Er Der Censur På Ts?


jonaslind

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg vil høre, om der er nogen, der ved om her er censur?

Jeg oplevede i dag, at jeg skrev et indlæg, men så er blevet fjernet.

Jeg synes ikke selv, jeg lavede et "ulovligt" indlæg, men det kan måske være, at trådstarter at ment det og anmeldt mig. Men burde jeg i så fald ikke få det at vide? (Enten fra Gunnar eller moderator)

Jeg synes det vil være ærgeligt for vores fantastiske forum, hvis der skal være censur.

Håber ikke det det kun er mig, der er af den holdning.

 

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Selvfølgelig er der det, og det skal der også være.

 

Jeg synes iøvrigt det er god stil hvis moderator underretter forfatterne til de slettede indlæg og kort fortæller hvorfor de er slettet. Ikke for at indlede en diskussion, men for at undgå at det skal gentage sig.

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvfølgelig er der det, og det skal der også være.

 

Jeg synes iøvrigt det er god stil hvis moderator underretter forfatterne til de slettede indlæg og kort fortæller hvorfor de er slettet. Ikke for at indlede en diskussion, men for at undgå at det skal gentage sig.

 

Venligst

 

Jon

 

Jeg må melde mig under Jons faner.

 

Dog ved jeg ikke hvad der er blevet skrevet og derved slettet. Så jeg ved ikke om ligepræcis Jonas' indlæg burde slettes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken tråd det handler om, er for så vidt irelevant. Jeg undrede mig bare over at mit ag andres indlæg var blevet fjernet fra en tråd. Uden nogen information.

Og det kan godt være, at der som Jon skriver, at der er og skal ære censur, men jeg forstår bare ikke hvorfor?

Kan godt se, at hvis man sviner andre til eller des lige, så skal man have en henstilling, men direkte at blive censureret bort synes jeg er ærgeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Snak med Gunnar.. Hvis der slettes indlæg så bør der naturligvis informeres om det.. Med mindre vedkommende gang på gang opretter samme type tråde som ikke er ønskede... Men det tyder det ikke på her.. Måske en fejl?

 

Skriv til Gunnar .. Ingen grund til rygte dannelse.. Før det er nødvendigt..

 

Mvh

Rygters bureau

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har skrevet en pm til Gunnar, så jeg håber han kan kaste lys over sagen.

 

Men jeg vil da i mellem tiden opfordre til, at hvis jeg eller andre skriver anstødelige/"ulovlige"/svinske osv. kommentarer, at så vælger trådstarter eller andre at påpege det, enten i tråden eller ved pm.

 

Og synes stadig ikke, der som udgangspunkt skal være censur, da vi jo også skal lære af hinandens fejl. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Censur!? *ryster opgivende på hovedet*

 

Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet.

 

Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Censur!? *ryster opgivende på hovedet*

 

Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet.

 

Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang.

 

enig

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Censur!? *ryster opgivende på hovedet*

 

Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet.

 

Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang.

 

Enig. Derfor er denne tråd også oprettet. Vil gerne høre andre folks meninger, og evt få at vide, hvis jeg har skrevet noget, som kunne medføre censur.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har skrevet til Gunnar om en forklaring, og har fået en fin begrundelse.

Jeg havde blandet mig i en andens pris, hvilket jeg ikke er i min ret til. Derfor blev indlægget (og de andre i samme stil) fjernet, da det var off topic.

Jeg er helt enig i dette.

 

Så der er ikke censur her. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har skrevet til Gunnar om en forklaring, og har fået en fin begrundelse.

Jeg havde blandet mig i en andens pris, hvilket jeg ikke er i min ret til. Derfor blev indlægget (og de andre i samme stil) fjernet, da det var off topic.

Jeg er helt enig i dette.

 

Så der er ikke censur her. :-)

 

Okay...men hvis du VED det er forkert,hvad er så grunden til du gør det?

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay...men hvis du VED det er forkert,hvad er så grunden til du gør det?

 

Jesper

 

Jeg er blevet klogere med tiden...

 

Nej kan godt se, at jeg ikke skulle blande mig, men ville bare give min mening med.

Jeg har aldrig taget privattimer, men i forhold til ex. aftenskole (som også er privattimer), så var prisen noget højere.

Og jeg har også set andre "blande sig" i priser i salgs/købs-sektionen, så påpegede for høje priser, så tænkte, at det nok var ok.

 

Så ja, jeg kan godt sige, at jeg ikke skulle blande mig, men "følte" at jeg ville informere om andre priser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har aldrig taget privattimer, men i forhold til ex. aftenskole (som også er privattimer), så var prisen noget højere.

 

Aftenskole undervisning er ikke privattimer.

Dels foregår det med offentlig støtte. Og dels så står der i fritidsloven, at undervisningen skal gennemføres som holdundervisning.

 

At der så er mange lærere der omgår loven, ved at lade eleverne møde enkeltvis, er en helt anden snak.

 

Sorry for off-topic.

 

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Aftenskole undervisning er ikke privattimer.

Dels foregår det med offentlig støtte. Og dels så står der i fritidsloven, at undervisningen skal gennemføres som holdundervisning.

 

At der så er mange lærere der omgår loven, ved at lade eleverne møde enkeltvis, er en helt anden snak.

 

Sorry for off-topic.

 

Peter S.

 

 

Ok det vidste jeg ikke. Tak for info.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu