Hjælp - Pinstripe Som Bundskind ?


jesusogjonathan

Recommended Posts

Til pop/rock/heavy er Emperor/Ambassador kombinationen den helt rigtige - efter min mening. Jeg bruger klare skind, men det er en smagssag. Køb et REMO seiding-skind til lilletrommens bund.

Tjek lige Thomann.de og moderndrums.dk inden du handler. Begge har rigtig gode priser. Fragten fra Tyskland er ikke dyrere end fragt fra jylland...

Redigeret af andersvestergaard
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg misforstod noget - sorry!

Men altså hvis du vil have en lidt "død" og mørk lyd med meget punch kunne Pinstribe på top og amb. på bund være perfekt! - begge clear!

 

Men Emperor er som andre har sagt det, MEGET åbne i lyden i forhold til Pinstribe..

 

Så hvis du vil have mere åben lyd kunne Emp. på top og Amb. på bund være perfekt.

 

Alt efter hvad du søger..

 

Men resoskind er vigtige - no doubt!

Redigeret af mumrik
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Denne tråd er jo nærmest løbet løbsk, og jeg vil da gerne være behjælpelig :)

 

 

Jeg spiller selv en ordentlig gang deathcore, hvor en solid trommelyd er at foretrække (solid er et lamt ord ja, men en piv-åben tam-lyd ville jeg absolut ikke foretrække.)

Jeg spiller med Clear emperor over clear ambassador, og ja den er mere åben end pinstripe, men det skyldes jo, at pinstripe er s dæmpet, at du knap finder tone.

 

Emperor giver en god, dyb, fed rock lyd med tilpas meget tone. Jeg ville aldrig i livet foretrække et pinstripe frem for emperor, bortset fra, at et billigt/begyndersæt sandsynligvis er nemmere at få til at lyde godt, med et "dødt" skind som pinstripe.

 

 

hvis du spiller alt fra jazz til metal, så kan du ikke bruge pinstripe - det er simpelthen for dødt til jazz...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Et billigt/begyndersæt er sandsynligvis nemmere at få til at lyde godt, med et "dødt" skind som pinstripe.

 

hvis du spiller alt fra jazz til metal, så kan du ikke bruge pinstripe - det er simpelthen for dødt til jazz...

 

Helt enig, i at hvis jazz er på banen bare engang imellem ville pinstripe være et ret dårligt valg.

Men hvis det primært (og der mener jeg NÆSTEN kun) er rock'n'roll you know, så er det et godt bud med pinstripe.

 

Langt hen ad vejen er det jo, som så meget andet, en smagssag...

Redigeret af mumrik
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Helt enig, i at hvis jazz er på banen bare engang imellem ville pinstripe være et ret dårligt valg.

Men hvis det primært (og der mener jeg NÆSTEN kun) er rock'n'roll you know, så er det et godt bud med pinstripe.

 

Langt hen ad vejen er det jo, som så meget andet, en smagssag...

 

Jeg har tilfældigvis været ude og prøve den skind opsætning som jeg vil købe ...

( shit) det lyder som jeg vil have det ;) - Nu skal det bare bestilles !!

 

Tak for alt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har tilfældigvis været ude og prøve den skind opsætning som jeg vil købe ...

( shit) det lyder som jeg vil have det ;) - Nu skal det bare bestilles !!

 

Tak for alt :)

Hvad blev det så Jonathan? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du får det lige her ... :tu:

 

 

- Coated Emperor top

- Clear Ambassador bund

 

- Powerstroke 3 coated ( lilletrommme )

- Ambassador clear bund ....-

 

;-)

Det lyder skide fedt:P

Held og lykke med det da!

Du må gerne lige evaluere lidt på Powerstroke, skal også snart have nyt snare skind:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu