Millenium Fra Thomann


hkon

Recommended Posts

Er der nogen derude, som har erfaringer med Thomanns "Millenium" trommeserie?

 

Som oftest får man jo hvad man betaler for, så jeg ligger ikke under for nogen illusioner om at få det hele for det halve; jeg er blot ude efter erfaringer i forhold til, om det er af en rimelig, spilbar kvalitet, eller om det er noget billigt kort som man helt og aldeles skal holde sig fra.

 

Konkret drejer det sig om deres 10" lilletromme, som jeg overvejer til mig selv:

http://www.thomann.de/dk/mobile_prod.html?AR=159509

...og som de sælger til halv pris af en Pearl Firecracker i DK... Men det er jo kun billigt hvis den er pengene værd, så at sige...

 

...Samt om et børnesæt, som en kammerat overvejer til sin datter:

http://www.thomann.de/dk/mobile_prod.html?AR=136765

 

Jeres indspark påskønnes :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen derude, som har erfaringer med Thomanns "Millenium" trommeserie?

 

Som oftest får man jo hvad man betaler for, så jeg ligger ikke under for nogen illusioner om at få det hele for det halve; jeg er blot ude efter erfaringer i forhold til, om det er af en rimelig, spilbar kvalitet, eller om det er noget billigt kort som man helt og aldeles skal holde sig fra.

 

Konkret drejer det sig om deres 10" lilletromme, som jeg overvejer til mig selv:

http://www.thomann.de/dk/mobile_prod.html?AR=159509

...og som de sælger til halv pris af en Pearl Firecracker i DK... Men det er jo kun billigt hvis den er pengene værd, så at sige...

 

...Samt om et børnesæt, som en kammerat overvejer til sin datter:

http://www.thomann.de/dk/mobile_prod.html?AR=136765

 

Jeres indspark påskønnes :-)

 

Lilletrommen ved jeg ikke noget om, så det vil jeg ikke udtale mig om, andet end at jeg gad ikke.

 

Men omkring det børnesæt: Det er en udbredt misforståelse, at begyndere kan klare sig med en ringere kvalitet. Ringe trommer er sgu sværere at spille ordentligt på end gode trommer, hvilket så logisk set gør dem mindre velegnede til begyndere.

 

Og hvis du lige tjekker DBA for såkaldte begyndersæt, som har været til salg i en menneskealder, fordi de er usælgelige, når Thomann sælger nye så billigt, så må du indse, at hvis datteren mister interessen, er pengene tabt. Derfor: Køb et brugt sæt af ordentlig kvalitet for et par tusinde. Det giver større spilleglæde i længden og dermed større chance for succes, og det holder prisen langt bedre i tilfælde af at trommespillet ikke er noget for datteren.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville sælg ofre en smule mere på et godt begyndersæt (Og selvfølgelig købt herinde, så man ved, at man køber noget i ok kvalitet).

Det kan godt lade sig gøre at anskaffe noget ok gear for en 3k (har selv solgt et komplet sæt med alt for 3 k).

 

Så råd din kammerat til at spare lidt op, og så hjælpe ham med at finde et godt tilbud.

 

Mht. lilletrommen, så er den så billig, at det ikke er det store tab, hvis den skal sælges videre med lidt tab.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.

Jeg er principielt helt enig med dig, Erik.

Problemet her er blot at finde et sæt i rimelig kvalitet, som størrelsesmæssigt passer til/kan overskues af en 4-årig, og som kommer inkl. hi-hat. Har foreslået faderen et brugt HipGig, men det vurderes at være for dyrt. Derfor er vi ude i sådan noget her.

Redigeret af hkon
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg lavede en lille søger igår på Dba, og fandt flere trommesæt som koster cirka 8.000kr fra ny - som så sælges for 1.5 og 2.000!!!!!!!

 

Vi snakker Yamaha Stage custom med bækkener (cirka 4) og hardware, trommestol osv. 2.500kr!!! - det er et røverkøb!

 

Pearl export med hihat crash og ride, hardware. 1.500 - endnu et røverkøb!

 

Lav en søger på dba, "Trommesæt" og så tryk på "pris" så man ser de billigste først - og så er det ellers bare at bladre! - du kan jo evt smide et link herind når du finder noget som måske er okay. og så kan vi lige give vores tanker omrking det! Held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej...

Jeg har for 1 år siden købt, den lille Millinium 10´´ lilletromme til et hjemmelavet Cafésæt.Kan ikke huske prisen, men mon det var omkring de 500 kr. incl. en clamp til at hænge på stativ.

 

Der er kommet et REMO Amb. skind på samt en Remo dæmperring, så den ikke ringer med ..... bliver passende tør.

 

HAR IKKE FORTRUDT !

Link til kommentar
Del på andre sites

@Bertram: Jeg tilbringer jævnligt (lidt for megen?) tid på dba.dk :-) Men sagen er som sagt, at et voksensæt er for stort mens de fleste børnesæt er ren legetøj og kommer uden hi-hat. Men tak for input.

 

@Dr. Mains: Tak for tippet. Bruger du den som primær lilletromme på dit cafésæt? Hvilken musikgenre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Et HipGig vil også være for stort til en 4-årig. Jeg har et, og min søn er slet ikke stor nok til at spille "rigtigt" på det.

Alene stativerne gør at det aldrig kan blive en løsning.

 

Efter min ydmyge mening skal en 4-årig bare ikke have et HipGig, det synes jeg er overkill!

 

Så vidt jeg husker er der et par af medlemmerne har på siden, der af lidt forskellige tammer og blandet hardware, har bygget et sæt til deres børn, som, så vidt jeg husker, ca. har været i den aldersgruppe..

Redigeret af Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

@Bertram: Jeg tilbringer jævnligt (lidt for megen?) tid på dba.dk :-) Men sagen er som sagt, at et voksensæt er for stort mens de fleste børnesæt er ren legetøj og kommer uden hi-hat. Men tak for input.

 

@Dr. Mains: Tak for tippet. Bruger du den som primær lilletromme på dit cafésæt? Hvilken musikgenre?

 

 

Oprindelige er d et jo en lille billig - "SideSnare", men jeg har ombygget et sæt til et meget lille - næsten børnesæt - i Pearl kedler.

14´´ Bd, 8´´ sidetom og 10´´ hængetom og(12 gulvtom.)og...

10´´ "MainSnare" :tu: .... med dæmperring.

Til øvning - Pop-Rock.

 

mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu