The Adventures Of Rain Dance Maggie


jonaslind

Recommended Posts

Hey

 

Vi overvejer i coverbandet at spille The Adventures Of Rain Dance Maggie af Red Hot Chili Peppers.

Men den rytme med inkluderet koklokke er ved at tage livet af mig. (Jeg har desværre ikke en koklokke (endnu), så jeg bruger klokken på ridet.

 

Det er den frekvens der kommer 0.40 inde i

klip.

 

Nogenm som har en idé til hvordan jeg skal øve den op, eller om det vil være en dødssynd at udlade den fra nummeret? (Jeg synes selv den skal med, men har fandme svært ved den. Jeg ved ikke om det alternativt kan gå med, at sangerinden spiller den...

Link til kommentar
Del på andre sites

Svaret kan muligvis ikke blive mere banalt, men når jeg har problemer med at få lemmerne til at arbejde hver for sig (og så alligevel sammen) så "breaker" jeg stykket ned og spiller det laaaangsomt, først individuelt, og så 2, 3 og alle 4 lemmer sammen på kryds og tværs. Jeg kan ikke noder, men har udviklet mit eget noterings-system, som sikkert minder meget om noder, hvis jeg bare gad at sætte mig ind i det... Senere. Vil hellere slå på tromme!

Men på den måde lære jeg både det stykke jeg vil, samtidig kan jeg stjæle venstre/højre, hånd/fod og sætte det ind andre steder.

Jeg syntes den sang var tarvlig til at starte med, men må indrømme den er groet på mig. RHCP er #1! Chad = Groove king.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas :)

Jeg har griflet et lille nodestykke ned og mailet til dig.

Hvis du starter med kun at øve 16 delene med accenter. Accenterne er dine (færdige) koklokke slag. Når de sidder i skabet sætter du simpelt bd og sd på. Og når det så er på plads udelader du alle 16 dele på nær accenter. Så er koklokken på plads :)

Så kommer resten vist af sig selv ;)

 

Mange hilsner

A

Link til kommentar
Del på andre sites

... 1 og 2 og 3 og 4 ...

 

- prøv i de første 39 sek. at spille hi-hat kun på " -og-" ... så skulle ko-klokken komme helt af sig selv ... agtigt ... virker for mig her foran tastaturet ... ( har ikke prøvet bag kedlerne )

:cigar:

 

- lidt alá det samme som når han spiller mellemstykket med "åbner hat på "-og-" " ....

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jonas :)

Jeg har griflet et lille nodestykke ned og mailet til dig.

Hvis du starter med kun at øve 16 delene med accenter. Accenterne er dine (færdige) koklokke slag. Når de sidder i skabet sætter du simpelt bd og sd på. Og når det så er på plads udelader du alle 16 dele på nær accenter. Så er koklokken på plads :)

Så kommer resten vist af sig selv ;)

 

Mange hilsner

A

Mange tak for din mail, den er vist nok til at forstå. Giver det en chance.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må sgu indrømme jeg ikke helt har fattet, hvad der er du er ude efter, men her er noderne til det, hvis det hjælper... :-)

 

Kanon, det er sgu da til at gå til.

Mange tak.

Ja det kan godt være, at jeg ikke har forklaret mig ordentligt, men det er lige præcis hvordan slagene (koklokke) falder samtidig med rytmen på bd og lilletromme.

Jeg skal ha øvet den meget, for jeg vil gerne have den lige i skabet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må sgu indrømme jeg ikke helt har fattet, hvad der er du er ude efter, men her er noderne til det, hvis det hjælper... :-)

 

Jamen dog. Der er intet nyt under solen.

Det er jo den såkaldte 2/3 bossanova clave, spillet hen over en standard "Bord og stol" rytme.

 

Mvh. P.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Hey

 

Vi overvejer i coverbandet at spille The Adventures Of Rain Dance Maggie af Red Hot Chili Peppers.

Men den rytme med inkluderet koklokke er ved at tage livet af mig. (Jeg har desværre ikke en koklokke (endnu), så jeg bruger klokken på ridet.

 

Det er den frekvens der kommer 0.40 inde i

klip.

 

Nogenm som har en idé til hvordan jeg skal øve den op, eller om det vil være en dødssynd at udlade den fra nummeret? (Jeg synes selv den skal med, men har fandme svært ved den. Jeg ved ikke om det alternativt kan gå med, at sangerinden spiller den...

 

Hej jonas.

 

Jeg tror jeg er med på hvad du mener. Chad Smith bruger normalt en percussionist til at lave ko-klokken live, for at han kan holde 8-delene på hi-hatten. Det du søger er vel at kæde koklokken ind i dit beat med stortromme og lilletromme?

 

Jeg kan uploade en video til dig hvor jeg spiller det langsomt hvis det evt. kan hjælpe dig i så fald du ikke endnu har fundet ud af hvordan du lige skal fyre den af på scenen ;)

 

/ Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu