Hvilke Skind Skal Jeg Vælge?


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

Jeg vil skifte skind på slagsiden af mine tams (ikke lille- og stortromme)... men mangler inspiration til hvilken type skind det skal være... :doo:

 

Jeg vil gerne have en allround lyd på trommerne, da jeg fortrækker en lyd som både kan bruges til jazz og fusion. Dvs. at der gerne må være dybde, men også top i skindet.

 

Hvis det har indflydelse på valget af skind, så kan jeg oplyse, at jeg spiller på Gretsch Custom drums, og at det er Remo Ambassador clear jeg har som bundskind.

 

Hvad kan I anbefale? :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Evans og Remo er rimeligt meget same-same. Evans er bare lidt dyrere, så derfor er der flere der bruger Remo (imo).

 

 

Det synes jeg nu ikke helt passer... Jeg synes generelt at Evans skind lyder meget plastik agtigt og så føles de endnu værre. Det kan selvfølgelig være fedt på visse morderne trommesæt... Men hvis der er tale om et Gretsch sæt, så synes jeg at det ville være synd og skam at putte Evans skind på.

Remo lyder meget varmere og rundere...

Deres coating holder godt nok ikke lige så lang tid... Tilgengæld føles den naturlig og lækker, hvorimod Evans føles stiv og ufølsom... Og jeg vil langt hellere spille med god lyd i 6 mdr. end dårlig lyd i 10 mdr...

Og synes nu heller ikke der er den store prisforskel..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det synes jeg nu ikke helt passer... Jeg synes generelt at Evans skind lyder meget plastik agtigt og så føles de endnu værre. Det kan selvfølgelig være fedt på visse morderne trommesæt... Men hvis der er tale om et Gretsch sæt, så synes jeg at det ville være synd og skam at putte Evans skind på.

Remo lyder meget varmere og rundere...

Deres coating holder godt nok ikke lige så lang tid... Tilgengæld føles den naturlig og lækker, hvorimod Evans føles stiv og ufølsom... Og jeg vil langt hellere spille med god lyd i 6 mdr. end dårlig lyd i 10 mdr...

Og synes nu heller ikke der er den store prisforskel..

 

Det synes jeg ikke er rigtigt, men sådan er lyd jo subjektiv. Og nej, prisforskellen er next to nothing, men hvis man synes det er det samme, så er valget jo nemt.

 

Jeg spiller i øvrigt med Evans.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det synes jeg ikke er rigtigt, men sådan er lyd jo subjektiv. Og nej, prisforskellen er next to nothing, men hvis man synes det er det samme, så er valget jo nemt.

 

Jeg spiller i øvrigt med Evans.

 

Jeps... Alle har forskellige meninger... Nu har jeg fortrinsvis prøvet skind på vintage trommer med 3 lags kedler og forstærkningskanter. Og på den slags trommer lød Evans altså meget billigt og dårligt. Det har nok også noget med sagen at gøre... Evans kan sikkert sagtens være fedt på moderne trommer med tykkere kedler og skarpere kanter...

 

Jeg spiller Remo

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated ambassador ALL THE WAY!

 

Disse skind kan stemmes og dæmpes til ALLE genre!

 

Mht. holdbarhed findes der skind med længere levetid! Men for mig er coated amb. det mest vellydende og alsidige skind på markedet :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps... Alle har forskellige meninger... Nu har jeg fortrinsvis prøvet skind på vintage trommer med 3 lags kedler og forstærkningskanter. Og på den slags trommer lød Evans altså meget billigt og dårligt. Det har nok også noget med sagen at gøre... Evans kan sikkert sagtens være fedt på moderne trommer med tykkere kedler og skarpere kanter...

 

Jeg spiller Remo

 

Jeg kæmpede i lang tid med at få min roger til at lyde godt uden held med remo båede pinstripe , ambassador og emporor og så fik jeg mit slingerland der havde evans på og det lød meget som plast. Og så huggede jeg rogers skindene til mit nye slinger. men satte så evans på rogers og vupti så lød rogers pludslig fedt.

 

Jeg tror det er slttet der er den store faktor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så længe du holder dig fra at bruge Evans på din lilletrommen. Føj hvor en træls plastik fornemmelse for enden af mine stikker... Der er lidt mere "sug" i clear skind, frem for de coatede. De coatede ambassador skind fungere rigtigt godt ved lidt højere frekvenser, men skal din 16" gulvtam stemmes godt ned, ville man (jeg) nok sætte et clear ambassador eller emperor på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv også at tjekke Remo's Vintage Ambassador skind ud. En god mellemting mellem Emporer og Ambassador. Jeg har selv brugt dem på mit Slingerland det seneste halve år, og aldrig har jeg været så tilfreds. Især til højere stemninger synes jeg de har en fordel i forhold til almindelige Ambassadors, da de har mere fylde og ikke bliver lige så "spinkle", som jeg godt synes Ambassador kan hvis det stemmes højt,

Link til kommentar
Del på andre sites

Så længe du holder dig fra at bruge Evans på din lilletrommen. Føj hvor en træls plastik fornemmelse for enden af mine stikker... Der er lidt mere "sug" i clear skind, frem for de coatede. De coatede ambassador skind fungere rigtigt godt ved lidt højere frekvenser, men skal din 16" gulvtam stemmes godt ned, ville man (jeg) nok sætte et clear ambassador eller emperor på.

 

peter erskine påstår noget andet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay... lad os dvæle lidt ved holdbarhed...

 

Hvad holder så længst... et coated eller clear ambassador?

 

Coated holder længere. Ambassador holder rigtig nok ikke så længe som Emperor, specielt ikke hvis du spiller kraftigt, men til gengæld er de jo ofte billigere.

 

Med de behov du opstiller ville jeg smide coatede ambassador på hele pivtøjet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay... lad os dvæle lidt ved holdbarhed...

 

Hvad holder så længst... et coated eller clear ambassador?

 

Coated holder langt længere.. Clear mister spændstigheden og evnen til at stemme rent efter få uger.. Men de lyder fedt så længe :-)

 

Vil helt klart anbefale Coated Emperor .. Verdens mest alsidige tom skind.. Basta

 

Men coated ambassador er Også det vildeste.. Hvis du vil han en lidt lyserer lyd med mere top

 

Kommer også an på hvilke trommer de skal på..

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated holder langt længere.. Clear mister spændstigheden og evnen til at stemme rent efter få uger.. Men de lyder fedt så længe :-)

 

Vil helt klart anbefale Coated Emperor .. Verdens mest alsidige tom skind.. Basta

 

Men coated ambassador er Også det vildeste.. Hvis du vil han en lidt lyserer lyd med mere top

 

Kommer også an på hvilke trommer de skal på..

Det er Gretsch Custom tams der skal nye skind på... :-)

Men har lige fundet ud af, at der også er Remo's ambassador X skind:

 

http://www.drumcity.dk/produkter/skind/remo/ambassador_x/

 

...som nærmest en mellemting mellem ambassador og emperor.

 

Kender nogen disse skind?

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er Gretsch Custom tams der skal nye skind på... :-)

Men har lige fundet ud af, at der også er Remo's ambassador X skind:

 

http://www.drumcity.dk/produkter/skind/remo/ambassador_x/

 

...som nærmest en mellemting mellem ambassador og emperor.

 

Kender nogen disse skind?

 

Der var en gang en lang tråd for alle der havde fejlet med Ambassador X. Det kørte vidst ikke så godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gretsch.. Hmm.. Så hælder jeg lidt til Amb coated.. For at få lidt mere anslag... På den anden side sætter jeg ot coated emperor på mine jasper fibes.. Mnnn

Men de har jo også skarpere kanter, så de har lidt mere klask..

 

Altså bom bom... Begge er fede.. Du er nødt til at teste.. Køb et af hver til din 10 eller 12" og test!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu