Den Mest Fantastiske Snare


Solo-Simon

Recommended Posts

Fin tromme , men det ser rodet ud at lugsne er boret skævt i forholdet til maple indlægget.

I bunden sidder boringen i samlingen, men den øverste boring sidder i bubinga sykket ?

Eller snyder billedet ?

 

Billedet snyder lidt. Lugs sidder 1 mm for højt. Og indtil man selv har prøvet at lave dem slags, så er det let nok at sige hvad man burde...

Nu var det mit første selvbyggerprojekt og ingen tvivl om at der er små skønhedsfejl, men det er jo også en del af charmen ved at gøre det selv.

 

Men vigtigst af alt, så lyder den super godt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes godt nok, denne tråd er "Rolls-Royce'rnes holdeplads" - kan slet ikke følge med her! :whiteflag:

 

Synes derfor, det må være på sin plads at vise billigere lilletrommer også. Denne her købte jeg brugt for små 3 år siden. Pris 1000 kr incl. kvalitets hardcase.

 

Og det er klart den bedste lilletromme, jeg til dato har ejet. Og jeg har ellers haft både 5 og 6½" Supraphonic'er i min stald. :tu:

 

Trommen er en Premier 14x8" i birketræ med forstærkningskanter - og med parallel strainer (se lille billede).

Link til kommentar
Del på andre sites

I live situationer bliver det min 14x5 red sparkle wfl (ludwig) i træ fra 1955. Lyder altid SÅ godt og ser ligeså smuk ud!

I studiet er vi ude i 14x5.5 Pearl COB fra 60'erne. En fed fed dynamisk tromme.

Redigeret af Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nu har jeg lige taget et par billeder af min pt. foretrukne:

 

thumb-775C_4E8EE426.jpg

 

Klik for stor udgave, og igen for mega-udgave.

 

Som nævnt en Ludwig Standard. Ser ikke godt ud, var billig fra ny, er godt slidt - men lyder fantastisk. Godt slask, god bund, sprød top, skærer ikke i mine sarte ører.

 

Bare fed!

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke den store erfaring på området. Men jeg har fornylig købt mig en Pearl free floater, som jeg ønskede mig så meget i 80erne. Det skal lige siges, jeg holdt en laaang pause fra ca 93 til 2005.

Anyway... Den er 14/½ af stål og jeg er godt tilfreds, men der er selvfølgelig bedre. Den passer mig bedre end min Tama Rock Star 14/5½ af træ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke den store erfaring på området. Men jeg har fornylig købt mig en Pearl free floater, som jeg ønskede mig så meget i 80erne. Det skal lige siges, jeg holdt en laaang pause fra ca 93 til 2005.

Anyway... Den er 14/½ af stål og jeg er godt tilfreds, men der er selvfølgelig bedre. Den passer mig bedre end min Tama Rock Star 14/5½ af træ.

 

Jeg har selv engang ejet sådan én, min var 14x6½ så vidt jeg husker :)

Fed fed snare!

Link til kommentar
Del på andre sites

Billedet snyder lidt. Lugs sidder 1 mm for højt. Og indtil man selv har prøvet at lave dem slags, så er det let nok at sige hvad man burde...

Nu var det mit første selvbyggerprojekt og ingen tvivl om at der er små skønhedsfejl, men det er jo også en del af charmen ved at gøre det selv.

 

Men vigtigst af alt, så lyder den super godt!

 

Sorry niki... Vidste ikke den var homemade, set i det lys syns jeg det er godt gået!!

Ville aldrig selv ku lave sådan en , så respekt herfra ...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ingen tvivl om at den er et godt bud på en fed snare - til prisen.

 

Jon

Tjaaa, jeg har sgu prøvet en del snares - billige såvel som dyre.. og denne er klart den, jeg synes har lydt fedest umiddelbart, sålænge spændehusskruerne ikke går i stykker og seidingen er skiftet.

Men den er sgu fed - og billig !

Link til kommentar
Del på andre sites

Utroligt så stor indflydelse ancinnitet har på markedet.

 

Ud af de 14 snares jeg har ejet, er min Mapex Black Panther 14x5" alu helt sikkert det største hit!

Det er den tungeste alu snare jeg har haft mellem hænderne, og den lyder ikke papagtig som alle andre (supra osv) men har til gengæld masser af saft og volumen! Den spiller ca lige så højt som tunge stålsnares men er sensitiv nok til whiskers-ballejobs, som den også kommer med på.

Og så er jeg stor fan af Mapex' lave reifer, som skåner stikkerne ved hårde rimshots. Dog er den ikke velegnet til kantslag.

 

Min er en prototype fra 97, før den hed Black Panther.

 

IMAG0081.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Og så er jeg stor fan af Mapex' lave reifer, som skåner stikkerne ved hårde rimshots. Dog er den ikke velegnet til kantslag.

 

Lave reifer er fedt, synes jeg.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg er lige begyndt at optage med nærfeltsmikrofoner - har hidtil brugt et tillempet Glyn Johns-setup.

 

Den af mine snares, som virker bedst for mig indtil nu er denne:

 

thumb-C2B0_4C6D72E5.jpg

 

thumb-B9F7_4C6D72E5.jpg

 

Medveczky 14x3½" i messing - selv reiferne er messing. Håndlavet i Ungarn i 50´erne.

 

Den siger Spak!

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu