Coated Ambassador På Toppen, Hvad Så I Bunden?


Maddiedrums

Recommended Posts

Jeg ville heller ikke tøve med, at sætte Amb i bunden også. Jeg har selv Emp på toppen og Amb i bunden, men det er nu mere fordi jeg er nærrig ;-) .

 

Så både top - og bundskind coatede? Og stemmer i så bundskind højere eller lavere end top? Det kan godt drille en gang i mellem nemlig! :hmm:

 

/Maddie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated amb i top og bund. Stem bundskindet en lille terts højere end topskindet. Det virker til det meste.

 

Reelt kommer det selvfølgelig an på, hvilken lyd du går efter og hvilke trommer skindene sidder på. Eksperimenter lidt med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så både top - og bundskind coatede? Og stemmer i så bundskind højere eller lavere end top? Det kan godt drille en gang i mellem nemlig! :hmm:

 

/Maddie.

 

 

Undskyld, man skulle tro at jeg var pissevissen, men jeg havde overset at du skrev coated. Jeg har clear i top og bund :argh:.

Link til kommentar
Del på andre sites

En varm og dyb lyd!

 

start med at håndspænde,,, min gulvtam er faktisk kun spændt med hånden (og vægt fra din anden håndflade,)

 

og sync din top og bund til at starte med.

 

og ja bruge coated i top og bund, eller hvis du vil have en mere kontroleret tone så sæt emporor på top,

Link til kommentar
Del på andre sites

start med at håndspænde,,, min gulvtam er faktisk kun spændt med hånden (og vægt fra din anden håndflade,)

 

og sync din top og bund til at starte med.

 

og ja bruge coated i top og bund, eller hvis du vil have en mere kontroleret tone så sæt emporor på top,

 

Det vil jeg prøve! Mange tak. Lige hurtigt, kan du så forklare hvad Sync vil sige? :-)

 

/M

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså enig.. Bruger coated emperor over enten clear, eller coated ambassador på 90% af mine toms.. Clear i bunden, hvis der skal mere pop på drengen.

 

Kan bare sjældent få emperor til at fungere på de gl Ludwig.. Weird

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Fordi MD havde vanvidsudsalg på Renaissance Diplomat (10, 12, 14 for en hund) prøvede jeg lige kombinationen af Coated Ambassador over førnævnte diplomat. Jeg kan godt lide lyden. Masser af klang og varme. 16" GT har dog ambassador i bunden, ellers bliver den for levende. Jeg stemmer fra gulvtammen og opad. Bundskind er højere stemt end topskind. ikke noget bestemt interval.

 

Når intervallet mellem slagskindene på de forskellige tammer er passende, stemmer jeg bundskindene op, indtil klangen er der. Og det er som andre nævner ofte i intervallet en lille terts over slagskindet eller deromkring.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Med frygt for at blive stemplet som "really weird" vil jeg driste mig til at komme med den kombination der lige for tiden sidder på mine toms (Pearl Masters All Maple 10, 12 & 16):

 

Clear Pinstripe i toppen og clear Emperor i bunden

 

-ja, jeg sagde emperor i bunden ! :confused:

Nogen vil nok mene at det vil lyde som at slå i en bunke vådt vasketøj, men jeg synes der er så meget naturlig klang i mine toms at de godt kan tåle det, og at emperor giver en rigtig god bund.

Ok, jeg indrømmer gerne at jeg godt kan li' en "kontrolleret" lyd ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare rolig Erik, jeg synes ikke du er mærkelig ;-)

 

Ved lejlighed vil jeg prøve at smide clear Emperor under coatede Emperor på min 16 og 18 (tynde Premier birkekedler) bare for at høre effekten af det. Pt. har jeg clear amb. under coatede Emperor og det er perfekt på min 13x9, men mine gulvtammer er lidt svære at styre synes jeg (måske også fordi jeg er gået fra nye støbte reifer og tykkere kedler, til gamle pressede og de supertynde Premier-kedler) - ja, det skal sgu ha' et forsøg ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu