Anbefalinger - Baggear Til Øvelokale


JesperS

Recommended Posts

Jeg går og tumler lidt med ideen om at udvide min øvekælder med PA, guitar- og basforstærker så det er let for folk at komme forbi og hyggeøve lidt en gang imellem og kunne godt bruge noget ekspert viden til hvad der giver mening at anskaffe sig. Max budget er 25k men det ville bestemt ikke gøre noget hvis det blev billigere. :)

 

Det er et kælderlokale på ca 15 m2 så det skal naturligvis ikke være noget der skal kunne klare stadionkoncerter, men må gerne være af god kvalitet.

 

Alt input er velkommen!

 

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du er ude efter fedt men billigt bas, så har 4sound sindsyge tilbud lige nu på Markbass!

 

4sound

 

Held og lykke!

 

Yep...det så jeg også lige så jeg slog til og fik bestilt en Little Mark III og 2 x 15''

 

Så langt så godt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke om du har overvejet at få et ordentligt el sæt og så lade alle bruge hovedtelefoner. Det kræver tilvænding, men man bliver ikke så træt i stemmen og hovedet, og de evt. personer der måtte opholde sig i nærheden kan kun høre vokalerne, så de er også glade (hvis musikerne altså kan synge) ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke om du har overvejet at få et ordentligt el sæt og så lade alle bruge hovedtelefoner. Det kræver tilvænding, men man bliver ikke så træt i stemmen og hovedet, og de evt. personer der måtte opholde sig i nærheden kan kun høre vokalerne, så de er også glade (hvis musikerne altså kan synge) ;-)

 

Hmmmm...det har jeg aldrig overvejet som en mulighed - jeg har faktisk et td-12 sæt. Er det virkelig fedt at spille på den måde? Kunne forestille mig det et lidt trist at stå der i hver sin lille boble. Skulle man så køre guitar og bas over noget amp simulation som Line 6 pod?

 

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette? Jeg kan helt klart godt se fordelene i at kunne spille uden at hærge hele nabolaget. Vil sikkert også kunne gøres biligere. Men nu har jeg jo bestilt bass amp. Damn :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skal det siges at jeg er mega kedelig og gammeldags og alt sådan noget, men jeg ville godtnok synes det var trist at stå der, som du selv udtrykker det, i hver sin lille boble og spille. Det kan jeg også sagtens sige, har selv langt til naboerne og knap 30 kvm øver, så det bliver ikke for meget. Men når du nu har lidt penge at gøre med, så brug lidt på akustik, så lyden ikke bliver for hård, så ville jeg klart hellere komme og jamme med dig uden bøffer på end med ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for kommentarerne. Jeg har kigget lidt på mulighederne for stilleøvning og tror faktisk jeg vil prøve at give det et forsøg. Det bliver nok aldrig så fedt som at øve rigtigt, men det ville være ret fantastisk hvis man bare kunne øve når man havde lyst uden at få problemer med konen og naboerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Tak for kommentarerne. Jeg har kigget lidt på mulighederne for stilleøvning og tror faktisk jeg vil prøve at give det et forsøg. Det bliver nok aldrig så fedt som at øve rigtigt, men det ville være ret fantastisk hvis man bare kunne øve når man havde lyst uden at få problemer med konen og naboerne.

 

Tror du bliver langt gladere for det i længden. Men det er selvfølgelig beregnet på at folk øver for at blive dygtigere, udvikle bedre gehør osv.

Hvis man derimod er mere ovre i den afdeling hvor man bare vil hygge sig med at drikke bajere, lege rock stjerner, og trykke den af, er det ikke så velegnet.

Kan man få musikken til at fungere ved lav lydstyrke er man nået ret langt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja...højt kan det altid blive :)

 

Jeg er i fuld gang med projektet. Lokalet er næsten klar. Har købt en Jamhub, 2 Eleven Rack til guitarer og en Pod XT til bass.

 

Mangler stadig de sidste detaljer men skulle gerne være klar indenfor de næste par uge. Glæder mig vildt til at se hvordan det fungerer i praksis!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu