Guest

Det Er Uretfærdigt At Være Trommeslager

Recommended Posts

kommer nok an på hvilke trommer/bækkener man spiller, og hvor mange jobs man spiller (og dermed hvor tit skind skiftes...

da jeg levede af det havde jeg udstyr for ca. 60-70k... købte skind for 4-5k om året, stikker 1-2k om året... plus det løse til reps.

men som andre siger: I DON*T GIVE A FLYING FU** :-).. trommer ER det fedeste at spille.. og skide svært, så jeg øver mig stadig ;-)

Der var det så lidt billigere med Roland trommer. 3-4 stikker årligt, og et mesh skind blev skiftet hvis scene fyrværkeriet havde brændt for mange huller i det. Ellers kan mesh skind næsten holde evigt. 1 år= ca 70 jobs + 5-6 øvere.

Du må bare tage en snak med bandet, hvordan du gerne vil have det som trommeslager. Andet er der ikke for? Dem jeg spillet accepterer da, det jeg gerne vil have.

haha.. ja el sæt er billigere i drift med stikker og bækkener ;-)

Men kabler? Og går de små sorte bokse ikke pludselig "Pfffut"?

Jow, el-sæt er ganske rigtig billigere i drift...hvis altså ikke "boksen" går i stykker. Derfor har jeg også 2 af slagsen, hvis nu den ene går "pfffut" på scenen. Og det er også nødvendigt med extra kabler - og extra lange kabler til hovedmixeren, hvis scenen er stor, og....!

Dermed stiger prisen på el-sæt jo! :huh:

Og - jeg troede faktisk, det var lettere at transportere el-sæt..men jeg er blevet klogere. Hvis man selv vil have god lyd på scenen, kommer man desværre ikke udenom gode monitorer. Og her er min erfaring, at det er nødvendigt med 2 stk. med mindst 15" bas-højttalere pga. BD og stereo-effekt ( - og hvis den ene går "pfffut"!)

Det både fordyrer sættet alvorligt - plus det er TUNGT!! :gross:

Jow, el-sæt er ganske rigtig billigere i drift...hvis altså ikke "boksen" går i stykker. Derfor har jeg også 2 af slagsen, hvis nu den ene går "pfffut" på scenen. Og det er også nødvendigt med extra kabler - og extra lange kabler til hovedmixeren, hvis scenen er stor, og....!

Dermed stiger prisen på el-sæt jo! :huh:

Og - jeg troede faktisk, det var lettere at transportere el-sæt..men jeg er blevet klogere. Hvis man selv vil have god lyd på scenen, kommer man desværre ikke udenom gode monitorer. Og her er min erfaring, at det er nødvendigt med 2 stk. med mindst 15" bas-højttalere pga. BD og stereo-effekt ( - og hvis den ene går "pfffut"!)

Det både fordyrer sættet alvorligt - plus det er TUNGT!! :gross:

Det er faktisk slet ikke så galt. Jeg har kun været ude for ganske få nedbrud fra 1990 til 2007 hvor jeg stemplede ud af kapellet.

Kabler, 4 stk ned i mixeren 1,5 m fra mit lydmodul. Var der lydfirma på, kørte jeg via stageboxen. Monitor signal retur til min lille monitormixer.

Transport, hele mit sæt sad i et Gibraltar bur på hjul der kunne køres direkte fra bandbussen til scenen og retur. Der skulle kun stilles pedaler til ST og HH, et microfonstativ til talkback, trommestol, lilletrommestativ med LT og selfølgelig montere TD10 lydmodulet som også skulle have kabler fra padsne. Sang microfonstativet sad direkte på Gibraltar racket, og skulle selvfølgelig også have et kabel.

Monitor, jeg startede med 2 monitorer, der blev til én, der blev til et par hovedtelefoner. sådan nogle kan selv jeg løfte.

Der hvor det gør ondt er på PA siden, når alle spiller over PA kræves der som bekendt ét der kan levere varen, og sådan noget vejer.

Samlet vægt af lyd og lys, + alt det løse var på ca. 2 tons. Jeg skal hilse og sige at jeg har slæbt min part. Og det er så heldigvis et overstået kapitel nu.

Jeg tror det er svært at lave regnskab fordi det er så forskelligt fra person til person.. Men jeg syntes dog at det er meeega uretfærdigt at de andre stå og venter på at jeg har sat mit set up, og hele tiden spørger.. kan du ikke lige rykke det lidt?

Men føler mig lidt som den i bussen med 1000 poser fra Brugsen som modtager onde blikke :P

Værste for mig pt, er at jeg ikke kan have mit eget fucking trommesæt i øveren!

Er ved at blive sindsygt, det der er lyder simpelthen af pap, har en dårlig opsætning, og ødelægger min kreativitet (Ja, jeg er ringe, så derfor kan jeg ikke spille på hvadsomhelst)

Jeg har noget hip hop kørende ved siden af trommerne, vor jeg fungerer som forsanger/rapper. det er sku meget rart, engang imellem bare at skulle bære en mikrofon! ;)

Hej

Nu har jeg spillet i et Brass Band gennem flere år, og når vi skulle flytte instrumenter og det er som følger:

Trommesæt i kasser og bækner

Pauker 4 stk.

Koncert storetromme på stativ 36 tommer

Rytme kasse

Xylofon

Klokkespil

+ vores egen nodestativer og tasker

Der var tit nogen som syntes det kunne vi nemt selv tage. Vi var 3 slagtøjsspillere. Vi følte os lidt udenfor når de andre, på f.eks. en cornet (Lille trompet) kun havde sit eget lille instrument og taske. Så jeg kan nemt føle hvordan i har det.