Pearl Export Bejdse Projekt


Charlotte Dam

Recommended Posts

Hej ts'ere

 

Så må det være på tide, at der bliver postet lidt billeder af projektet...

 

Der blev købt ind (tak for indkøbsseddel, Henrik) og i "mit" Bauhaus havde de Clou bejdse - både sprit og vand. Jeg vælgte den vandbaserede.

 

Der blev købt mørk maghoni, teak og kirsebær samt resten af udstyret.

 

Igang med farveprøver og vælget blev 40% mørk maghoni, 40% teak og resten krisebær...

 

Så blev der bejdset, slebet, bejdset, slebet, bejdset, bejdset, tænkt, opgivet :argh: men jeg klør på endnu... :tu:

 

Problemet er, at træet på de forskellige kedler ikke opfører sig ens... :confused:

 

Bd og gt var meget mørke i forhold til de 2 små. Så jeg startede (naturligvis) med at give dem alle en omgang og blev lidt overrasket over, at 13" skilte sig meget ud - nærmest lidt mere rødlig i farven i forhold til de andre. :argh: Og 12" så meget bleg ud!!!

 

Så i gang med at prøve at rette det op...

 

Så nu har jeg sgu ikke helt styr på, hvormange gange de enkelte har fået. Bd og gt er blevet slebet ind imellem bejdsen mens de 2 små har fået fået et par lag bejdse uden mellem slib. Af flere omgange... Pyyyhhhh !!!!! :doo:

 

bejdse 004.jpg

Første behandling

Link til kommentar
Del på andre sites

SÅDAN - men d et er da lidt "op ad bakke" med de forskellige kedler. Men du må forsøge dig frem med flere forskellige farvenuancer / lag.... Lige som med MAKE UP.

 

Men nogen gange kan kvinder jo udrette det utrolige med Øjenskygge - Foundation - og Kindrødt... :-)

 

Held og Lykke med det færdige resultat .... som vi vel ser ?

 

Mvh. Jørgen

Redigeret af Dr.Mains
Link til kommentar
Del på andre sites

Flot!

 

Det vil altså sige, at selvom træet på nogle af trommerne som udgangspunkt var lysere end på de andre, så har du ved at give forskellige antal lag af bejdse opnået samme kulør hele vejen rundt - eller?

 

Held og lykke med projektet!

 

Mvh

Erik

 

Tak

Ja - selvom f.eks de 2 små var samme farve var strukturen i træet åbenbart forskellig - så de har taget meget forskelligt imod bejdsen. Så alle 4 kedler er blevet behandlet individuelt alt efter, hvilken "personlighed" :ph34r: de viste når de blev bejdset og slebet...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da NOGET af et farve-puslespil, du har haft gang i der, Charlotte.

- det bliver en stor dag, når alt er samlet og spiller.

 

Godt gået - rigtige kvinder gi'r ikke op ...

 

/ Jess

 

Ja det bliver en meget stor dag!!!

 

Har da også et par gange været ved at gi' op!! Men takket være hr. Rathje som er kommet med opmuntrene tilråb fra sidelinien - når han har modtaget lettere hysteriske mails, hvor jeg truer med at brænde l..... så er jeg alligevel ved at nå i mål!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

SÅDAN - men d et er da lidt "op ad bakke" med de forskellige kedler. Men du må forsøge dig frem med flere forskellige farvenuancer / lag.... Lige som med MAKE UP.

 

Men nogen gange kan kvinder jo udrette det utrolige med Øjenskygge - Foundation - og Kindrødt... :-)

 

Held og Lykke med det færdige resultat .... som vi vel ser ?

 

Mvh. Jørgen

 

:dialaugh_trans::dialaugh_trans:

 

Meget op af bakke!! Føler lidt den har været udenfor kategori - lidt ligesom at gøre sig selv klar om morgenen!! :lol: Og så er det altså først foundation, så øjenskygge og så kindrødt (som hedder rouge - har jeg hørt)

 

Kan godt lige din sammenligning!!!! ;-)

 

Og slutresultatet bliver selvfølgelig postet!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

TAK.... og tænkte :" At den lige lå til højrebenet" - da du som kvinde nok har mere erfaring på dette område.

 

Vedr. bejse har jeg prøvet problemet, men blot med en enkelt gammel trælilletromme LEFIMA, der fik 2-3 gange lys maghogny spritbejse. Og slib - lak - mellemslib - klar lak der drillede, men efter det 10 lag hjalp det. DEt var pga. lakken der "tågede", fordi luftfugtigheden var for høj. (Det var i sommers med den meget regn og vand i luften)

 

MEN Bejsen skal prøves igen på et passende sæt...

 

mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for "højrebenet" men går nu ikke så meget op i det. Mangler simpelthen det kvindelige gen, der har interesse for tasker, sko og tøj!! Det må være blevet erstatet af et trommegen for jeg synes det er sindsygt, at en kvinde kan gi' x-antal tusind kr. for en s.... taske når man kan få et helt fedt trommesæt for det samme. Kvinder - skam jer!!!! Nå nej forkert forum!! :dialaugh_trans::confused:

 

Meget interesant du skriver om "tåget udseende" det har mine kedler også haft - selvom jeg kun har haft dem ude i solskin og inde i regnvejr!!! Dvs jeg har haft dem ude og bejdset dem når det har været godt vejr og ellers arbejdet indendørs med dem.. Men alligevel har de engang imellem haft det tågede skær. Troede jeg havde gjort noget galt - brugt forkert klud- svamp eller lign.

 

Men det er forsvundet efter et nyt lag og mellemtørring...

Redigeret af Charlotte Dam
Link til kommentar
Del på andre sites

... nøjs det spændende at følge med i ...

 

... jeg har i øjeblikket målt op til 80 % relativ luftfugtighed ... det er helt vildt meget når man som tommelfinger regel helst skal holde sig på den lave side af 60´ - ... -70 max ...

... det skyldes jo vejret og det er bare øvs bøvs ... men da du jo bruger Vand-baseret bejdse burde det ikke være koén på den is ...

 

... jeg bruger også selv kun vandbejdse ... jeg er af den opfattelse af sprit er noget man drikker og vand skal man bare hælde ud og over ...

 

... når jeg bejdser så bruger jeg en stump grydesvamp ... jeg sovser kedlen ind ... og det bliver jeg ved med at gøre til jeg kan fornemme at fætteren ikke kan magte at modtage mere vandbejdse ... altså samtidig med at jeg drejer kedlen så det bliver over flere omgange uden at det må nå at tørre ud ...

- og så naturligvis fuld gennemtørre og så videre som du har gjort ... det kan være anderledes at arbejde med vandbejdse end sprit bejdse ... ... jeg tror der er plads til mere tilgivelse med vand end sprit ...

 

... hvad du end gør tror jeg det er vigtigt at du fastholder blandingsforholdet mellem de forskellige farver og vandet ... så du "nøjes" med at justere farven på de omgange du giver ...

 

- held og løkke

Link til kommentar
Del på andre sites

... nøjs det spændende at følge med i ...

 

... jeg har i øjeblikket målt op til 80 % relativ luftfugtighed ... det er helt vildt meget når man som tommelfinger regel helst skal holde sig på den lave side af 60´ - ... -70 max ...

... det skyldes jo vejret og det er bare øvs bøvs ... men da du jo bruger Vand-baseret bejdse burde det ikke være koén på den is ...

 

... jeg bruger også selv kun vandbejdse ... jeg er af den opfattelse af sprit er noget man drikker og vand skal man bare hælde ud og over ...

 

... når jeg bejdser så bruger jeg en stump grydesvamp ... jeg sovser kedlen ind ... og det bliver jeg ved med at gøre til jeg kan fornemme at fætteren ikke kan magte at modtage mere vandbejdse ... altså samtidig med at jeg drejer kedlen så det bliver over flere omgange uden at det må nå at tørre ud ...

- og så naturligvis fuld gennemtørre og så videre som du har gjort ... det kan være anderledes at arbejde med vandbejdse end sprit bejdse ... ... jeg tror der er plads til mere tilgivelse med vand end sprit ...

 

... hvad du end gør tror jeg det er vigtigt at du fastholder blandingsforholdet mellem de forskellige farver og vandet ... så du "nøjes" med at justere farven på de omgange du giver ...

 

- held og løkke

 

:dialaugh_trans:

 

Tak René

 

Det tågede udseende kom efter jeg havde brugt grydesvamp :confused::argh: - så jeg bruger klud igen(gammel t-shirt 100% bomuld)

 

Jeg har nok ikke sovset så meget bejdse på af gangen som du har gjort - er nok gået lidt mere forsigtigt til værks :hmm: men har været omhyggelig med hele tiden at rotere kedlerne... Der har de godt nok været gode mine trommebejdsehængetiltørreanordninger... :tu:

 

Gav dem en omgang mere i går - så lige et par dugfriske billeder fra morgenstunden...

 

bejdse 010.jpg

 

bejdse 011.jpg

 

Giver dem sidste lag bejdse i aften - afsted på seminar de næste 2 dage = ingen trommer :argh: Og så igang med olie i weekenden... :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

charlotte, du skal bruge "public url" for hvert billede... højreklik i windows på filen og vælg dette under "dropbox" submenuen :-)

 

ellers kan vi ikk se noget..

 

den url kan du så bruge til at indsætte et billede.. dvs. du klikker i TS boxen på "Indsæt billede" og paster den url du lige har kopieret... voila :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu