Sabian Bækken Identifikation


Peterb

Recommended Posts

Gæst jon petersen

20", Thin Ride?

 

Zildjian A, som jo er meget sammenligneligt med AA, går for tiden knap nok for 800, hvilket er vanvittigt billigt. Der er ét nu, som er blevet sat ned til 600....

 

Et par hundrede mere, hvis det er et HH.

 

Vej det, vægten er en god indikator på evnen til at crashe - vist ret populært for tiden med tynde rides, netop fordi folk godt kan lide at crashe dem.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor går "grænsen" mellem thin, medium og heavy-rides. Hvad siger man, definerer hhv. thin, medium osv.? :whiteflag: Hvis nogle ønskede at svare ville det være fedt med udgangspunkt i 20", 22" og 24" - Går udfra at det bl.a. er der forskellen ligger. :)

 

/Frederik

 

Jeg har fået intrykket af det variere meget fra mærke til mærke hvornår man klassificere bækkener som medium, thin, heavy osv.... Zildjian og Sabian synes jeg oftest er meget tykke i forhold til hvad de selv siger... Paiste og alle de tyrkiske mærker synes jeg er bedre til at give en realistisk vægt inddeling...

 

Faldt over denne hjemmeside som jeg synes er meget fed...

 

Men igen, det som hjemmesiden klassificere som medium, vil nok være thin i mange mærker.

 

Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gætter på det er en af de tidligste modeller, dvs. 1981-84. Dengang mener jeg ikke man endnu havde indført de forskellige serier, AA og HH kom først på bækkenerne et par år senere, så man kaldte kun bækkenerne ved modelnavne. Hvis vi skal sammenligne det med en af de nuværende serier, vil jeg mene det er et AA pga. hamringsmønstret. På et HH er mønstret langt mere random fordi det er hamret i hånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gætter på det er en af de tidligste modeller, dvs. 1981-84. Dengang mener jeg ikke man endnu havde indført de forskellige serier, AA og HH kom først på bækkenerne et par år senere, så man kaldte kun bækkenerne ved modelnavne. Hvis vi skal sammenligne det med en af de nuværende serier, vil jeg mene det er et AA pga. hamringsmønstret. På et HH er mønstret langt mere random fordi det er hamret i hånden.

 

Vil også mene det er et af de tidligste modeller..( ret fede iøvrigt..imo)samt at det ligger tæt på AA.. :hmm:

 

prisleje..alt er i bund nu..men jeg købte for nogle måneder siden et ældre AA medium ride 20" ride for 575 og det var med fragt..hvilket også var billigt..ved ikke helt om dette her er i højere eller lavere "kurs"..det ser sgu ellers fint ud.. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu