DW Trommer


Kermit

Synes du at DW's trommesæt er overvurderede?  

182 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Uh, ved DW betaler man nok også en smule på grund af navnet. Med dem har jeg det som jeg har det med Pink Floyd - Gode, men overvurderet

Puha, den med Pink Floyd var ikke god set med mine øjne. Tror ikke de er mere overvurderede end Beatles og Beach Boys(som er undervurderede).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har haft mit DW-sæt, som jeg købte tidligere på året, med i studiet to gange denne sommer, og indspilningerne lyder tæskefedt.

 

Livemæssigt sparker de også røv, så det.......

 

Men indrømmer da gerne, at de er bedst med mics, og at andre sæt klarer sig ligeså godt akustisk.

Netop!

 

I øvelokalet synes jeg mine Pearl lyder federe.

Men når der er mikrofoner på, tjaaa - ved sgu´t hvad der sker, men de siger uhyre fedt!!

Lydmænd falder bag over hver gang, men ved sgu ikke om det er fordi der står DW på skindet!

 

MEN, igår på job? UHA!, POW!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Uh, ved DW betaler man nok også en smule på grund af navnet. Med dem har jeg det som jeg har det med Pink Floyd - Gode, men overvurderet

HOVHOV...Pink Floyd...overvurderet :doo: jaja, hver sin smag

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

DW er pisse fede med mikrofoner. De er svære at stemme, men når det lykkes, lyder de også superfedt. Jeg ville dog ikke bytte for mit Gretsch! Som bækkenbrageren siger, har de bare deres egen lyd. Ligesom DW skal de stemme ret præcist for at lyde fedt, men till gengæld er det det nemmeste trommesæt at stemme, jeg har prøvet :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Pink Floyd er overvurderet. Sådan er det bare. De har lavet en del fede numre, men så har de sku også lavet pissemange af dem der "her-er-et-langt-nummer-hvor-vi-spiller-lidt-syret-guitar-og-synger-nogle-syrede-ting" numre :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Pink Floyd er overvurderet. Sådan er det bare. De har lavet en del fede numre, men så har de sku også lavet pissemange af dem der "her-er-et-langt-nummer-hvor-vi-spiller-lidt-syret-guitar-og-synger-nogle-syrede-ting" numre :D

Det er jo netop det der er så fedt, det er ekstremt stemningsbetonet. Og så er David Gilmour bare en fantastisk guitarist.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo netop det der er så fedt, det er ekstremt stemningsbetonet. Og så er David Gilmour bare en fantastisk guitarist.

Jeg synes bare det er knap så fantastisk, når det er hvert evig eneste nummer der er sådan, med få undtagelser. :D En sang som den der "I Don't like mondays" eller hvad den nu hedder, er da så triviel og kedelig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes bare det er knap så fantastisk, når det er hvert evig eneste nummer der er sådan, med få undtagelser. :) En sang som den der "I Don't like mondays" eller hvad den nu hedder, er da så triviel og kedelig.

Ja, men Beatles' "All Together Now" er måske heller ikke lige det mest ophidsende nummer, dog har de jo lavet 10 andre fede numre til hvert dårligt. Det samme gælder Pink Floyd.

 

Man glemmer jo "Comfortably Numb", "Another Brick...", "Breathe", "High Hopes", "Wish You Were Here", "When The Tigers Broke Free", "Shine On You Crazy Diamonds", "Money", "What Do You Want From Me" etc. etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, men Beatles' "All Together Now" er måske heller ikke lige det mest ophidsende nummer, dog har de jo lavet 10 andre fede numre til hvert dårligt. Det samme gælder Pink Floyd.

 

Man glemmer jo "Comfortably Numb", "Another Brick...", "Breathe", "High Hopes", "Wish You Were Here", "When The Tigers Broke Free", "Shine On You Crazy Diamonds", "Money", "What Do You Want From Me" etc. etc.

Netop... Det er de fede numre de har lavet. Men er det ikke meget få fede numre, ud af 10 cd'er? Så er det 1-2 sange på hver plade der er fede. :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, der kiggede jeg sådan set kun på en live skive, derfor etc. etc. Ville kunne nævne næsten samtlige numre på deres greatest hits og lidt til, men det ville jo være som at skulle nævne hvor mange fede numre Beatles har lavet. Der er så mange at det ville tage evigheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Yeah, det ville det nok. Det hele er nok en smagssag. Tror også jeg bliver lidt Pink Floyd fjendsk, fordi, i mine øjne, at en del mennekser der hører det, siger at Pink Floyd bare ér verdens største band, og fordi de hører dem, så er de virkelig superior til normale mennesker der ikke hører dem. :unsure: Det pisser mig bare af, og til tider går det ud over Pinky

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes bare det er knap så fantastisk, når det er hvert evig eneste nummer der er sådan, med få undtagelser.  ;-)  En sang som den der "I Don't like mondays" eller hvad den nu hedder, er da så triviel og kedelig.

Jeg får den tanke, at diskussionen med Pink Floyd måske også har lidt med alder at gøre.

Jeg tror ikke Pink Floyd appellere til ret mange unge mennesker, men for os halvgamle er de jo nærmest kult. Jeg er VILD med PF, især de ting de lavde til sidst i deres storhedstid.

 

I Don't Like Mondays må IKKE tilskrives Pink Floyd - det er det et alt for dårligt nummer til. Det var Boomtown Rats med Bob Geldorf (Geldorf som til gengæld er god til at lave mindre festivaler :P )

Link til kommentar
Del på andre sites

nå ja, men så var det jo, at vi snakkede om DW...

Jamen det er det da - men jeg tillod mig lige at deltage i ejeren af trådens debat om Pink Floyd - og glemte helt at skrive

 

......off topic.......

 

Undskyld - jeg smutter! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skal jeg nok selv stoppe med Pink Floyd snakken, efter den her besked :D

 

Olje, der er enormt mange unge der hører Pink Floyd for tiden, så det er ikke et alderspørgsmål, kan jeg fastslå. :) At I Don't Like Mondays ikke var et Pink Floyd nummer, vidste jeg ikke, men det var egentlig også bare et eksempel. ;-)

 

 

Nu stoppper jeg! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg talt mange i dette topic som siger (Gode, men overvurderet) - og bla bla, understøt jeres påstand, alle kan have en visuel oplevelse, men hvor mange af jer, har egentligt haft et sæt til rådighed så meget, at i kan danne et indtryk af hvor gode eller dårlige de er? ;)

 

Jeg syntes at DW er noget af det mest alsidige du kan få, med de rigtige skind har du muligheden for at skabe alle genre typer med de trommer, resonansen, dybden er fantastisk i den rigtige kombination.. I studiet F.eks. har du et trommesæt som, hvis det er stemt ordentligt, og bemærk, DW kører deres serier med dobbelte vindinger på deres stemmeskruer så de kan stemmes knivskarpt.. Men i studiet finder du bare sjældent et så alsidigt sæt, og det ved du hvis du har prøvet det, og hvis du ikke har prøvet det - ergo, så ved du det ikke :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg talt mange i dette topic som siger (Gode, men overvurderet) - og bla bla, understøt jeres påstand, alle kan have en visuel oplevelse, men hvor mange af jer, har egentligt haft et sæt til rådighed så meget, at i kan danne et indtryk af hvor gode eller dårlige de er? :-)

 

Jeg syntes at DW er noget af det mest alsidige du kan få, med de rigtige skind har du muligheden for at skabe alle genre typer med de trommer, resonansen, dybden er fantastisk i den rigtige kombination.. I studiet F.eks. har du et trommesæt som, hvis det er stemt ordentligt, og bemærk, DW kører deres serier med dobbelte vindinger på deres stemmeskruer så de kan stemmes knivskarpt.. Men i studiet finder du bare sjældent et så alsidigt sæt, og det ved du hvis du har prøvet det, og hvis du ikke har prøvet det - ergo, så ved du det ikke :D

Det jeg har hørt om DW, er at det er fede trommer.. Men lyden er MEGET pæn og ren.. Så når du stemmer dem så er det som om det er stemt efter toner.. Men sådan er det vel med mange nye trommer efterhånden i forhold til vintage.. Ham der fortalte mig det er også vintage-man! ;):-)

Link til kommentar
Del på andre sites

.. Men i studiet finder du bare sjældent et så alsidigt sæt, og det ved du hvis du har prøvet det, og hvis du ikke har prøvet det - ergo, så ved du det ikke  :D

Jeg vil skynde mig og sige at jeg har stemt! IKKE overvurderede.

 

Jeg har det sådan, som jeg beskrev i en tråd jeg selv startede om netop dette emne, at jeg ville enormt gerne have råd til et DW sæt - ganske vist uden at have spillet på dem (min nevø Skøtt har da forresten lige købt et af en her fra forum, så nu er chancen måske til stede) - jeg synes bare det jeg hørt af DW-sæt lød godt. Og så er de flotte at se på.

 

Det var da et topic-indlæg ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg talt mange i dette topic som siger (Gode, men overvurderet) - og bla bla, understøt jeres påstand, alle kan have en visuel oplevelse, men hvor mange af jer, har egentligt haft et sæt til rådighed så meget, at i kan danne et indtryk af hvor gode eller dårlige de er? :-)

 

Jeg syntes at DW er noget af det mest alsidige du kan få, med de rigtige skind har du muligheden for at skabe alle genre typer med de trommer, resonansen, dybden er fantastisk i den rigtige kombination.. I studiet F.eks. har du et trommesæt som, hvis det er stemt ordentligt, og bemærk, DW kører deres serier med dobbelte vindinger på deres stemmeskruer så de kan stemmes knivskarpt.. Men i studiet finder du bare sjældent et så alsidigt sæt, og det ved du hvis du har prøvet det, og hvis du ikke har prøvet det - ergo, så ved du det ikke ;)

DW er da uden tvivl fede trommer!

Men jeg syntes altså ikke de er pengene værd... Ikke til mit brug, i hvert fald.

De lyder da tæske fedt på optagelser, men jeg vil osse ha´ en fed live lyd. Og det har de DW jeg har prøvet, altså bare ikke. Jo, selvfølgelig har de det, men ikke når man tænker på prisen.

 

Lad os lave et eksempel:

 

Aage har et DW Satin Oil Kit - Azure Blue på tilbud til 24.000kr. (Hvilket jeg synes er et godt tilbud!)

Vejl. er på omkring de 30.000kr. Det er dog uden hardware og lilletromme. Og så er det kun 22"x18" stortromme, 10"x8" tom, 12"x8" tom og 16"x16" gulvtom.

Så skal man jo lige regne med 5-7.000kr til noget okay hardware.

Og så en lille tromme. Så er man næsten omkring de 40.000kr :D

 

Mit Mapex Saturn Pro vejl. pris omkring 20.000kr

Der får man 22"x18" stortromme, 10"x8" tom, 12"x9" tom, 14"x11" og 16"x13" tom. 14"x5" lilletromme. 2 boomstativer, hihatstativ, stortrommepedal og et dobb. tomstativ til 14", 16".

 

Så hvis man går efter vejl. priser, koster DW´et det dobbelte.

Og jeg synes altså ikke du får et sæt der lyder dobbelt så godt. Og man har stadig en tom mindre.

Jeg brugte selv en lign. sammenligning, da jeg skulle ha´ nyt sæt.

Hvis der er noget galt med den, må i bare sige til ;-)

 

Jeg hørte endda et DW til en koncert, så sent som i fredags. Og jeg er stadig ikke imponeret...

 

Det er klart fede trommer, men de er for dyre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Men lyden er MEGET pæn og ren.. Så når du stemmer dem så er det som om det er stemt efter toner..

Hehe, ja det er rigtigt der står inde i kedlerne hvilke toner de er "drejet" til at blive stemt i.. Vil ærligt indrømme at dette aldrig har været nødvendigt for mig at gøre, da jeg helt ærligt ikke ved hvad det gavner et trommesæt (Til gengæld forstår jeg sku godt at, guitarrister har det anderledes ;) ) :D

 

Måske lød mit andet inlæg lidt arrogant, det var ikke meningen - bær over med mig.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, ja det er rigtigt der står inde i kedlerne hvilke toner de er "drejet" til at blive stemt i.. Vil ærligt indrømme at dette aldrig har været nødvendigt for mig at gøre, da jeg helt ærligt ikke ved hvad det gavner et trommesæt (Til gengæld forstår jeg sku godt at, guitarrister har det anderledes :-o ) :D

 

Måske lød mit andet inlæg lidt arrogant, det var ikke meningen - bær over med mig.. :-)

Siger heller ikke man skal gøre det.. DW skulle bare have den rene og pæne lyd.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skulle være smart da hvert sæt så de lyder godt sammen, lidt ligesom man gør hvis man skal købe et crash der skal komplimentere et andet.

 

Hvis der f.eks. står Bb i så skal det ikke tages som at trommen bliver stemt i den tone da det er umuligt at gøre når der er 2 skind der skal stemmes så de med deres svingninger nøjagtig rammer Bb. Så principielt er der ikke rigtig nogen grund til at de ligefrem skriver det i kedlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

DW er da uden tvivl fede trommer!

Men jeg syntes altså ikke de er pengene værd... Ikke til mit brug, i hvert fald.

De lyder da tæske fedt på optagelser, men jeg vil osse ha´ en fed live lyd. Og det har de DW jeg har prøvet, altså bare ikke. Jo, selvfølgelig har de det, men ikke når man tænker på prisen.

 

Lad os lave et eksempel:

 

Aage har et DW Satin Oil Kit - Azure Blue på tilbud til 24.000kr. (Hvilket jeg synes er et godt tilbud!)

Vejl. er på omkring de 30.000kr. Det er dog uden hardware og lilletromme. Og så er det kun 22"x18" stortromme, 10"x8" tom, 12"x8" tom og 16"x16" gulvtom.

Så skal man jo lige regne med 5-7.000kr til noget okay hardware.

Og så en lille tromme. Så er man næsten omkring de 40.000kr :D

 

Mit Mapex Saturn Pro vejl. pris omkring 20.000kr

Der får man 22"x18" stortromme, 10"x8" tom, 12"x9" tom, 14"x11" og 16"x13" tom. 14"x5" lilletromme. 2 boomstativer, hihatstativ, stortrommepedal og et dobb. tomstativ til 14", 16".

 

Så hvis man går efter vejl. priser, koster DW´et det dobbelte.

Og jeg synes altså ikke du får et sæt der lyder dobbelt så godt. Og man har stadig en tom mindre.

Jeg brugte selv en lign. sammenligning, da jeg skulle ha´ nyt sæt.

Hvis der er noget galt med den, må i bare sige til :-)

 

Jeg hørte endda et DW til en koncert, så sent som i fredags. Og jeg er stadig ikke imponeret...

 

Det er klart fede trommer, men de er for dyre :-o

Du kan sagtens få et dw til mindre. enten brugt, men og fra nyt! Musikbiksen har fx et 5 piece sæt til 16 kilo!

 

Altså, ingen tvivl om at de er pissefede...det ER de, man skal bare være klar over at der skal lægges rigtigt meget arbejde i at stemme dem. Jeg har aldrig ejet et dw(regner dog med at komme til det på et tidspunkt, hehe :-) ), men spillet på en del, og haft mulighed for at lege med et, og de kan filme hurtigt komme til at lyde skidt, hvis ikke de stemmer. I hvert fald det sæt jeg prøvede. Ved selvfølgelig ikke om det er generelt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor mange herinde har lige spillet nok dw til overhovedet at have en mening om dem?

 

Det kan godt være at de har været overprized (hidtil - det er de ikke mere), men man betaler jo for et brand og et design (som er flottere end nogle andre trommer på markedet)

 

Det er ligesom B&O vs Phillips og Jaguar vs Audi

 

Og i øvrigt synes jeg at Starclassic er for lukkede og kompressede i lyden, de har ikke samme åbne bulder klang som DW.

 

Så nu vil jeg efterlade jer og jeres standardtrommesæt til en stille død i vejkanten, mens jeg selv suser videre på musikmotorvejen

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan sagtens få et dw til mindre. enten brugt, men og fra nyt! Musikbiksen har fx et 5 piece sæt til 16 kilo!

 

Altså, ingen tvivl om at de er pissefede...det ER de, man skal bare være klar over at der skal lægges rigtigt meget arbejde i at stemme dem. Jeg har aldrig ejet et dw(regner dog med at komme til det på et tidspunkt, hehe :D ), men spillet på en del, og haft mulighed for at lege med et, og de kan filme hurtigt komme til at lyde skidt, hvis ikke de stemmer. I hvert fald det sæt jeg prøvede. Ved selvfølgelig ikke om det er generelt...

DW er faldet en del i pris, og Pearl er faktisk steget. Nu hvor jeg netop har bestilt mit pearl er MHX steget lidt, så vejl.prisen faktisk er MEGET tæt på DWs..

 

Så, dyre? ja, men SÅ dyre er de altså heller ikke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu