Lilletromme, Stål Og Messing


JonasThinggaard

Recommended Posts

messing ringer mere efter "slaget"... er lidt varmere i lyden og mere sprøde i lyden.. mere UMPHHH...

 

stål er renene og køligere i lyden, skarpere..

 

messing er ikke for alle, da den lidt længere ringen efter slaget kan være irriterende... men det afhænger meget af hvilken tromme vi snakker om, hvorvidt det er dominerende.

 

nu til dags kan man få meget billige messing trommer der lyder ret godt til få penge... så det er mere smag og behag end før i tiden hvor messing trommer kostede 2-3x stål trommer.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

messing ringer mere efter "slaget"... er lidt varmere i lyden og mere sprøde i lyden.. mere UMPHHH...

 

stål er renene og køligere i lyden, skarpere..

 

messing er ikke for alle, da den lidt længere ringen efter slaget kan være irriterende... men det afhænger meget af hvilken tromme vi snakker om, hvorvidt det er dominerende.

 

nu til dags kan man få meget billige messing trommer der lyder ret godt til få penge... så det er mere smag og behag end før i tiden hvor messing trommer kostede 2-3x stål trommer.

 

Jeg høre så til dem der elsker lyden af messing, men ikke ringen efterfølgende. Men det er jo ikke noget en klat moongel kan klare :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende tråd.

Det er lidt sjovt at messing altid bliver nævnt som varm i lyden og stål kold... Jeg er af den sikre overbevisning at det, alt andet lige, forholder sig nærmest omvendt.

Messingtrommer har, som nævnt, større dynamik, da de kan spille højere end stål. Jeg synes også de er mere følsomme ved superforsigtigt spil. De har langt mere top i lyden og deraf lyder de, i mine ører, køligere end ståltrommer.

Jeg har aldrig tænkt over, at der er forskel på efterklangen. Det skal testes ved første lejlighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg plejer at påstå at jeg får ondt i skallen af messingsnares....

 

Alligevel har jeg lige købt én (en kraftig Pearl B4514DC fra sluthalvfjerdserne) og sælger derfor den, jeg havde i forvejen (en lidt tyndere 50/60´er Premier).

 

Af og til har jeg lyst til den power, der er i dem, tager dem ned og sætter dem på sættet.

 

 

Så går der en dag eller 2 og alu eller trætrommer kommer på igen. Mit hovede får det MEGET bedre.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg plejer at påstå at jeg får ondt i skallen af messingsnares....

 

Alligevel har jeg lige købt én (en kraftig Pearl B4514DC fra sluthalvfjerdserne) og sælger derfor den, jeg havde i forvejen (en lidt tyndere 50/60´er Premier).

 

Af og til har jeg lyst til den power, der er i dem, tager dem ned og sætter dem på sættet.

 

 

Så går der en dag eller 2 og alu eller trætrommer kommer på igen. Mit hovede får det MEGET bedre.

 

 

Jon

 

 

Har det lidt på samme måde.

 

På jobs har jeg som regel en alu snare med, skulle der så af en eller anden grund opstå et behov for at lilletrommen VIRKELIG skal trænge igennem, så ryger der en messing på...De siger bare BANG!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu