Hvilken Ludwig Finish Er Det Her?


Michael93

Recommended Posts

Hej alle i kære trommeslagere!

 

Jeg ved ikke om i alle kender til den ultimative fede moderne blues duo The Black Keys, bestående af Dan Auerbach på guitar og Patrick Carney på trommer.

 

De har netop udsendt deres 8'ende album, El Camino.

 

Patrick Carney har stortset altid spillet på vintage trommer mest 60'er eller 70'er ludwig eller noget 70'er slingerland. Hans "nye" trommesæt han har med på tour nu, er også et Ludwig og dets finish er så svedigt! Jeg har aldrig set noget lignende, det er en form for regnbue-finish.

 

Tjek det ud her:

The Black Keys - Gold On The Ceiling

 

og fortæl mig endelig hvis i kender til finish'en.

 

Venlig Hilsen Michael :)

Redigeret af Michael93
Link til kommentar
Del på andre sites

I don't know, men tænker da man kan lave noget tilsvarende, med sit helt eget præg, ved at bruge forskellige farver sparkle-coatings og en del tålmodighed samt håndelag. Men ja, det ser meget fedt ud :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjae smag og behag :-)

 

Ikk det jeg kalder ultimativt fedt spillet.. Men hva faen.. Nok nerver på

 

Finish er forskellige striber af glitter eller sparkle farver.. Findes ikke standard tror jeg, men det kan laves.. Tia drums er ret gode til at skære sådan noget ud.. Men sålænge det "kun" er striber, så kan man måske selv prøve..

Link til kommentar
Del på andre sites

Du er IKKE den eneste... og for at være ærlig, så ligner han noget der er løgn også.. Men altså det ligner at trommerne er symetriske fra midten og ud. Det kunne være mere tight, især efter de første 20 sekunder begynder det at blive rigtigt kedeligt at høre på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Denne optagelse kommer slet ikke Patrick Carney's evner bag et trommesæt til fulde. Det er faktisk en rigtigt dårlig performance, han plejer normalt at spille med meget mere energi og langt mere tight end han gør i dette klip. Dette klip er kun for at vise hans trommesæts finish, da han ikke tidligere har brugt dette sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Finish er forskellige striber af glitter eller sparkle farver.. Findes ikke standard tror jeg, men det kan laves.. Tia drums er ret gode til at skære sådan noget ud.. Men sålænge det "kun" er striber, så kan man måske selv prøve..

 

Men, tak for svaret Henrik! Jeg ville egentlig bare have opklaret om det var en "rigtig" finish, men det lyder som om det er noget hjemmelavede noget? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes han spiller helt godt og ser rigtig cool ud.

Sådan er det tit herinde: De slagere og bands de andre kan lide, synes jeg er super kedelige og det jeg kan lide synes de andre er forkert. Jeg synes også at der er mange der er lidt hurtige til at dømme musik ude (måske er jeg bare blevet gammel).

 

Møgfed finish

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes han spiller helt godt og ser rigtig cool ud.

Sådan er det tit herinde: De slagere og bands de andre kan lide, synes jeg er super kedelige og det jeg kan lide synes de andre er forkert. Jeg synes også at der er mange der er lidt hurtige til at dømme musik ude (måske er jeg bare blevet gammel).

 

Møgfed finish

 

Synes også finishen er møgfed - og er helt enig med dig Niklas. Han er da topfed slager (og virker som en cool fyr). The Black Keys overrasker mig vildt her, der er fed attitude i musikken og god rock'n'roll-feel - tror jeg har baseret min idé om bandet på et tyndt grundlag, jeg skal ihvertfald dykke lidt ned i det kan jeg høre.

 

Jeg har det vildt svært med slagere der er halvt menneske, halvt metronom. Det bliver så forbandet sterilt og sjælløst. Her ser man en slager, der spiller musik - jeg kan li' det kan jeg ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det jo nok trommerne som værten syntes er fede og det er de også, men så hører alt det fede også op må man sige. Jeg håber sandelig han gør det bedre i andre sammenhæng. Den trommeslager der syntes at han er super og spiller godt, bør nok øve sig noget mere og lytte en hel del andre trommeslagere som kan spille.

 

Hilsen Finn.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK Bornholmer Finn, jeg skal nok øve mig...

Så kan du jo lade være med at øve dig. Både i at spille trommer og i at lytte til musik.

 

Personligt synes jeg det er en pænt fucked up indstilling at lægge for dagen: at musik kan spilles forkert. Jeg tror der er uendeligt meget mere at lære ved at være åben og fokusere på at finde det fede i det de andre gør.

 

Du kan nu vælge ikke at fortsætte med at tro at du kan afgøre hvad der er forkert kunst og hvis ikke virkeligheden rammer dig er det sikkert en fed følelse. Den her trætte gamle mand er bare bange for at du en dag kommer til at fortryde.

 

Held og lykke

Link til kommentar
Del på andre sites

Der røg liige en negation for meget i. Sætningen lyder:

 

Du kan nu vælge at fortsætte med at tro, at du kan afgøre hvad der er forkert kunst - og hvis ikke virkeligheden rammer dig er det sikkert en fed følelse. Den her trætte gamle mand er bare bange for at du en dag kommer til at fortryde.

 

Ja, nu med tegnsætning

Link til kommentar
Del på andre sites

Der røg liige en negation for meget i. Sætningen lyder:

 

Du kan nu vælge at fortsætte med at tro, at du kan afgøre hvad der er forkert kunst - og hvis ikke virkeligheden rammer dig er det sikkert en fed følelse. Den her trætte gamle mand er bare bange for at du en dag kommer til at fortryde.

 

Ja, nu med tegnsætning

Link til kommentar
Del på andre sites

OK Bornholmer Finn, jeg skal nok øve mig...

Så kan du jo lade være med at øve dig. Både i at spille trommer og i at lytte til musik.

 

Personligt synes jeg det er en pænt fucked up indstilling at lægge for dagen: at musik kan spilles forkert. Jeg tror der er uendeligt meget mere at lære ved at være åben og fokusere på at finde det fede i det de andre gør.

 

Du kan nu vælge ikke at fortsætte med at tro at du kan afgøre hvad der er forkert kunst og hvis ikke virkeligheden rammer dig er det sikkert en fed følelse. Den her trætte gamle mand er bare bange for at du en dag kommer til at fortryde.

 

Held og lykke

 

:tu:

 

At smag og behag er forskellig er én ting, men ligefrem at sige at andre er dårlige til at spille trommer fordi de ikke mener at det vigtigste ved musik, er at den bliver spillet "korrekt" - det synes jeg er noget af en holdning. Sådan er vi så forskellige

Redigeret af Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Den trommeslager der syntes at han er super og spiller godt, bør nok øve sig noget mere og lytte en hel del andre trommeslagere som kan spille.

 

 

Hmm... Finn.. den sætning tror jeg måske du selv fortryder?... du plejer at være ret fornuftig jo :-)

 

smag og behag er aldrig ens, og andres mening kan være lige så god som ens egen :-) ... selvom det kan være r** irriterende ;-)

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu