Til Alle Jer Jazzrødder...


molu

Recommended Posts

Halløj folkens!

 

her en lille solo fra en af vores koncerter med Stefano Bollani Trio i Italien.

 

Meget af min tid i øjeblikket går med at rejse rundt på europæiske jazzfestivaller med dette lille orkester (som jeg iøvrigt er svært stolt af)

 

Vi spiller 3 koncerter 1-2-3 december i Jazzhus Montmartre i Kbh. Kom endelig forbi hvis i skulle have lyst ;)

 

 

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Rasmus Vorm

Du har en fantastisk lyd! Hvilke skind du bruger, og hvordan du stemmer dine trommer! (især din stortromme)

- det helt vildt at høre hvor sikre på hvor i har hinanden. 0:30

 

 

waw!

 

...og i øvrigt du har god grund til at være svært stolt, dit spil er meget inspirerende! Hvis man ikke har mulighedfor at komme og hører jer, spiller i andre steder - eller ligger der mere fra den koncert på tuben?

 

Redigeret af Rasmus Vorm
Link til kommentar
Del på andre sites

...og en med børster ;)

 

 

 

Hold nu kæft hvor er det lækkert!!!!!

 

Jeg overgiver mig! Vil nu bruge denne ellers dybt irriteredne smiley for første og nok sidte gang på ts:

 

:whiteflag:

 

Du' for sindssyg!

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak venner for jeres søde ord...

 

jeg tør godt vise det her frem, for jeg synes selv det er lige præcis den slags trommespil- og musikalsk formidling jeg har brugt hele mit liv på at fremelske og opdyrke.

 

Jeg har spillet trommer hver eneste dag siden jeg var 5 år gammel...

 

Det fede ved denne trio er jeg helt fri og kan gøre lige hvad der passer mig - jeg føler faktisk at jeg i denne sammenhæng har mere "hul igennem" end i mange andre sammenhænge og det er en helt vild fantastisk fornemmelse, at spille med to sjælevenner og musikalske brødre - musikken flyder uden hindringer når vi spiller sammen - det er en gave !

 

svar på jeres spørgsmål:

 

sound:

 

Jeg spiller på et backline udlejnings yamaha maple custom sæt 10-12-14-18 + snare - ikke noget fancy stuff - alle skind er coatede remo ambassador. Jeg stemte dem til lydprøven og stortrommen er bare dæmpet en smule med et håndklæde, der ligger op ad slagskindet....det gør Brian Blade ved jeg - så det gør jeg også ;)

 

Mine bækkener er Sabian hele vejen:

 

22" AA Raw Ride m/ en nitte

20" Artisan Light Ride

18" Artisan Crash

17" HHX Extreme crash

14" artisan hihat

 

stikker: Vic Firth AJ2 og Heritage Brushes

 

Det er vores faste lydmand Roberto Lioli, der har mixet lyden, og han er suverænt den bedste livelydmand jeg kender til akustisk musik !

 

tak igen og please enjoy...;)

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tør godt vise det her frem, for jeg synes selv det er lige præcis den slags trommespil- og musikalsk formidling jeg har brugt hele mit liv på at fremelske og opdyrke.

 

...og det kommer 100% ud til lytteren, ved ikke lige hvad det er med dig, -men hver gang jeg er faldet over et klip med dig på Youtube har jeg bare altid været nød til at høre det til enden... og det siger ikke så lidt :tu:

Jeg bliver sku pavestolt over at vi har Danske trommslagere i den klasse du tilhører Morten.

Jeg er fan!

 

Jeg voksede op i den tro at Buddy Rich var den eneste jazztrommeslager i verden med hastighed, teknik, stil og smag - og derfor er det fedt at vide vi har een i Danmark også nu.

 

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Wow!

Det er virkelig inspirerende materiale!

Kan næsten ikke vente med at komme hjem og lege wannabee med albuen!

må man spørge hvor meget af jeres musik der er improviseret?

har i hele former i følger, eller er det bare at skrue op for polyrytmikken,

og så lave lir over nogle rundgange?

By the way, meget fedt at der dukker en Dave Weckl solo op på youtube lige efter din video 3Dwink.gif.

respekt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu