af jeres band - er det ikke nok at fremsende 1 regning/faktura men så skal der fremsendes 1 faktura pr. medlem....

 

At få pengene udbetalt på forhånd eller kontant - glem det!!!!

 

Gør opmærksom på fakturaen, at det skal være en "straks udbetaling" så går der kun 3 dage hverdage så er pengene på kontoen.

 

Undersøg om den kommune I skal spille i accepterer papirfaktura.... Det går som regel galt når faktura fremsendes elektronisk via virk.dk

 

De laver simpelthen om på teksten så det er en ren gættekonkurrence når faktura ender i økonomisystemet... :argh:

 

Mvh Charlotte

Link til kommentar
Del på andre sites

Cool charlotte.. Tak for Info

 

Mente heller ikk moms eller Cvr nr var nødvendigt..

Og undrer mg ikke virk.dk roder det sammen... I would not be the first time.. Suk

 

Så læren må være: vær ude i god tid når man spiller de steder, ring til dem og ved om vejledning til hvordan I kan sende dem en faktura.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg giver Chalotte ret i det meste- jeg bruger selv fakturablanketter fra virk.dk hver måned og har aldrig oplevet problemer med betaling. Husk at påføre sidste betalingsdato og kontaktperson fra stedet- det er som regel vedkommende der skal godkende udbetalingen. En sidste ting- vær omhyggelig med at udfylde fakturaen og tag en pdf kopi INDEN i logger ud fra siden- bagefter er det for sent.

 

https://www.virk.dk/.../afsend_faktura

 

Hav et godt job!

Hilsen

Steen

 

Ups, dobbeltpost til link, kan jeg se Henrik

Redigeret af rettmer
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu