Noget Om At Mixe


moqtev

Recommended Posts

Tak skal I have - det er rart at høre. Frederik, jeg har ikke den store erfaring med livelyd, så det er nok ikke det store jeg kan bidrage med . men du er altid velkommen til at sende spørgsmål.

 

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt forstå du kan få tanken Kekle, men en gate er lavet til at lukke for lyden når den er svag og altså ikke overstiger threshold. Hvor en compressor skruer mere eller mindre ned når lyden er over threshold. Gaten er lavet til at fjerne/dæmpe uønskede lyde som fx toms der synger lidt med når man spiller på stortrommen. Gaten åbner så først når du faktsik spiller på tom'en. Håber det giver mening (det er lidt tidligt om morgenen)

 

Mvh

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 1 month senere...

Hej Morten

 

En stor kudos herfra :tu: .

For en glad amatør, som mig, som selv roder med demoer, lyd og alt hvad dertil høre er denne blog en ekstremt stor hjælp. Den er virkelig værdsat!.

 

Alt er dejligt velformuleret og ting som ellers ville være volapyk for os dødelige er fremragende illustreret i div. eksempler og alt er meget informativ.

Det er en virkelig stor hjælp at have en dybdegående forståelse for de forskellige plugins man har til rådighed, når man skal opnå den ønskede lyd... At vide hvad der skal til for at nå i mål, istedet for bare at dreje tilfældigt på knapperne er virkeligt tilfredstillende... Og det har jeg lært gennem din blog.

 

Jeg har lært virkeligt meget af at læse dine artikler om lyd og har fået mere gåpåmod til at springe ud i større lydprojekter selv.

 

Det er sgu cool at du gider at lære fra dig på den måde. :rock:

 

Vh. Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu