Antal Tammer


andersvestergaard

  

168 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

På et af legesættene i kælderen har jeg sat syv op således fra venstre mod højre: 16-13-10-8-12-14-18, men live mest bare tre 10-12-14 og en gang i mellem en 16.

 

Kan du ikke en eller anden dag sætte alt dit BLX op og skyde nogle billeder. Eller endnu bedre tag det hele med på TS-dag 2012?

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Pt. spiller jeg på 10-12-14. I en længere periode spillede jeg 13-16, men synes at jeg blev lidt begrænset af det.

 

Har flere gange prøvet at udvide mit sæt, men ender altid med at nøjes med et grundsæt. Smidder jeg alt-muligt tingeltangel så ender jeg med at spille alt for meget på det og alt for lidt beat.. Så det kan jeg sjældent holde ud ret længe ad gangen :P

Link til kommentar
Del på andre sites

13, 16, 16 i studiet

14, 16, 18 live

 

Hvad giver det at have to af samme størrelse tammer? er det forskellige serier/mærker, andre skind, stemt anderledes eller har du to identiske a'la nogen har 2 ens stortrommer - Altså en gulvtam til hver hånd?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad giver det at have to af samme størrelse tammer? er det forskellige serier/mærker, andre skind, stemt anderledes eller har du to identiske a'la nogen har 2 ens stortrommer - Altså en gulvtam til hver hånd?

 

Kort fortalt: Synes at der bliver for kort mellem 13 og 14, ligesom jeg synes en 14 er for lille. Samtidig synes jeg en 18 bliver for stor.

 

Til gengæld synes jeg at 16 er for fedt. Den lyder megafedt med høj klang og så sprød med dybt klask, så det er to helt identiske 16*16 som bare er stemt dybt og højt. Fungerer fremragende for mig...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kort fortalt: Synes at der bliver for kort mellem 13 og 14, ligesom jeg synes en 14 er for lille. Samtidig synes jeg en 18 bliver for stor.

 

Til gengæld synes jeg at 16 er for fedt. Den lyder megafedt med høj klang og så sprød med dybt klask, så det er to helt identiske 16*16 som bare er stemt dybt og højt. Fungerer fremragende for mig...

 

Men når du spiller live spiller du så med 16 og 18, hvorfor virker det bedre live end i studiet? Hvis der er anden forklaring end: "Det synes jeg bare" :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du ikke en eller anden dag sætte alt dit BLX op og skyde nogle billeder. Eller endnu bedre tag det hele med på TS-dag 2012?

 

Nimbas

 

Det ville jeg gerne, hvis jeg kunne finde ud af, at få billederne fra mit kort i kameraet og ind i pc´en, men de vil ikke tale sammen.

 

Jeg tror ikke, at jeg kommer til TS-dag og selv hvis jeg gjorde, har jeg ikke plads til at tage det hele med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men når du spiller live spiller du så med 16 og 18, hvorfor virker det bedre live end i studiet? Hvis der er anden forklaring end: "Det synes jeg bare" :)

Hmm det er egentlig sættet som virker bedre live, og det har tilfældigvis 18 tom:)

 

Jeg stemmer mine tammer meget højt live, så derfor kan jeg bære en 18. Ellers synes jeg faktisk at en 18 tom er alt for stor, men lige præcis live fungere det for mig.

 

I studiet bliver det for dybt, og jeg synes trommernes lydbillede mudre for meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Afhænger af, hvad jeg laver. Til big band og dans bruger jeg 10" og 14" og til heavy (hvad jeg helst spiller) bruger jeg 8" 10" 12" 14" og 16"

Mht bækkener bruger jeg 2 crash, 1 splash og ride til big band og dans og til heavy 4 crash, 3 splash, 2 ride og 1 china

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 1 month senere...

3 stk.

10" 12" 14" - Meget plain, men det fungerer jo udemærket.

Det er dog sket at jeg har taget 12" over på 10" plads..

...Og så ladet 10" blive hjemme :doo:

 

Mvh

Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu