Hvad Skal Jeg Gøre


jakob

Recommended Posts

Jeg føler mig snydt i en handel og ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Jeg byder på en lilletromme kl.17.56 hvor auktionen slutter kl. 18. Her bliver jeg anklaget for snyd og urent trav, fordi jeg byder så sent, hvilket i min optik er ok, da jeg modsat sælger er interesseret i at få trommen så billigt som muligt.

I annoncen står der intet nævnt om at sælger i vil sende trommen, men da jeg "har fået lov" til at købe trommen, så kan det på ingen måde lade sig gøre at sende den, selvom jeg selvfølgelig betaler fragten og oveni giver 25,- til en papkasse og tape. Men sælger vil hellere lade handlen gå videre til ham der bød mindre end mig fordi han bor tæt på.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, eller om jeg kan gøre noget.

Håber egentlig også bare at folk ikke render fra handler og frifinder sig selv ved at kalde ens egen handling for "at jeg godt ved det er dårlig stil og at er nemmere nu når den anden køber bor 500 meter fra mig og jeg ikke har tid til at sende en pakke og jeg virkelig har brug for pengene." mine penge er vel lige så gode som en andens, jeg betaler fragt og omkostinger, det kan umuligt tage lang tid at pakke og sende en lilletromme, det hele kan gøres på posthuset på 15-20 min

 

Jeg burde nok bare være ligeglad og komme videre, men kan ikke lade være

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at sælger skylder en fandens god forklaring. Det er bestemt ikte sagen man handler på. Du har budt indenfor tiden, og da sælger ikte skriver noget om fragt, så bør han selvfølgelig sende trommen, især da du betaler for alle udgifter.

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænkte også, at sælgers kommentar i forhold til dit bud, som var indenfor tidsfristen, var direkte flabet. Jeg følte mig selv snydt i en lignende sag sidste måned, hvor jeg var overbevist om at jeg havde det vindende bud og det endte med at sælger ikke orkede at sende...

Heldigvis har jeg oplevet at de fleste handler her på TS kører fint og med god kommunikation.

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, den holder ikke ligefrem i retten. Følger man reglerne for hans auktion, har du vundet den og det står ikke til diskussion. Det er nærmere dig som bestemmer nu. Du kan vælge at holde på din ret, eller ja .. sige fra, hvis du omstændighederne taget i betragtning ikke ønsker at købe trommen. Sælger bør komme til udtryk.

 

/Frederik

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Sælger bestemmer vel selv, hvem han vil sælge til

 

 

Vel ikke hvis de betingelser han har sat op er overholdt. Så gælder højeste bud - sådan er auktionsreglerne vel?! Ellers kan vi ligeså godt afskaffe "hbo-handlerne" med det samme! Et bud kl 17.56 gælder vel når tidsfristen er kl.18.00!

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Det burde ikke være nødvendigt, men er der ikke nogle regler for hvordan handler foregår herinde? På DBA osv. er der jo klare regler, men ved ikke om TS er gearet til den slags juridiske spørgsmål...

Personligt syntes jeg du er blevet snydt!

Redigeret af KalEl
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at sælger skylder en fandens god forklaring. Det er bestemt ikte sagen man handler på. Du har budt indenfor tiden, og da sælger ikte skriver noget om fragt, så bør han selvfølgelig sende trommen, især da du betaler for alle udgifter.

 

+ 1

 

Det er sgu dårlig stil af sælger!! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu må jeg hellere komme på banen, da det er mig der er sælger i denne her sag

 

hvis nogen skulle være i tvivl så er det denne salgstråd der ligger til grund for det hele:http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=64589&pid=697789&st=0entry697789

 

 

 

Jeg er udemærket klar over at jeg har kørt dårlig stil her, specielt fordi jeg selv har nydt godt af ts's brugtmarked i så mange år.. og derfor hader jeg også at stå i denne situation..

 

Min grund til at at sælge trommen til Doktor Andersen i stedet for Jakob handler udelukkende om at jeg skulle bruge pengene hurtigst muligt, ikke fordi jeg skulle i byen, eller sådan måtte ud og shoppe hele lørdag, men fordi jeg ikke havde penge til mad.. Det her kommer til at lyde meget dramatisk, og det er ikke for at trække et "medlidenheds-kort" men blot et forsøg på at være 100% ærlig..

 

Jeg har fuld forståelse for at at Jakob føler sig snydt i denne situation, men jeg kan ikke gøre noget ved det andet end oprigtigt at undskylde for alt det rod der har været i forbindelse med min annonce..

 

Trommen er solgt, og en stor del af penge allerede brugt..

 

Mvh Alex Buck Colding-Jørgensen

Link til kommentar
Del på andre sites

Fint med et svar Alex, og det ser selvfølgelig trist, at du er kommet i så økonomisk uføre, at du skal sælge ud af dit gear.

Problemet er bare, at Jakob ikke har gjort noget galt udfra de oplysninger du giver i annoncen vedrørende auktionsform eller forsendelse.

Men nu er trommen solgt til anden side, så der er desværre ikke noget at gøre ved det, andet at det måske har kostet nogle meget dyre lærepenge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man skal seføli altid holde sine egne regler.. Hvis man ikk vil sende den så skal det stå tydeligt, til gengæld kan en køber heller ikk forvente at man sender den når ser står man ikke gør.

 

I denne situation forstår jeg begge sider og selvom køber egentlig har retten på sin side så må jeg tilstå mit hjerte løber af med mig og siger . Ja ok.. Fred med det ..

 

Er sikker på Alex har lært af det og så må vi bare komme videre..

Håber du klarer økonomien Alex!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

....

Men nu er trommen solgt til anden side, så der er desværre ikke noget at gøre ved det, andet at det måske har kostet nogle meget dyre lærepenge.

 

Undskyld, men hvem har egentlig - ud over måske Alex selv - mistet penge på det her?

 

P.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld, men hvem har egentlig - ud over måske Alex selv - mistet penge på det her?

 

P.

 

Det er nu begrebet lærepenge i overført forstand. Jeg mener, at Alex har lært, at han i fremtiden skal ha tilføjet kriterier i sine annoncer, og ikke rigtige penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Siden hvornår er dette forum blevet et officielt auktionshus med hele brugerstaben som regelsættende auktionariuser? Jeg er helt med på, at manden har sat det op som en rigtig auktion, og derfor står det for egen regning, hvis nogen bliver sur...

 

Men det er da ikke noget at blive pigesur over.

 

Det er bare ting og derudover er det en ekstraordinær situation - det er jo ikke reglen at folk sælger til andre end højestbydende, så slå koldt vand i blodet. Der er ingen fare for at det bliver en tendens.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Siden hvornår er dette forum blevet et officielt auktionshus med hele brugerstaben som regelsættende auktionariuser? Jeg er helt med på, at manden har sat det op som en rigtig auktion, og derfor står det for egen regning, hvis nogen bliver sur...

 

Men det er da ikke noget at blive pigesur over.

 

Det er bare ting og derudover er det en ekstraordinær situation - det er jo ikke reglen at folk sælger til andre end højestbydende, så slå koldt vand i blodet. Der er ingen fare for at det bliver en tendens.

 

Problemet er, at Jakob har budt på en vare indenfor den, fra sælger, anførte tid, og grundet personlige årsager vælger sælger at sælge til anden side, dvs han følger ikke sine egne regler. Men sagen er jo sluttet, så der er ikte mere at gøre ved det. Det er bare en dum situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er da fuldstændig enig med Simon i af man enkelte gange skal tage den med ro. Er dog ret sikker på at Simon også vil føle sig godt og grundig irriteret hvis det var ham det gik ud over. Jeg kan sagtens se det fra begge sider, men har godt nok lettest ved at se det fra købers...

 

Sådan er det bare.... videre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at det er en dum situation og at tingene skulle have været anderledes. Der er bare ikke noget at gøre ved det, og Jakob som køber har ikke mistet noget, selvom jeg har fuld forståelse for at det er træls.

 

Jeg har respekt for en mand, der kan indrømme at han har lavet en fejl og sige undskyld. Det har Alex gjort og han har uden tvivl lært af det - end of story..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu