Hvor Er Diskussionslysten Henne, Ts'ere?


søs

Recommended Posts

Undrer mig ofte over, hvorfor der efterhånden - næsten - kun er køb/salg her på TS, når man trykker "Se nye indlæg".

 

Er det fordi, krisen kradser - også blandt trommeslagere, der derfor må sælge ud for at holde skindet på næsen? -

 

Eller er det fordi, trommeslagere har så mange penge, at de køber for meget ind - og senere må sælge igen, fordi det kniber med pladsen? -

 

Måske er det fordi, trommeslagere ikke er kritiske nok, når der bliver købt ind - og derfor sælger igen, fordi varen er i for dårlig kvalitet? -

 

Eller er det måske være fordi, vi ikke er dygtige nok til at diskutere musik og musikbranchen her på TS?

 

Det kunne måske også være fordi, trommeslagere generelt er beskedne mennesker, der ikke gør en masse ud af det at udøve musik. Oftest er det jo trommeslageren, der sidder bagerst på scenen - han kan derved have svært ved at "nå ud over scenekanten".

Han er samtidig uundværlig i bandet - men ikke den man først lægger mærke til. Altså er det en særlig slags mennesker, der vælger trommerne - den slags mennesker, der har nok i sig selv, og ikke behøver diskutere en masse omkring musikken og faget.

 

Har andre et bud på, hvorfor TS efterhånden er "reduceret" til køb/salg? :huh:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har tidligere luftet idén med, at man på forumforsiden kunne vælge mellem markeds-del og ikke markedsdel.

Jeg er helt enig med på, at merkedsannoncerne fylder ret meget, og der desværre ikke bliver lavet/svaret ret meget på andre indlæg.

 

Om det skyldes, at som du SØS skriver, at vi trommeslagere bare er tilfredse bag trommerne, kan jeg ikke svare på, men jeg er ikke bare tilfreds, jeg vil meget gerne deltage i musikdebatter og ditto diskussioner.

Men måske er vi herinde på mange områder enige, eller måske er folk bange for at ytre sig, jeg ved det ikke.

 

Men ja, flere debatter herinde, ville da være fedt.

Redigeret af jonaslind
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan måske have noget med at gøre, at hver gang folk begynder at diskutere og det bliver lidt "farligt", er der straks nogen, der griber ind og råber, at vi skal opføre os ordentlig og tale pænt. Selvfølgelig skal vi opføre os pænt, men justitsen herinde er hård efter min mening

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan måske have noget med at gøre, at hver gang folk begynder at diskutere og det bliver lidt "farligt", er der straks nogen, der griber ind og råber, at vi skal opføre os ordentlig og tale pænt. Selvfølgelig skal vi opføre os pænt, men justitsen herinde er hård efter min mening

 

 

Det er jeg enig i. Vi vil gerne stadig være danmarks bedste musikforum, men der er lidt en tendens til, at vi er hurtige ude med de løftede pegefingre og påråbe os anstændighed, også over kommentarer, som måske er konstruktive eller bare tanker.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan måske have noget med at gøre, at hver gang folk begynder at diskutere og det bliver lidt "farligt", er der straks nogen, der griber ind og råber, at vi skal opføre os ordentlig og tale pænt. Selvfølgelig skal vi opføre os pænt, men justitsen herinde er hård efter min mening

Sad netop og tænkte det samme. Der er nærmest ikke plads til diskussioner her inde.

 

På den anden side, hvis du vil have diskussioner, så opret en profil på Nationen!, så burde du vist få rigelig med mulighed for at diskutere, de sender jo nærmest dødstrusler der inden der :gross:

Og det er der vel heller ikke nogen der har lyst til, at TS skal ende ud i?

 

Anyway, så synes jeg faktisk at intensiteten på diskussionerne på TS er meget passende..

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej jeg giver dig fuldstændigt ret Jonaslind.

men jeg sad lige og kedede mig lidt og surfede lidt på gaffas forum, og så blev jeg bare sådan lidt "aaarh" sikke meget brok og bævl. Men jo debatten mangler, jeg luftede bare min frygt for bevidste provokationer og alt det andet tis, hvor folk bare prøver at hidse hinanden op. Lidt ligesom beskrevet ovenfor, med dødstrusler osv. osv.

Det kan godt være det bare er mig der er lidt for bange og kedelig.

:-)

Redigeret af kasper r
Link til kommentar
Del på andre sites

Åh gud; Jeg synes det er SÅ befriende med et forum med højt til loftet, hvor der ikke bliver diskuteret for diskusionens skyld men nørdet trommer, og i tilfælde af uenighed bliver prøvet at finde en løsning eller kompromis. At andre opfatter det som hård justits er selvfølgelig et problem, men hold nu op hvor er jeg træt af geardiskussioner som er absolutte, hvor man mere nyder sin egen skrift end andres. Det er jeg rigtig glad for at slippe for herinde..

  • Upvote 6
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, men problemet er vel, at der bliver længere og længere imellem de diskussioner.

 

Jeg har fulgt med på TS i lang tid, nogengange aktivt, andre gange bare læst andres indlæg. Og jeg må indrømme, at jeg også mister interessen for hjemmesiden, når aktiviteten er 90% brugtsalg. Så kunne jeg ligeså godt tjekke dba.dk hver dag i stedet. Jeg ved ikke, hvorfor folk sælger så meget frem og tilbage, men det er sådan set også lige meget. Det skal de have lov til her. Problemet er bare, at netop nørderiet og hyggesnakken og - ja - debatterne lige så stille er tyndet ud på denne side. Og det får i hvert fald min interesse for siden til at dale.

 

En anden hjemmeside, jeg frekventerer, er lydmaskinen.dk Der er også en del brugtsalg, men mindst lige så meget problemløsning, debat og generelle spørgsmål til hinanden.

 

Bedste hilsner fra Mikkel

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet er bare, at netop nørderiet og hyggesnakken og - ja - debatterne lige så stille er tyndet ud på denne side. Og det får i hvert fald min interesse for siden til at dale.

Netop - jeg kan kun være enig i alt, Mikkels skriver. Særlig denne passage omkring nørderiet - det savner jeg (Hvor er Hr. Rathje blevet af?? :huh: )

 

Hvis der virkelig bliver solgt så meget udstyr, som det ser ud til her på siden - må der da være flere, der kan fortælle om deres nye udstyr - og eventuelle omforandringer af samme.

 

Det er altid sjovt at se, hvad folk er ejere af - hvordan de sætter deres udstyr sammen - og hvilken slags musik, de så bruger udstyret til.

Mere af den slags, tak!! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Folk herinde er kompromissøgende og føler det ikke nødvendigt at ytre sin mening om noget, medmindre det er positivt. Kedeligt, og det er desværre den holdning der er ved at ødelægge verden

Tja, det er nu ikke ligefrem konfliktskyhed, der præger det politiske billede i Danmark, må jeg sige...

Det er nok korrekt, at vi er for "pæne" herinde. :argh:

Og jeg kan kun give Simon ret i, at det er det "holdningsløse" folk, der inddirekte er ansvarlige for, hvordan verden ser ud i dag. Hvis man valgte at tage stilling til mangt og meget i tilværelsen - også politisk - er jeg sikker på, verden så anderledes ud.

 

Samtidig kan jeg - som Mikkels udtrykker det - også se en fare i, at al den unødige "ævl og kævl", der udspiller sig på Borgen, netop er skyld i, at folk ikke gider forholde sig til politik. Hvem skal man tro på - hvem har løsningen for landet - og vil de ikke bare alle mele deres egen kage.

 

Men - alt dette i mente - var denne tråd nu mere beregnet på at få ts'ere til mere at diskutere musik, grej, spillesteder, m.m.

Kort sagt alt, hvad der involverer en trommeslager - for vi er jo et folkefærd for os selv!! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom der løbende er nye ting, der kan diskuteres, må man også huske på, at der er mange ting, der allerede er blevet diskuteret. Der ligger altså masser af gode tips og råd begravet i forumet i tidligere tråde, som folk forhåbentlig kan søge frem, hvis de har brug for det.

 

Jeg er f.eks. træt af spørgsmål om, hvilken metronom man skal købe og andre relative simple spørgsmål/emner, som er blevet stillet før og besvaret ganske udmærket.

 

Nu kommer jeg ikke med nogen konkrete eksempler her, men jeg tror, at de fleste er enige i, at mange ting er blevet diskuteret flere gange, og så må man jo bare erkende, at emnemulighederne tynder ud.

 

Jeg tjekker trommeslageren.dk nogle gange om ugen og er "bange" for, at jeg indimellem går glip af gode diskussioner, fordi jeg kun skimmer forsidens henvisninger til "Nyt i forum". Hvis der er en interessant overskrift, så klikker jeg videre, ellers forsvinder jeg hurtigt væk fra siden igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tjekker trommeslageren.dk nogle gange om ugen og er "bange" for, at jeg indimellem går glip af gode diskussioner, fordi jeg kun skimmer forsidens henvisninger til "Nyt i forum". Hvis der er en interessant overskrift, så klikker jeg videre, ellers forsvinder jeg hurtigt væk fra siden igen.

Ja, så tror jeg også, du går glip af mangt og meget. Når du er på forsiden af TS - er der et felt, der hedder: "MEDLEMSINFO - medlemsnavn - Du har x nye beskeder - Der er x nye indlæg på forum".

 

Når du trykker på ".. x nye indlæg på forum" får du alle de indlæg, der er skrevet, siden du sidst var på forum. Smart - men det vidste du sikkert allerede i forvejen ;-)

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Må tilslutte mig Skumborg og søs .... :whiteflag:

 

Der har været rigtig mange emner til debat og det er vel et eller andet sted begrænset, hvor mange emner der kan kommes op med .... Markedet bliver vel udtømt på et eller andet tidspunkt... :-(

 

Mht søs, der efterlyser "nyt grej/projekt" så har jeg selv afsluttet et og er igang med flere lilletromme coating/bejdse/olie projekter med hjælp fra min private guru hr. Rathje.. Ham har jeg udnyttet på det groveste i mit første bejdsteprojekt.... I stedet for at "lægge alt ud på ts" valgte jeg at misbruge Henrik :whiteflag::-).... Hmmm måske mest fordi det var mit 1. projekt og vel egenlig fordi jeg er den 1. og eneste aktive kvinde i selvbyggerforum...

 

Selv synes jeg det er spændende at følge med i når en har købt/fået nyt grej... :-);-) eller laver helt om på er sæt.. Love it!!! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu