Hvad For Nogle Trommestikker Er Bedst?


RJDRUMMER

Recommended Posts

Hey alle sammen derude.

 

Jeg vil gerne have nogle forslag om hvilken trommestik jeg skal vælge.

 

Jeg vil gerne have nogle stikker der dur til rock og heavy metal.

 

Jeg vil gerne have en stik der er holdbar som ikke er for tung.

 

Tak for hjælpen på forhånd :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er 100% ens egen subjektive mening. Mærker som Vic Firth, Vader, Regal Tip, Promark og Wincent er mærker som holder. Du må bare hen til lokale trommepusher og prøve dig frem.

Mærket Ahead er også en mulighed. Det er aluminium stikker med plastisk udover som beskyttelse. Personligt selv synes jeg de er ringe. De er tunge, dårlig rebound, grimme og da jeg brugte dem i en periode, havde de også en tendens til at smadre skind og bækkener lettere end træstikker.

Og til sidst: Hold dig fra de billige trommestikker. De er elendige og knækker enormt let.

 

God jagt! ;)

  • Upvote 3
Link til kommentar
Del på andre sites

Størrelsen af trommehovedet betyder noget, jeg antager du ikke er til stikker med små hoveder, da disse prikker mere med mere stikdefinition, men mindre lyd end store hoveder (jazzfolket har en tendens til at spille med små hoveder).

 

Jo tungere stik, desto højere volumen

 

 

... men du, det er lidt et spørgsmål om smag, fx har størrelsen af dine hænder rigtig meget at sige.

Redigeret af OakMan
Link til kommentar
Del på andre sites

Vic Firth's holdbarhed er altså blevet udkonkurreret. Jeg er ked af at sige det. Jeg har altid spillet med Vic firth, og var overbevist om, at det ikke blev bedre.. Indtil jeg prøvede Vater. Jeg kan ikke tale på alle mærkers vegne, men de mærker, som jeg har brugt over 20 par af, syns jeg godt jeg kan udtale mig om: Vic Firth og Vincent og desuden mange andre mærker, har en tendens til at have fejl i træet, som gør, at de knækker på ikke-selvforskyldte måder, mens de stadig har lang levetid tilbage.

Vater er the shit, hvis du spør' mig. Hvert eneste par jeg har brugt (30+) har holdt indtil de er helt flossede.

- Selvfølgelig bare min erfaring. :uhm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vader er også min foretrukne stik. De holder. Jeg kan også godt anbefale at købe 2. sort., du bør dog forsøge at parre stikkerne så de passer sammen vægt-mæssigt, da det kan have en del at sige, og tjek i butikken at de er lige. 2. sort. kan godt være lidt/meget skæve, og det kan være ret generende hvis man gerne vil spille hurtigt. Spiller selv rock og bruger 5A "good-wood" hickory.

Men da det er ret individuelt, så ned i butikken og prøv dig frem.

Har du en slager du gerne vil ligne, så tjek evt. hvad han spiller med. Måske det også er noget for dig.

:rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er 100% ens egen subjektive mening. Mærker som Vic Firth, Vader, Regal Tip, Promark og Wincent er mærker som holder. Du må bare hen til lokale trommepusher og prøve dig frem.

Mærket Ahead er også en mulighed. Det er aluminium stikker med plastisk udover som beskyttelse. Personligt selv synes jeg de er ringe. De er tunge, dårlig rebound, grimme og da jeg brugte dem i en periode, havde de også en tendens til at smadre skind og bækkener lettere end træstikker.

Og til sidst: Hold dig fra de billige trommestikker. De er elendige og knækker enormt let.

 

God jagt! ;)

 

What he said.

 

VATER OG VIC FIRTH har jeg indtryk af holder rigtig godt!

 

Har dog læst i ovenstående indlæg, at VATER er the best.

 

Men prøv dig frem :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Siden jeg for år tilbage fandt Bsticks, har jeg ikke brugt andet.

 

Ekstremt holdbare - parret efter vægt og balance - DANSK produceret - behandlet med bivoks.

King-serien er Hickory - Queen-serien er Maple.

 

Jeg bruger:

Cafe: Queen Taffel

Band: King Jazz

- og: Brush stick WW, med o-ring til justering.

 

Check dem ud her: www.b-stick.com

 

/ Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

Vælg Vater FORDI: :doo:

 

De holder meget længere....!!

 

 

Vejer ikke spor meget ... !! - som er en bonus ..

 

Også er de længere....

 

- jeg spiller for det meste Rock osv. bruger Vater 7.A fungerer rigtig godt for mig ....

 

 

Vater er en del bedre og spille med end Vic Firth - Men HUSK dette er hvad jeg føler for og mener .... :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vælg Vater FORDI: :doo:

 

De holder meget længere....!!

 

 

Vejer ikke spor meget ... !! - som er en bonus ..

 

Også er de længere....

 

- jeg spiller for det meste Rock osv. bruger Vater 7.A fungerer rigtig godt for mig ....

 

 

Vater er en del bedre og spille med end Vic Firth - Men HUSK dette er hvad jeg føler for og mener .... :tu:

Tjae.. VATER!

Godt ord Jonathan

Link til kommentar
Del på andre sites

Siden jeg for år tilbage fandt Bsticks, har jeg ikke brugt andet.

 

Ekstremt holdbare - parret efter vægt og balance - DANSK produceret - behandlet med bivoks.

King-serien er Hickory - Queen-serien er Maple.

 

Jeg bruger:

Cafe: Queen Taffel

Band: King Jazz

- og: Brush stick WW, med o-ring til justering.

 

Check dem ud her: www.b-stick.com

 

/ Jess

 

Hvor fedt Jess! Jeg har spillet med Vic Firth i mange år, men da jeg lærte at spille var der B-sticks der var til rådighed i musikskolen og derfor også dem jeg kom til at spille med hjemme - dem tror jeg jeg skal prøve igen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger personligt også Vic Firth 5A. Før i tiden har jeg spillet Regal Tip, men de holder ikke så længe som Vic Firth gør..

 

Køb aldrig kulfiber-stikker! den eneste fordel er deres holdbarhed. de er vægtet dårligt og har en forfærdelig lyd..

 

Men der er godt nok nogle spændende forslag til forskellige stikker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med dem af kulfiber? Kender dem ikke men så dem lige forleden dag.

 

 

 

Køb aldrig kulfiber-stikker! den eneste fordel er deres holdbarhed. de er vægtet dårligt og har en forfærdelig lyd..

 

 

Jeg vil varmt anbefale kulfiberstikker!

Spiller selv med Carbosticks 5A og 7A gennem flere år, og synes simpelthen, at de er noget af det bedste jeg har opdaget indenfor trommeverdenen.

De holder bare nærmest evigt uden at tabe vægt undervejs og har en rigtig god rebound og lyd på både skind og bækkener.

 

Jeg går aldrig tilbage til træ-stikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 år senere...

Hej RDdrummer

Har lige netop spurgt på det samme - og det jeg har fundet ud af nu, er at de bedste og mest solide men samtidigt stadig smidige mv. er B-stick 's  trommestikker.

De er alle fremstillet af den helt rigtige Hichoky træsort som er den bedste og den der holder bedst til vores type musik.  Desuden er den faktisk fremstillet i Danmark - så du støtter endda også danske arbejdspladser mv.   Virksomheden ligger i Lyngby - så hvis du en dag kommer til sjælland ville jeg sige at de er et besøg værd.  Ellers se på deres udemærkede hjemmeside der er alle oplysninger - ellers ring til dem det gjorde vi. og de er rigtig hjælpsomme.   MVH   C

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu