Mit Three-Piece Tia Drums


roosteronacid

Recommended Posts

Hey dudes. Her er mit kit!

 

Har netop tilføjet et fjerde (og forløbig sidste) bækken... selvom mit ride er ret fedt at crashe på. Mit kit er et brugt TIA Drums three-piece, med målene 13x9", 16x16", 24x18", sat sammen sat sammen med en 14x6.5" Yamaha Maple Custom snare.

 

... Alt sammen er stemt så langt ned det kan komme, og lyder satans ondt! Jeg er specielt glad for min 13x9'er, som virkelig synger fedt. Samme gør 16x16'eren, men den kunne godt bruge noget mere plads under sig. Det ville virkelig løfte den op.

 

Sættet var på tour med Turbo Weekend forrige sommer, og var blandt andet at se i P3 Backstage... lidt starfucker er man vel altid >:]

 

Af bækkener bruger jeg en 14" Zildjian K Light hi-hat, et 17" Zildjian K-Custom Dark Crash, et 18" Zildjian K Dark Crash og et 20" Meinl Byzance Sand Ride.

 

... Bækkenerne fungerer godt sammen, og er vild med 18'eren, som smadder-crash. Jeg går lidt med overvejelser om hvorvidt jeg skal skifte mine hi-hat's ud med ikke-light versionen, men jeg er komplet forelsket i dens lyd når man åbner lidt op for den, og gi'r den lidt gas. Mit BG signature ride er simply put det fedeste ride jeg nogensinde har hørt!

 

 

Men... without further adoo...

 

6234863093_d2b050b535.jpg

 

6234863039_1541b38689.jpg

 

6234862897_fe80671651.jpg

 

6234862777_7616ba27cd.jpg

 

6234862657_a8a425c502.jpg

 

6235386962_966cbf5f29.jpg

 

6234862433_8f12783606.jpg

 

6235386710_2596d129b3.jpg

 

6234862175_843119c3d0.jpg

 

6234861945_06c6f510c9.jpg

Redigeret af roosteronacid
Link til kommentar
Del på andre sites

Fede trommer.. Men, der er godt nok langt fra 13" til 16"?

 

Spiller du open-handed?

 

 

Tak >:] Og nej; kun når jeg skal ha' lidt ekstra feel på mit ride. Jeg er 1.97, så jeg kan godt nå min 13'er. Det er straks lidt sværere at nå fra den lille til den store, rent hastigheds-mæssigt. Men so far so good.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt fedt fedt sæt! Altså jeg ville jo bytte din 13" ud med crash'et (ifht. placering), men der er måske nogle fordele jeg ikke kan gennemskue ved den opstilling?

 

Hørte sættet ved TurboWeekends optræden på NorthSide sidste år, det lyder for fedt!!

Redigeret af Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

nu har jeg flere gange stødt på det begreb, hvad dækker det over?

 

 

 

fåååårk et lækkert sæt!!!

 

 

Dækker over det som det siger...

 

I stedet for at spille med hænderne over kryds, dvs. højre hånd til hihat, venstre til lilletromme (forudsat vi snakker opstilling til højrehåndsslager) spiller man venstre hånd på hihat og højre på lilletrommen, altså ikke hænderne over kryds men "åbne" ergo open handed :-)

Redigeret af Niki
Link til kommentar
Del på andre sites

Dækker over det som det siger...

 

I stedet for at spille med hænderne over kryds, dvs. højre hånd til hihat, venstre til lilletromme (forudsat vi snakker opstilling til højrehåndsslager) spiller man venstre hånd på hihat og højre på lilletrommen, altså ikke hænderne over kryds men "åbne" ergo open handed :-)

 

 

Hah! Ja, der kan man bare se. Jeg troede det var at holde løst på trommestick'en - altså; at man ikke griber med hele hånden.

 

Jeg spiller over kryds. Ærgeligt at man ikke kan rette sine kommentarer >:]

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt fedt fedt sæt! Altså jeg ville jo bytte din 13" ud med crash'et (ifht. placering), men der er måske nogle fordele jeg ikke kan gennemskue ved den opstilling?

 

Hørte sættet ved TurboWeekends optræden på NorthSide sidste år, det lyder for fedt!!

 

Tak. Jeg er mega glad for det >:]

 

Der er ingen fordele. Tror det hele kan koges ned til stil. Set-up'et på billedet er noget nyt jeg lige ville prøve. Spiller normalt med crash over hi-hat, men det gør det lidt sværere at nå med højre hånd. Og som det er nu, er det lige så nemt at nå med venstre.

Link til kommentar
Del på andre sites

sorry men håber det er ok jeg lige gir et billede da vi havede Turbo på besøg i Odense, nu du har høstet sættet :-)

 

36689_408215118929_702888929_4268936_6364140_n.jpg

 

Dét er altså ikke det samme sæt... Det som martin spiller på, på billedet er hans nye tia... Mener kun at det har 22" stortromme, og to gulvtammer... Og det har ikke tube lugs som hans gamle... :doo:

 

Begge er super lækre sæt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Korrekt...Mens vi byggede Martins sæt færdigt sendte vi ham på tour med det sæt som er i denne tråd. Sjovt nok har jeg lige set at Martins endelige sæt faktisk ikke er i vores galleri.

 

Som jeg husker det består Martins sæt af 13x9, 16x16, 18x16 + 24x16. Alt hardware fik vi pulverlakeret da han ønskede mat-sort.

 

Mange Hilsener

Jacob fra Tia

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu