Skind: Emperor Vs G2


Smiley

Recommended Posts

Hej med-slagere!

 

Jeg overvejer at skifte fra coatede Evans G2 til coatede Remo Empereor på mine tommer, for at få en lidt mere åben lyd.

 

Jeg har med stor fornøjelse kigget på en "Tuning bible" som jeg fandt via dette forum: http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=6186.

 

Jeg bider mærke i at forfatteren kategoriserer Remo Emperor som et "heavyweight" skind:

 

Category 2. Single ply muffled or Heavy Weight such as the REMO Emperor, PowerStroke ......... The sound here goes more mellow compared to single ply with overtones becoming

less prevalent on the initial attack and less or minimal sustain.

 

Og Evans G2 som et "Two ply muffled" skind:

 

Category 3. ....... Two-ply muffled or wear resistant heads like REMO Pinstripe, Aquarian Response or Performance II or Double Thins and the classic Evans G2 .....

 

Det skal nævnes at hans opdeling er fra Kategori 1 som er jazz skind til Kategori 4 som er "heavy hitter" skind (i princippet). Han uddyber lidt mere, som i selv kan se hvis i følger mit tidligere link.... men jeg bider mærke i 2 ting:

  • Han placerer Emperor og G2 i forskellige kategorier.
     
  • Han definerer Pinstripe og G2 som værende i samme kategori.

 

Pinstripe er efter min opfattelse et meget dødt skind. Jeg spiller med G2 i dag, og føler netop også at de er en anelse for døde til min smag. Derfor burde sagen iflg. hele denne smøre være nogenlunde klar: Jeg bør spille med emperor, da disse er en anelse mere "åbne" i lyden, som jeg læser det.

 

MEN - når jeg så kigger på hhv. Remos og Evans hjemmesider læser jeg følgende:

 

Om G2:

A two-ply head (7mil each)...

 

Om Emperor:

...They’re made with two free-floating plys of 7 mil Mylar® film...

 

Det taler jo for, at jeg ikke vil opnå den store forskel ved at skifte fra G2 til Emperor. Derfor overvejer nu jeg at skifte til Remo Ambassador i stedet, som skulle være enkeltlags, 10mil.

 

Derfor vil jeg gerne spørge jer, der stadig hænger på, efter denne lange smøre: Er Evans G2 "tykkere" eller mere "lukkede/fokuserede" i forhold til Remo Emperor? Eller er det stort set det samme? Er der nogen der tilfældigvis har en stor viden om dette, eller som har prøvet begge slags skind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg ville heller ikke tøve med at putte dem i samme kategori. De minder _meget_ om hinanden.

Prøv ambassador - det gjorde jeg fornyligt og blev positivt overrasket. Man kan godt få en lækker fed lyd med dem, selvom det er enkeltlagsskind :tu:

 

Vh. Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes også, at skindene minder utrolig meget om hinanden. De er jo også begge 2-lags med samme tykkelse. :-o

 

Jeg synes bedst om G2, da coating hos Evans holder langt længere end hos Remo.

 

Hvis ikke du vil gå helt ned til Ambassador, så kunne du måske vælge Aquarian Double-Thin, som ligger placeret ca. imellem Ambassador og Emperor... :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder spændende.... jeg havde ikke hørt om double-thin modellen før nu.

 

Men jeg tror jeg prøver ambassador coated på toppen med ambassador clear i bunden (dermed et lidt tykkere bundskind end de diplomat jeg bruger nu) og så prøver jeg at se om det ikke kan give lidt rock lyd...

 

Måske endda amb. coated i bunden.... der er lidt at tænke over....

 

Men jeg skal da helt klart have prøvet de double-thin skind engang! :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu