Bækkener Som Håndbagage


Sander

Recommended Posts

De fleste bækkener overstiger størrelsen for håndbaggage, men stort set alle flyselskaber har mulighed for speciel bagage (ski, golfkøller osv.). Du skal nok have fat på de individuelle flyselskaber for at høre, hvordan de håndterer det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne få min bækkentaske med som håndbagage.

 

Har kun 20" bækkener som det største, men de passer i bagagehylden. De skal ligge nederst for at passe, så der kommer nok til at ligge andre ting ovenpå dem.

 

Ved ikke hvor du skal hen og med hvem, men BA, SAS, KLM, Atlantic airways, ryan air, wideröe, har jeg ikke haft bøvl med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer an på selskabet... Nogen billig ruter kan du ikke få dem med på! Så skal du tjekke dem ind (Hardcase!!!) Det har jeg gjort mange gange, men jeg har også haft dem med som håndbagage... kommer an på hvor du skal hen! Hvis du skal skifte fly, skal du gøre alt for at få dem med som håndbagage - til tider fucker de op i odd-size bagage når der skal skiftes fly!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gunnar - som SAS-medarbejder vil jeg lige indskyde,at det er rigtigt at den højest sandsynligt vil blive lastet som alm. baggage,enten allerede ved ck-in eller ved fly-side..men offloading hedder det ikke,for så betyder det at den slet ikke kommer med. Bare en lille rand-kommentar herfra *S*.

Og nej...jeg ved ikke,hvad man vil sige til en bækken-taske - den vil nok blive check'et ind som odd-size baggage. Jeg råder til at bruge de mindste bækkener og emballage,som du så m å s k e kan få med som håndbaggage - til gengæld vil vejning nok afsløre,at du skal betale overvægt...man må kun have 8kg håndbaggage med ombord...ihvertfald hos os i SAS.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg turnerer og flyver rigtig mange gange i løbet af året...

 

da jeg startede ud havde jeg altid bækkener med som håndbagage....uden de store problemer - det har jeg ikke længere.

 

- de er for tunge at bære - jeg får alt for ondt i ryg og skuldre...

 

-før i tiden kunne en 22" bækkentaske gå igennem security scanneren - det kan den ikke længere pga nogle plexiglas skærme de har sat op de fleste steder..

 

- mange rutefly rundt i Europa er ikke særligt store og hattehylderne er derfor heller specielt store og kan sjældent rumme en bækkentaske.

 

- osv osv...

 

Jeg tjekker mine bækkener ind i special bagage i en alm. "Mono" bækken rygsæk - aldrig nogen problemer....

 

det eneste man skal være opmærksom på er hvis man skal mellemlande i Paris, Rom eller Lissabon...det kan være farligt, for de ultrasløve bagagefolk der fucker meget meget tit op...

 

mellemlander du i Tyskland er der aldrig problemer - jeg har flere gange haft 10-15 min mellem flyvninger, og alligevel kommer min bagage med. De er sindsygt grundige de tyskere !!

 

ring aldrig ALDRIG !!! til flyselskaberne og spørg om hvad man skal gøre ved musikinstrumenter - først der begynder de helt sikkert at bede om penge og overvægt og lign...

 

....og iøvrigt - hold jer altid til "etablerede" flyselskaber - Ryan air -Easy Jet og lign. lavpris selskaber er absolut NO GO !!! når man flyver med musikinstrumenter !

 

held og lykke & god tur !

 

Morten

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu